De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB."— Transcript van de presentatie:

1 Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB

2

3 De aanleiding • Al langer broos en vooral onbewust vertrouwen in fondsen en collectieve stelsel • Crisis had daardoor grote impact op publieksvertrouwen • Motivaction: vertrouwen midden inde crisis lager dan bij banken

4 • Uit onderzoek van voorjaar 2009: slechts 29% heeft voldoende vertrouwen in bedrijfstakpensioenfondsen - een lagere score dan de banken krijgen. Van de ruim 2000 respondenten heeft 37% een zeer laag vertrouwen in bedrijfstakpensioenfondsen.

5

6 Weinig kennis, verkeerde beelden Onderzoek naar uitvoeringskosten (najaar 2009): - Nederlander heeft geen flauw idee, en denkt dat eenderde van de premie opgaat aan kosten. - Bonussen en salarissen van directie worden genoemd als grootste kostenpost.

7

8 Draagvlak & legitimiteit • Van onbewust naar bewust vertrouwen • Voordelen van collectiviteit claimen • De kern: door het samen te regelen, is uiteindelijk iedereen beter af • Dus: de voordelen van het collectief voor het individu

9

10

11

12 Wat gaan we doen • Focus op free publicity & PA • Media-aandacht generen met o.a. onderzoek • Sterke focus op online campagne • Drie maal per jaar Beperkte inzet van gekochte media (dagbladen, huis aan huis, online, televisie)

13 Wat gaan we doen (2) • Eenvoudige, maar inhoudelijke boodschap • Sterk beeldmerk, vertaald in animaties, banners, website en advertenties • Activatie campagne bij start haakt in gemeenteraadsverkiezingen

14 Wat gaan we doen (3) • Media budget is beperkt • Daarom inzet op free publicity, én: • Eigen kanalen van de fondsen onontbeerlijk

15 Toolkit • Toolkit voor fondsen: al het campagne-materiaal online direct beschikbaar • Banners • Filmpjes • Artikelen & standaardteksten • Advertenties • Best practices

16

17 Free Publicity al gestart • Oktober 2009: onderzoek perceptie kosten • 35 artikelen in dagbladen en online nieuwssites • advertentiewaarde € 60.000 • Januari 2010: onderzoek perceptie beleggingen • 83 artikelen in dagbladen, online nieuwssites en opinieblad (VN) • RTL Nieuws, RTL Z, Nova, Radio 1 • advertentiewaarde € 224.000

18 Campagne-uitingen

19

20

21

22

23

24

25

26

27 Doelstellingen business case


Download ppt "Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB."

Verwante presentaties


Ads door Google