Download de presentatie
GepubliceerdFedde Abbink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Het Nieuwe Werken Jeroen Jansen Partner Technology Advisor
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Het Nieuwe Werken Jeroen Jansen Partner Technology Advisor Microsoft SMS&P
2
Jeroen Jansen Partner Technology Advisor
Microsoft Evert van de Beekstraat 354 1118 CZ Schiphol Netherlands Main: +31 (0) Direct: +31W(0) Fax: +31 (0) Main: +31 (0) Direct: +31 (0) Mobile: +31 (0) Home office: +31 (0) Assistant: +31 (0) Fax: +31 (20) Business Personal Business IM: Personal IM: Twitter: Jeejee99 Facebook: jjansen.facebook.com +31 (0) Let me introduce meself by handing over my business card. In the beginning it was simple and than I started to you technology!
3
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Wat is werken?
4
Dit is werken …
5
En dit ook …
6
Maar dit …?
7
Of dit …?
8
Dit toch zeker niet … ?
9
Of toch… ? Als we onze business unit omvormen in een meer klantgerichte front office en de back office functies outsourcen naar externe specialisten, dan kunnen we….
10
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 De evolutie van werk
11
De evolutie van werk
12
De evolutie van werk
13
De evolutie van werk
14
De evolutie van werk
15
De evolutie van werk
16
De evolutie van werk Waar zijn de arbeiders gebleven?
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 De evolutie van werk Waar zijn de arbeiders gebleven?
17
De evolutie van werk Van handwerk naar hoofdwerk:
Hoe kun je zien of iemand werkt?
18
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 De Nieuwe Context
19
De nieuwe context: technologie
“Technologische ontwikkeling lijkt een autonoom proces”
20
De nieuwe context: kenniseconomie
McKinsey: in de VS waren 70% van alle nieuw gecreëerde banen in de periode als ‘stilzwijgend’ kenniswerk te omschrijven Op weg naar de kenniseconomie
21
De nieuwe context: Globalisering & duurzaamheid
Spitsuur in Bejing
22
De nieuwe context: NextGen & ‘PrevGen’
In 2020: actieven : inactieven = 1: 2 Pensioenleeftijd naar 67 of hoger?
23
Trend: Changing Workforce
4/3/2017 Trend: Changing Workforce Veterans (b to 1945) Company loyalty Baby Boomers (b to 1964) Financial success Generation X (b to 1979) Strongly independent Millennials (b to 2000) Personalized work Source: “Get Ready: The Millennials Are Coming!”, Forrester Research, Inc., September 2005
24
De visie op het nieuwe werken
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 De visie op het nieuwe werken
25
Visie op het Huidige Werken
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Visie op het Huidige Werken Ons lichaam leeft in het informatie/kennis tijdperk, maar ons ‘hoofd’ zit nog in het industriele tijdperk Je gaat naar je werk Fysiek aanwezig zijn: zien en gezien worden Manager stuurt aan; medewerker voert uit Strikte scheiding werk en prive Hard werken belangrijker dan resultaat
26
Visie op het Nieuwe Werken
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Visie op het Nieuwe Werken Effectiever/productiever werken door beter inspelen op de aard van het werk: Altijd en overal Fysieke werkplek Organisatie ‘Mindset’ van medewerker en manager
27
Informatie & communicatie technologie (ICT)
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Informatie & communicatie technologie (ICT) Altijd en overal kunnen werken
28
Fysieke werkplek Activiteit gebaseerde werkplek COMmunicatie
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Fysieke werkplek COMmunicatie CONcentratie Activiteit gebaseerde werkplek
29
Organisatie Leiderschap Cultuur Processen (binnen en buiten)
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Organisatie Leiderschap Our Values As A Company, And As Individuals, We Value: Integrity And Honesty Passion For Customers, For Our Partners, And For Technology Openness And Respectfulness Taking On Big Challenges Seeing Them Through Constructive Self-Criticism, Self-Improvement, And Personal Excellence Accountability To Customers, Shareholders, Partners, And Employees For Commitments, Results, And Quality Cultuur Processen (binnen en buiten)
30
Mindset Uitvoergestuurd werken Loslaten en vertrouwen
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Mindset Medewerker wordt ondernemer Manager wordt ondersteuner Uitvoergestuurd werken Loslaten en vertrouwen
31
Samenvattend Altijd en overal kunnen werken ICT maakt dit mogelijk
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Samenvattend Altijd en overal kunnen werken ICT maakt dit mogelijk Activiteit gebaseerd werken Communiceren (informeel en formeel) of concentreren Organisatie processen (in- en extern) ipv hierarchie, cultuur: open, vertrouwen, stimulerend, ‘empowerment’ leiderschap: visie uitdragen en overdragen Mentaliteit medewerker = ondernemer Manager = ondersteuner (+ loslaten en vertrouwen) resultaatgericht werken
32
Uitdagingen Mentaliteitsverandering stop het “industrieel denken”
BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Uitdagingen Mentaliteitsverandering stop het “industrieel denken” Productiviteit kenniswerker slimmer (samen)werken ipv harder en langer Afstemmen, loslaten en vertrouwen ipv ‘command and control’ Benutten kwaliteiten NextGen wat kunnen ze? wat willen ze? Benutten kwaliteiten ‘PrevGen’ kennis? wijsheid?
33
Klaar voor het nieuwe werken? Lakmoestest…
Vraag 1: “Wie heeft er geen moeite mee om ’s avonds of in het weekend voor uw bedrijf of organisatie aan het werk te zijn?” Vraag 2: “Wie heeft er geen moeite mee om doordeweeks ’s ochtends of ‘s middags te gaan winkelen of sporten?”
34
Microsoft Nederland 2BPR
BPIO TDM Customer Deck 2BPR - To Be People Ready Onze interne reis 4/3/2017 Microsoft Nederland 2BPR
35
Wat is 2bPR? “een intern veranderingstraject gericht op het implementeren van het “het nieuwe werken” en daarmee zelf een “People Ready’ organisatie te zijn
36
Drie Dimensies Mentaal Mensen Fysiek Werkplek Virtueel Technologie
37
Mentaal - Mensen Vitaliteit Productiviteit Groei
38
De feiten achter ons nieuwe huis
Fysiek - Werkomgeving De feiten achter ons nieuwe huis
39
Virtueel - Technologie
Slimmer ontmoeten Slimmer vergaderen Slimmer communiceren
40
Identity And Presence At The Core
Conferencing Telephony Application Integration Identity Presence Instant Messaging Across Networks Team Workspaces Across Devices Key Message: Microsoft’s UC vision gives users a single identity and presence across all of their communications to improve communications effectiveness because. Information workers on average get >90 messages per day in as many as 7 different places (Harris Survey 2007) Half of large enterprises currently have technologies and policies for travel cost reduction (e.g. audio/video conferencing, UC) and another quarter planning to adopt them in the next 12 months (Harris Survey 2008) Our research indicates that the average information worker spends 37 minutes per week in voice mail jail or playing phone tag. That ads up to more than 30 hours of productivity per year. By using UC technologies, people are back in control of how they communicate; miss fewer conversations/calls, reach people faster; make decisions faster; get business done. & Calendar
41
DEMO Tijd
42
Vragen?!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.