De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Multimedia Design: Game Design Sam³ en Jan. Inhoud • Game overview • Gameplay • Look & Feel • Setting, story and characters • Levels.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Multimedia Design: Game Design Sam³ en Jan. Inhoud • Game overview • Gameplay • Look & Feel • Setting, story and characters • Levels."— Transcript van de presentatie:

1 Multimedia Design: Game Design Sam³ en Jan

2 Inhoud • Game overview • Gameplay • Look & Feel • Setting, story and characters • Levels

3 GAME OVERVIEW

4 Game Overview: Concept • Psychologische survival horror • Nyctofobie • Overleven • Puzzels • Inspiratie – Silent Hill, Fatal Frame – Shutter Island, Pan's Labyrinth

5 Game Overview: Key Features • Open wereld • Dag-nacht cyclus • Film noir vertelstijl (voice over) • Hartslag als healthbar • Puzzels • Semi-lineaire gameplay • Hallucinaties, psychose • Hartaanval (sterven van schrik)

6 GAMEPLAY

7 Gameplay: General • Objectives – Voorbereiding op de nacht – Mysterie oplossen – Cutscene – Puzzels • Duisternis vermijden – Hallucinaties – Nachtmerries – Hartslag stabiel houden

8 Gameplay: Puzzels • Interessant en uitdagend • Bovennatuurlijke elementen • Voorbeeld – Obstakel basement level

9 LOOK & FEEL

10 Look & Feel: Graphics • Fantastisch realisme • Dag-nacht cyclus

11 Look & Feel: Sound • Overdag rustig (beetje sinister) • ‘s Nachts steeds griezeliger

12 Look & Feel: Sound • Overdag rustig (beetje sinister) • ‘s Nachts steeds griezeliger

13 SETTING, STORY AND CHARACTERS

14 Setting, story and characters: Setting • Sunrise Creek – Typisch klein, afgelegen – Spookstad – Poorten van de hel

15 Setting, story and characters: Story • Verhaal (kort) – Ontwaken – Ontsnappen – Mysterie ontrafelen – Overleven... • Meerdere mogelijke eindes

16 Setting, story and characters: Characters • Main character: Sam Moore • Sidekick: Jack • Antagonist: Robert Saxon

17 LEVELS

18 Levels: Game World • Free roam

19 Levels: Level Structure • Lineair – Mogelijkheid om terug te gaan • Puzzels oplossen • Obstakels overwinnen

20 Levels: Tutorial Level • Level Summary – Objective: Zoek uit wat er aan de hand is – Props: Elektriciteitskast – Items: Zaklamp – Puzzels: geen

21 Levels: Tutorial Level

22 Levels: Hospital Basement Level • Level Summary – Objective: Zet de generator aan – Props: Generator, control panel (verbrandingsoven), emmer water – Items: Mes – Puzzels: Cell block puzzel, Furnace room puzzel

23 Levels: Hospital Basement Level

24 Bedankt voor de aandacht! Vragen?


Download ppt "Multimedia Design: Game Design Sam³ en Jan. Inhoud • Game overview • Gameplay • Look & Feel • Setting, story and characters • Levels."

Verwante presentaties


Ads door Google