De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Infovergadering nieuw BIN Nazareth centrum 07 mei 2012

Verwante presentaties


Presentatie over: "Infovergadering nieuw BIN Nazareth centrum 07 mei 2012"— Transcript van de presentatie:

1 Infovergadering nieuw BIN Nazareth centrum 07 mei 2012
Presentatie door INP BEULENS Melissa

2 Agendapunten: Wat is een BIN? Doel van een BIN?
BIN Opstarten: hoe en wanneer? Melding naar 101 Taken van een coördinator Verder verloop van de oprichting van het nieuw BIN Enkele aandachtspunten

3 Wat is een BIN BIN : BuurtInformatieNetwerk
Samenwerkingsverband tussen politie en de burger (BIN-leden) Burgers info/melding -> politie (bijvoorbeeld verdachte handelingen) Politie info -> burgers (bijvoorbeeld fenomenen) BIN-leden Coördinator: Cleppe Vincent Hoofdcoördinator Nazareth/Eke: De Blende Paul

4 Doel van een BIN Verhogen van een algemeen veiligheidsgevoel
Bevorderen van de sociale controle Verspreiden van de preventiegedachte

5 BIN opstarten HOE ? Melding door burger of BINlid naar de 101 (cicov)
101 (cicov) stuurt patrouille Interventieploeg gaat ter plaatse Interventieploeg oordeelt of het opportuun is om BIN op te starten Wanneer? Enkel wanneer er concrete gegevens zijn m.b.t de daders en/of het voertuig Goede persoonsbeschrijving, merk/kleur en eventueel nummerplaat voertuig Bij heterdaad inbraak, verdachte handelingen NIET: bij een inbraak die pas de volgende ochtend wordt vastgesteld

6 Melding naar 101 Kort maar duidelijk melding maken Wat ziet u? feiten
Juiste locatie doorgeven Goede persoonsbeschrijving Kleur/merk/type van het voertuig, nummerplaat zeer belangrijk Nooit aarzelen om 101 te bellen bij bijvoorbeeld verdachte handelingen

7 Taken van een coördinator
Onthaal en infopunt voor de medebewoners die zich in het project willen inschrijven Nieuwe leden inschrijven Bijhouden van de gegevens van de BIN-leden, lijst in enoxus aanpassen BIN-leden sensibiliseren tot een goed meldingsgedrag Berichten overmaken aan de BIN-leden, bijvoorbeeld bij fenomenen Bijwonen van vergaderingen

8 Verder verloop van de oprichting van het nieuw BIN
Erkenning aanvragen van BIN aan de gemeente Info aan CICOV door de politie BIN leden inschrijven door VERKLARING VAN TOETREDEN in BIN Huishoudelijk reglement bezorgen aan de leden Aanmaken van BINlijst door coördinator Aanvraag toetreding in enoxuslijst door de politie Enoxuslijst invullen door coördinator Aanvraag BIN borden: te plaatsen door de gemeente Berichtgeving : BIN actief

9 Aandachtspunten Druk cijfer 2 voor bevestiging van een bericht
Indien gegevens wijzigen: doorgeven aan coördinator en hoofdcoördinator. Bijvoorbeeld bij verhuis. Geen gedetailleerde lijst meer van inbraken, wel driemaandelijkse cijfers


Download ppt "Infovergadering nieuw BIN Nazareth centrum 07 mei 2012"

Verwante presentaties


Ads door Google