De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

GAME THEORY Les 6: Usability.

Verwante presentaties


Presentatie over: "GAME THEORY Les 6: Usability."— Transcript van de presentatie:

1 GAME THEORY Les 6: Usability

2 BORING Dikke van Dale: “Intrinsieke eigenschap van een programmeertaal
of een machine om betrouwbare produkten (programma`s of uitvoergegevens) te produceren tegen geringe kosten, zonder evenwel de garantie te bieden ook gebruikersvriendelijk te zijn.”

3 Beter: Het product is voor de gebruiker gemakkelijk te gebruiken, is toegankelijk en werkt naar behoren

4 Waarom wil ik dit weten

5 Dertig miljard euro

6 Vergeet je doelgroep niet!

7 Vergeet het platform niet!

8 Usability In games

9 Interfaces Zijn een ding

10 Interfaces Zijn een ding

11 Tutorials, Altijd handig

12 Tutorials, Altijd handig

13 Niet moeilijk, Diep.

14 Diepte is Niet complex

15 Diepte is de speler opties bieden.

16 Niét de speler pesten!

17 Gameplay en Game Mechanics

18

19 Wat de speler binnen de game doet.
Gameplay Wat de speler binnen de game doet. Game mechanics Stukjes logica die uitgevoerd worden door de game.

20 Eindopdracht! Kies twee games uit de lijst op de volgende pagina.
Beschrijf de doelgroep aan de hand van: - Bartle - demografische kenmerken Beschrijf de usability aan de hand van: - Interface - Game play - Game Mechanics Beschrijf wat deze game aantrekkelijk maakt voor zijn doelgroep. Beschrijf hoe deze game nog aantrekkelijker zou zijn voor zijn doelgroep. Beschrijf of de game wel of niet gebruiksvriendelijk is.

21 Robot Wants Puppy Gemcraft 2 Wasted Youth Part 1
Gemcraft 2 Wasted Youth Part 1

22 Antwoorden! Wat is de inleverdatum? Hoeveel woorden?
Voor 28 october 00:00 uur Hoeveel woorden? 1500 per game Maar de herfstvakantie dan? HAHAHAHAHHAHA Hoe lever ik het in? Een naar Het onderwerp van de is ‘Eindopdracht Usability Naam Achternaam Klas’ In de een .PDF De naam van de PDF is ‘Eindopdracht_Usability_Naam_Achternaam_Klas.PDF’

23 Antwoorden! Wat als ik iets niet meer weet? Daar staat het niet op!
Daar staat het niet op! Ik snap het niet!

24 Goede dingen Falende dingen
- Ondersteun je conclusies op basis van de lesstof. - Gebruik veel screenshots - Fix een chille vormgeving Falende dingen - Verkeerd aanleveren. - Deel van opdracht ‘vergeten’ . - Duidelijk zo min mogelijk moeite doen.

25 Fijne vakantie


Download ppt "GAME THEORY Les 6: Usability."

Verwante presentaties


Ads door Google