De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

IN BRUGGE Gezien door een marketingbril Brugge Donderdag 08/09/2011 Georges Van Nevel CEO DVN & Calidat.

Verwante presentaties


Presentatie over: "IN BRUGGE Gezien door een marketingbril Brugge Donderdag 08/09/2011 Georges Van Nevel CEO DVN & Calidat."— Transcript van de presentatie:

1 IN BRUGGE Gezien door een marketingbril Brugge Donderdag 08/09/2011 Georges Van Nevel CEO DVN & Calidat

2 Brugge: een A-merk? •Brugge heeft het potentieel om een A-merk te zijn, maar is het niet. •Brugge: de uitstraling van Audi/BMW.

3 ‘Een A-merk moet een identiteit ontwikkelen die onophoudelijk en consistent blijft bestaan, over een lange tijd. Om in dit opzet te slagen, is het fundamenteel dat de merkeigenaar een aantrekkelijk beeld van het merk brengt.’ Jean Noël Kapferer, merkendeskundige in Europa

4 Anders uitgedrukt: •De werkelijke waarde van een onderneming of product/dienst ligt niet in het bedrijf of product/dienst zelf, maar in de beleving door klanten en de perceptie van potentiële klanten.

5 •We doen aan underselling. •We maken het beste, maar de rest volgt niet/onvoldoende. •Het euvel van versnippering.

6 ZOU ANDERS MOETEN ZIJN

7 Positionering •Brugge is meer dan de stad alleen. Het is een regio. •Een positionering van schrik:

8 Positionering •We willen alles zijn voor iedereen. •We moeten alles hebben. •infrastructuur congrescentrum Sint-Jan •een stadsstrand??? Het is willen maar niet kunnen/ te zot om los te lopen.

9 •Leren kiezen. •Ligging: zeer relatief en weinig onderscheidend begrip. •Brugge is de bakermat van de moderne tijd (15 e - 16 e eeuw). Laten we dit vertalen in termen van de 21 e eeuw. •Vlaanderen gebruikt als merkessentie: baanbrekend vakmanschap. Dit geldt ook voor Brugge. Positionering

10 Producten & prijs •We zijn doeners. •We maken de beste producten, maar we durven er niets voor vragen.

11 •Het concept: ‘center of excellence’ volstaat niet meer. •Headquarters in de regio gekoppeld aan kunde. •Creatie van intellectueel kapitaal, door het combineren van diverse disciplines: •ingenieur - rechten •software - toerisme Producten & prijs

12 •Waarde geven aan producten: • Toerisme : •toegang O.L.Vrouwekerk •trouwen voor Japanners • Chocolade : het verhaal van de ambachtsman. • Haven : het wonen en leven voor een expat. • … Producten & prijs

13 Promotie & communicatie •Toerisme en de stad zijn de ideale trekkers voor de hele regio. •De naam Brugge moet een katalysator zijn voor de meest uiteenlopende zaken: •de haven •logistiek •voedingsnijverheid •… •MBZ - Huis De Caese: proficiat.

14 Promotie & communicatie •Creëer een deftig budget. Daarvoor hebt u marge nodig. Durf een premiumprijs vragen. •Wees innovatief in communicatie: •Club Brugge - Europees •Vlamingen in de wereld •Michelin gids •Film •…

15 •Ook zaken waarvan je het niet verwacht, kunnen uitstekende dragers zijn: •Europa college •Groeningemuseum •… Promotie & communicatie

16 © Kevin Roberts Brugge is een l ve brand. Het ultieme doel

17 •Durf te investeren in marketing. •Als iemand Europa bezoekt: Brugge - Londen - Parijs - Rome - … Brugge is the place to be! Het ultieme doel

18 DANK U VOOR UW AANDACHT


Download ppt "IN BRUGGE Gezien door een marketingbril Brugge Donderdag 08/09/2011 Georges Van Nevel CEO DVN & Calidat."

Verwante presentaties


Ads door Google