De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

OVERLEGFORUM 30/11/2012 Federale Ombudsdienst Juan Torck.

Verwante presentaties


Presentatie over: "OVERLEGFORUM 30/11/2012 Federale Ombudsdienst Juan Torck."— Transcript van de presentatie:

1 OVERLEGFORUM 30/11/2012 Federale Ombudsdienst Juan Torck

2 PREFERENTIAL RUNWAY SYSTEM DAY WEEK DEP 25R ARR 25L/RDAY WEEKEND DEP 25R or 25R/20

3 NIGHT WEEK DEP 25R/20 ARR 25L/RFRI-SAT 25R/25R PREFERENTIAL RUNWAY SYSTEM

4 SAT-SUN 25L/25LSUN-MON 20/20 PREFERENTIAL RUNWAY SYSTEM

5 DEVIATIE 02/07 METEO Bij wind uit NO (noordoosten) in functie van de windnormen. (rugwind: bij overschrijding 7 knopen, rukwinden inbegrepen, een buffer van 2 knopen inbegrepen, op de banen 25) Bij een zwakke wind uit die richting kunnen de banen 25 nog gebruikt worden. Bij de baanselectie komen nog andere factoren kijken: wind op hoogte, veiligheid bij omschakeling, verkeersstromen... 2012 (cijfers tot en met OCT) 12.235 ARR 02 11.549 DEP 07R 658 DEP 07L

6 DEVIATIE 07L/07R METEO Bij sterke wind uit O (oosten). (laterale wind: bij overschrijding 15 knopen, rukwinden inbegrepen, op baan 02/20). 2012 (cijfers tot en met OCT) 364 ARR 07L (2x MAY, 2x AUG, 1x SEP)

7 DEVIATIE 20/20 of 20/25R METEO Bij sterke wind uit Z (zuiden). ‘Lichte’ toename ARR 20 overdag in APR, SEP en OCT 2012. WERKEN AUG 2012 (01 tot 10 AUG), toename wegens werken aan baan 25R. Als er geen rugwindcomponent is op baan 25R is mag die baan bij overschrijding laterale windcomponent (15 knopen, rukwinden inbegrepen) gebruikt worden voor de opstijgingen. 2012 (cijfers tot en met OCT) 5.159 ARR 20 (2.157 in AUG)

8 DEVIATIE 02/02 METEO Bij sterke wind uit N (noorden). 2012 (cijfers tot en met OCT) 242 DEP 02 (1x MRT, 1x AUG)

9 MOUVEMENT COUNTS - Rond 2000 aantal bewegingen nog boven de 300.000. - Tussen 2002 en 2008 aantal bewegingen iets boven de 250.000. - Sinds 2009 afname en aantal bewegingen rond de 230.000. - In de laatste kolom, de cijfers voor de eerste 10 maanden van 2012. NIGHT: - Tussen 2005 en 2007 aantal nachtelijke bewegingen rond de 25.000. - Sinds 2009 (MB 21/01/2009) maximum aantal nachtslots 16.000, met maximaal 5.000 voor de opstijgingen en 11.000 voor de landingen.

10 QUOTA COUNTS - Op 25/10/2009 werden de QUOTA COUNTS van de vliegtuigen aangepast. - Versterking van de NACHTBEPERKINGEN. - Invoering van DAG - en AVONDBEPERKINGEN. -Een aantal UITZONDERINGEN zijn voorzien: - UITZ 2/ DAG - en AVONDBEPERKING: uitzondering gedurende 5 jaar voor vliegtuigen waarmee tussen 25/10/2008 en 24/10/2009 op EBBR werd gevlogen. - UITZ 3/ AVONDBEPERKING DEP: QC≤ 26 (ipv 24) voor jaarlijks max 3% totaal aantal opstijgingen tijdens die periode.  2011 (3% = 220/108) - UITZ 4/ NACHTBEPERKING DEP: QC≤ 12 (ipv 8) voor jaarlijks max 200 vliegtuigen waarmee tussen 25/10/2008 en 24/10/2009 op EBBR werd gevlogen.  2011 (max 200/61) - UITZ 5/ NACHTBEPERKING ARR: QC≤ 12 (ipv 8) voor max 360 vliegtuigen in 2012 en 300 voor de volgende jaren.  2011 (max 430/52)

11 1997-2011 DEP DAY - DEP 25R, gemiddelde (rond de 81,6%) ‘identiek ’ in 2011 en 2012. - DEP 07R, toename in 2 fasen (2002-2007 en 2008-2011 en met piek in 2010), ‘lichte’ afname in 2012 t.o.v. 2011. - DEP 20, toename in 2004 met pieken in 2006 en 2008, daarna afname, ‘lichte’ toename 2012 t.o.v. 2011.

12 1997-2011 DEP NIGHT - DEP 25R en DEP 20, gemiddelden identiek in 2011 en 2012. - DEP 07R, ‘sterke’ toename in 2004 met pieken in 2005, 2006 en 2007, daarna afname. - DEP 07L en DEP 07R, in 2012 ‘lichte’ afname t.o.v. 2011.

13 1997-2011 ARR DAY - ARR 02, toename in 2 fasen (2002-2008 en 2009-2011 en met piek in 2010), ‘lichte’ afname in 2012 t.o.v. 2011. - ARR 25R en ARR 25L, gemiddelden en verdeling ‘identiek’ in 2012 t.o.v. 2011.

14 1997-2011 ARR NIGHT - ARR 02, ‘sterke’ toename in 2004 met piek in 2010, ‘lichte’ afname in 2012 t.o.v. 2011. - ARR 20, ‘sterke’ toename in 2009 met piek in 2011, gemiddelde 2012 ‘identiek’ t.o.v. 2011.

15 1997-2011 DEP 07 ARR 02 DAY NIGHT

16 2012 DEP DAY - DEP 25R, gemiddelde ‘identiek’ in 2012 als in 2011. - DEP 25R afname en DEP 20 toename in AUG (werken). - DEP 25R, toename in JUL (meteo) (stemt overeen met dal DEP 07R).

17 - DEP 20 en DEP 25R ‘identiek’ als in 2011. - DEP 25R afname en DEP 25L toename in AUG (werken). - DEP 07L/07R, dal in JUL, AUG en SEP, piek in FEB, gemiddeld ‘lichte’ afname in 2012 t.o.v. 2011. 2012 DEP NIGHT

18 - ARR 25R/25L, gemiddelden ‘identiek’ in 2012 als in 2011. - ARR 25R/25L afname en ARR 20 toename in AUG (werken). - ARR 20, toename in APR, SEP en OCT (meteo). - ARR 02, dal in JUL, pieken in FEB en MRT, gemiddeld 2012 lichte afname t.o.v. 2011. 2012 ARR DAY

19 - ARR 25R gemiddelde ‘identiek’ in 2012 als in 2011, ARR 25L gemiddeld ‘lichte’ toename. - ARR 02, gemiddeld ‘lichte’ afname 2012 t.o.v. 2011, piekmaanden FEB en MAY, dalmaand JUL. - ARR 20, gemiddelde ‘identiek’ in 2012 als in 2011, piekmaand APR. 2012 ARR NIGHT

20 ALL SIDS OCT 2012 10/2012LNO25R2C322DEN25R/25L4C668 07L3H607L4H98 07R3J75204L3 204L13 25R DELTA2D16HEL25R/25L4C765 203N149 SPI25R2C511204L5 07R3J95026F2 07L4H1 203L28NIK25R/25L2C827 25R ZOULOU5Z225R5Z39 25R DELTA2D107L1H167 202N12 SOP25R/25L3C2.010202L1 07L3H29 07R3J366KOK25R3C11 203L15907L1H2 25R ZOULOU5Z32205L2 25R DELTA3D70 ELS25R2C7 PIT25R/25L3C22007L1H1 07L4H325R2D2 07R4J41 204L29CIV25R/25L RING2C1.115 204N1025L KANAAL3Q0 25R ZOULOU4Z307L5H6 25R DELTA3D207R5J265 208L19 ROU25R/25L3C886027F 07L4H625R KANAAL WE8D364 07R4J17325R KANAAL NACHT8D49 204L66TOT 9.792 204N27ZONDER BAKEN159 25R ZOULOU4Z79.951 25R DELTA3D4

21 VERDELING SIDS 25L/25R 10/2012 // 2011

22 2012 (  OCT) ALL SIDS NIGHT

23 10/2012 DEP / UUR ARR/ ALGEMENE PIEKUREN (>7): 0800-0900 en 1900-2000 DEP/ ALGEMENE PIEKUREN: 0600-0700 / 0900-1200 / 1900-2100 DEP/ SPECIFIEKE PIEKUREN: RING: ‘groter’ piekuur tussen 0600-0700 en ‘kleiner’ tussen 1900-2100. DENUT: geen piekuur tussen 0600-0700 en ‘groter’ piekuur tussen 0900-1200. HELEN: ‘kleiner’ piekuur tussen 0600-0700, piekuur tussen 1500-1600, ‘kleiner’ piekuur tussen 2000-2100 en ‘groter’ piekuur tussen 2100-2200. NICKY: ‘geen’ piekuur tussen 0600-0700, ‘groter’ piekuur tussen 1900-2100. DELTA: piekuur tussen 2200-2300. KANAAL WE: ‘groter’ piekuur tussen 0600-0700, piekuur tussen 1200-1300.

24 COMMUNICATIE TBAC (The Brussels Airport Company) 1°) WERKEN TBAC kondigt sinds MRT 2012 de werken voor de komende maand aan op haar internetsite (link op www.airportmediation.be). Dit is niet het geval voor dringende werken. 2°) TRACKS  nieuw tracksysteem sinds OCT 2012. BELGOCONTROL 1°) WERKEN Belang INFORMATIE baangebruik tijdens de werken in de komende jaren. 2°) toegang tot ‘ACMET’, meteorologisch product. BCS (BELGIAN SLOT COORDINATOR) DGLV (DIRECTORAAT-GENERAAL LUCHTVAART (inspectie) KABINET

25 OVERLEGFORUM 30/11/2012 Federale Ombudsdienst Juan Torck


Download ppt "OVERLEGFORUM 30/11/2012 Federale Ombudsdienst Juan Torck."

Verwante presentaties


Ads door Google