Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnita Martens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
de TOPPRESTATIE van de TOEKOMST TOON GERBRANDS
2
TENDENZEN Gigantische VERGROTING VAN DE OMGEVING
VERSNELLING VAN DE ONTWIKKELINGEN TOENAME VAN DE COMPLEXITEIT TOENAME VAN DE TURBULENTIE
3
stelling: “IEDEREEN KRIJGT ZO VEEL INFORMATIE VIA INTERNET, DAT BIJBLIJVEN NIET MEER MOGELIJK IS”
4
INFOBESITAS verslaafd raken aan de toenemende informatiestromen
bombardement van mails, telefoon, sms => IQ: - 10 punten gebruik marihuana => IQ: - 5 punten
5
BIJBLIJVEN IS KANSLOOS
onderzoek RUG: 1999: 2 miljoen medische artikelen verschenen bijblijven = 6000 artikelen per dag oplossing Wegman: kies voor een T-profiel: diep leren en breed leren kies een specifiek onderwerp waarin je je echt wilt verdiepen en blijf daarnaast genoeg op de hoogte van de andere disciplines om je vakgenoten te begrijpen
6
HET GAT GROEIT knapste professor weet:
0, % van alles (10 nullen) gemiddelde consument: 0, % (19 nullen) gevoel en intuïtie worden belangrijker (dat behoedt je voor stress en spanning) EQ inzetten om IQ te managen focus: hoofdzaken i.p.v. volledigheid
7
stelling: “WIJ MOETEN ONS AANPASSEN AAN DE KERNMERKEN VAN DE NIEUWE GENERATIE JONGE MENSEN”
8
- coaches: 0 - 15 minuten per dag hoezo een generatieverschil
SOCIAL MEDIA Onderzoek: social media op de Olympische Spelen in Londen: - sporters: uur per dag - coaches: minuten per dag hoezo een generatieverschil
9
DE SPELER VAN DE 21e EEUW hoger niveau van vaardigheden: langer, sneller, sterker minder stabiele gezinssituatie meer lifestyle problemen gevoeliger voor conflicten motivatie minder sterk en variabeler onafhankelijker , minder volgzaam loyaliteit: zaken eruit pikken
11
HET MANAGEN VAN DE SPELER VAN DE 21e EEUW & DE Y-GENERATIE (<35)
DE BELANGRIJKSTE INNOVATIE: HET MANAGEN VAN DE SPELER VAN DE 21e EEUW & DE Y-GENERATIE (<35)
12
Y-GENERATIE (<35) veel zelfvertrouwen (games geven positieve feedback): level 1 => level 2 hang naar heroïsme gericht op prestatie (prestatiebeloning) wel veel delen, maar geen offers brengen (iedereen heeft zelf alles)
13
Y-GENERATIE (<35) niet links of rechts, maar issue-driven
war for talent breekt uit trouw aan persoonlijke ambities (minder trouw aan bedrijf) antipathie voor: hard werken, doen wat de baas zegt, zelf je mond houden
14
Y-GENERATIE (<35) mentaliteit:
gaat om wie je bent, eigenzinnig, uniek wil zijn (tattoo) leiden: authentiek leiderschap
15
Y-GENERATIE (< 35) kortlopende projecten herkenbare bijdrage
afwisseling imago werkgever > 40 uur = niet zo slim vroeger: > 40 uur = betrokken
16
Y-GENERATIE (<35) conflicthantering: leven en laten leven
soms geen oplossing
17
KWETSBARE KANTEN te druk met alles: agendaproblemen en keuzestress
kunnen niet zonder een veilige omgeving met structuur, waar ze zich thuis voelen en zichzelf kunnen zijn anderen moeten duidelijk en eerlijk zijn en de grenzen aangeven
18
SPELER van de TOEKOMST belangrijk is: kansen krijgen
wil zich prettig voelen wil behulpzaam zijn (foundations) niet belangrijk is: spaarzaam zijn macht uitoefenen gewoon zijn
19
AANPAK structuur en richting blijven nodig
gemeenschappelijke waarden zijn belangrijker dan planning en controle werknemers willen een geloofwaardige missie en visie van de organisatie korte lijnen in de organisatie snelle feedback geef ruimte (voor ondernemerschap)
20
MANAGEN VAN DEZE GENERATIE
begrijp, accepteer en omarm de generatieverschillen een talentmagneet word je door: de motieven en ambities te begrijpen overleven en meegroeien door: aan te passen, zaken te veranderen, anders te gaan denken
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.