Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
CMA Inspiratietoer 2013
2
Programma 13.00 – 14.30u Inloop, markt
14.30 – 15.00u Presentatie CMA (Vincent Dorenbos) 15.00 – 15.45u Markt, vragen 15.45 – 16.15u Presentatie NTL (David Winkler) 16.15 – 17.00u Markt, uitloop, enz.
3
Mission statement CMA is een breed bèta-didactische organisatie, met als belangrijkste doel het bèta-onderwijs te verbeteren en verrijken met innovatieve en aantrekkelijke ICT-toepassingen en ondersteuning te bieden aan scholen, docenten en TOA’s.
4
CO2-meting VinciLab Zo direct veel meer over VinciLab…
5
Producten CMA doet ontwikkeling van producten, software en hardware zelf, op basis van onderwijsonderzoek en try-outs op scholen Productie van hardware gebeurt door professionele bedrijven, volgens de ISO-standaarden
6
Nieuwe hardware Dataloggers MoLab en VinciLab
Met Coach-versie aan boord voor meten en verwerken Bestuurd door kleuren touchscreen: MoLab met pen, VinciLab met vingers (capacitief) MoLab voor ML-sensoren VinciLab voor BT-sensoren
7
VinciLab Krachtige computer met Coach en interface in één
Draait onder Linux VinciLab met WiFi, bluetooth voor koppeling met tablet of computer Met aan boord: 3D versnellingsensor en geluidsensor Meten tot 1 MHz Updates van Coach in eigen hand Vandaag voor aanbiedingsprijs van €425,00
8
Smaakmakende Coach-activiteiten
Maak kennis met een aantal nieuwere en onbekendere Coach-functies Meest recente versie: Coach 6.43a Coach 6 ondersteunt volledig 64-bits platforms
9
Coach modelleren van processen
Modelleren is belangrijke vaardigheid voor leerlingen Dus ook: voor docenten Op detailniveau verschijnselen leren kennen. Vanaf nu verplicht bij Scheikunde Vgl. werkwijze van wetenschappers, industrieel ontwikkelaars, vormgevers, enz.
10
Modelleren in Coach In grafische omgeving, vergelijkingen of tekstmodus Grafisch: stock & flow aanpak Speciaal symbool voor processen: Procesvariabele (Erlenmeyertje) Voor modelleren van chemische of biologische processen. Variabele aansturen vanuit gegevens (bijv. een geschetste of gemeten grafiek) Zie ook hier
11
Kolom kopiëren Gegevens van eerdere meetseries bewaren, zodat een getalsmatige vergelijking met latere meetseries mogelijk is (In snelmenu van diagram of tabel)
12
Coach & Geluid Geluidsdruk meten met geluidsensor in Pa, en geluidsniveau in dB Importeren van *.wav en *.mp3 bestanden Gegevens afspelen als geluid (optie aanzetten in Activiteit-opties, tabblad Geavanceerd) Gegevens exporteren als *.wav bestand Ondersteuning van de interne geluidskaart als sensor Voorbeeld ‘synthesizer’: Afspelen van berekend geluid Modelvariabele aansturen vanuit (geschetste) grafiek
13
Meten aan hogesnelheidsvideo’s
14
Animaties Animatie aansturen door modelgegeven
Animatie aansturen door sensor Animatie voor het bouwen van een ‘regelpaneel’ voor de leerlingen
15
Synchrone video opname bij sensormeting
16
Voorbeeld: race van Usain Bolt
17
Voorbeeld: remweg van twee auto’s
18
Gebruik van instructiefilms
19
Professionalisering/Nascholing
Docent/TOA : Kennis hebben van de mogelijkheden die ICT te bieden heeft (inzicht) Kennis hebben van de software en hardware (technische vaardigheden) Kennis hebben van de didactische mogelijkheden: hoe kun je de software effectief in de klas inzetten. Onderliggende gedachte: ICT biedt mogelijkheden voor Onderzoekend Leren
20
Wat heeft CMA u te bieden?
Eendaagse cursus Technische vaardigheden van één Coach-gereedschap Didactisch gebruik van dat gereedschap Nieuwe cursusprogramma is bekend CMA kan ook samen met de school de invoering van meer ICT bij bèta vormgeven in een maatwerktraject Nieuwe Folder bedoeld om aan uw management te geven. Beschrijft mogelijkheden die CMA de school kan bieden voor professionalisering.
21
Dank! Vragen? Er is nu weer gelegenheid om producten te bekijken of uit te proberen. Compleet informatie-overzicht op:
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.