De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing www.Niki.nl Arie Willem Stek 3 april 2007.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing www.Niki.nl Arie Willem Stek 3 april 2007."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing www.Niki.nl Arie Willem Stek 3 april 2007

2 Stichting LNP Inhoud 1.Terugblik op een half jaar Niki.nl 2.Strategie en activiteiten 2007

3 Stichting LNP Terugblik • Vrijdag 13 oktober 2006 gelanceerd • Pers: Nieuwspoort, nu.nl, vakpers en (klein) dagbladen • Introductiecampagne (on-line, radio, buitenreclame) • Uitrollen promotiemiddelen van Niki via abonnees • Groei abonnees van 15 naar 75 bedrijven • Groei database van 6.500 naar 12.000 op 1 januari 2007 • Webbezoek in twee-en-halve maand 2006: 117.500 bezoekers (48.700 direct / 68.800 online-acties)

4 Stichting LNP

5 Groei van de huizendatabase van Niki.nl aantal woningen op niki.nlokt-06dec-06mrt-07 gepubliceerd (+)65001204217742 verkocht / verhuurd (-)022357942 actuele stand650098079800

6 Stichting LNP Marktaandeel Niki Totaal Nederland Marktgegevens Niki23-feb voorraad verkooptij djaarbasisop de siteverkooptijdjaarbasis % markt Groningen37910213565711022043 151% Friesland6731182082179118554 27% Drenthe5711881109243188472 43% Overijssel122913233984611321275 38% Gelderland192410865027081082393 37% Utrecht1822113588510741133469 59% Flevoland9161871788293187572 32% Noord Holland3124119958213811194236 44% Zuid Holland54401641210725001645564 46% Zeeland358202647217202392 61% Noord Brabant189412754438741272512 46% Limburg10851532588208153496 19% Nederland1941513652106870913623373 46%

7 Stichting LNP Webstatistiek 2007 versus 2006 20062007 Unieke bezoekers117.50041.715 Duur van het bezoek7,0 min.8,4 min. Woningtypen aangeklikt225.399 gem. 2 132.558 gem. 3 Interesseformulier3.718 3 % 2.439 6% Project url doorgeklikt55.517 47% 33.960 82% Projecten in voorbereiding39.273 33% 25.844 63%

8 Stichting LNP Webstatistiek 2007 versus 2006 20062007 Unieke bezoekers117.50041.715 Duur van het bezoek7,0 min.8,4 min. Woningtypen aangeklikt225.399 gem. 2 132.558 gem. 3 Interesseformulier3.718 3 % 2.439 6% Project url doorgeklikt55.517 47% 33.960 82% Projecten in voorbereiding39.273 33% 25.844 63%

9 Stichting LNP Webstatistiek 2007 versus 2006 20062007 Unieke bezoekers117.50041.715 Duur van het bezoek7,0 min.8,4 min. Woningtypen aangeklikt225.399 gem. 2 132.558 gem. 3 Interesseformulier3.718 3 % 2.439 6% Project url doorgeklikt55.517 47% 33.960 82% Projecten in voorbereiding39.273 33% 25.844 63%

10 Stichting LNP Webstatistiek 2007 versus 2006 20062007 Unieke bezoekers117.50041.715 Duur van het bezoek7,0 min.8,4 min. Woningtypen aangeklikt225.399 gem. 2 132.558 gem. 3 Interesseformulier3.718 3 % 2.439 6% Project url doorgeklikt55.517 47% 33.960 82% Projecten in voorbereiding39.273 33% 25.844 63%

11 Stichting LNP Webstatistiek 2007 versus 2006 20062007 Unieke bezoekers117.50041.715 Duur van het bezoek7,0 min.8,4 min. Woningtypen aangeklikt225.399 gem. 2 132.558 gem. 3 Interesseformulier3.718 3 % 2.439 6% Project url doorgeklikt55.517 47% 33.960 82% Projecten in voorbereiding39.273 33% 25.844 63%

12 Stichting LNP Webstatistiek 2007 versus 2006 20062007 Unieke bezoekers117.50041.715 Duur van het bezoek7,0 min.8,4 min. Woningtypen aangeklikt225.399 gem. 2 132.558 gem. 3 Interesseformulier3.718 3 % 2.439 6% Project url doorgeklikt55.517 47% 33.960 82% Projecten in voorbereiding39.273 33% 25.844 63%

13 Stichting LNP

14

15

16

17

18 Wat onderscheidt niki.nl ? • Presentatie op woningniveau i.p.v. projectniveau. • Actueel, volledig en betrouwbaar. • Geen andere commerciële doelstellingen. • Naast actueel woningaanbod ook toekomstig aanbod van projecten in voorbereiding. • Kwaliteit verstrekte informatie (die bewaken we zelf).

19 Stichting LNP Krachtenveld in Nederland: Wonen

20 Stichting LNP Krachtenveld in Nederland ERGO on-line marketing op: 1. Google 2. Startpagina.nl, 3. msn.com 4. Nu.nl

21 Stichting LNP Externe doelgroepen • Potentiële abonnees • Woonconsument focus op interesse in nieuwbouw • Opiniebepalers • Vereniging Eigen Huis en Ministerie VROM • Pers • Overigen • Informatiecentra nieuwbouwlocaties • Woonpromotieorganisaties grote steden, zie www.woneninrotterdam.nl

22 Stichting LNP

23 Activiteiten die Niki biedt • Promotiemateriaal en support • Publiciteit in landelijke, rtv (woon) media • Deelname aan tv-serie My first Home (mei-juni) • Advertenties in huis-aan-huis media • Aanwezigheid op woonmanifestaties/ start verkopen • On-line marketingactiviteiten en monitoring (banners, Google adwords en organic search)

24 Stichting LNP

25 Activiteiten die Niki vraagt • Vergroten naamsbekend / uitrollen promotieacties • Banners op alle sites van abonnees is een must • Tips voor vrije publiciteit en gratis banners /links • Aanbeveling bij potentiële abonnees • Complete invoer database en up-to date informatie

26 Stichting LNP

27 Niki.nl de zoekmachine voor nieuwbouw woningen Banners • Flash banners • Animated gif banners • Statische banners

28 Stichting LNP Niki.nl de zoekmachine voor nieuwbouwwoningen Niki banners en logo’s op projectensites abonnees

29 Stichting LNP Niki.nl de zoekmachine voor nieuwbouwwoningen Niki zeildoek op bouwborden zichtlocaties (kantoren abonnees, informatiecentra en langs snelwegen) • Niki schildjes op bestaande bouwborden

30 Stichting LNP Wat zijn onze toekomstplannen? • Groei naar volledig marktaanbod: • Ontwikkelaars / ontwikkelende bouwers (NEPROM en NVB) • Woningcorporaties • Gemeenten met vrije kavels • Uitbreiding van functionaliteiten van de website, zie presentatie Rob van de Schoot. • Samenwerken met regionale initiatieven en gebiedsontwikkelingen voorbeeld: Den Haag, Rotterdam, Almere, Eindhoven.

31 Stichting LNP Tenslotte • Niki is gestart vanuit de idee dat de consument zoekt naar een woning ipv. een project. • Niki brengt meer transparantie in de markt en dat leidt tot meer anoniem kijken en vergelijken voordat de consument zich bij ons meldt Daarom mijn stelling: Een lead via Niki is een betere lead dan een traditionele lead (via advertentie of projectbord)


Download ppt "Marketing www.Niki.nl Arie Willem Stek 3 april 2007."

Verwante presentaties


Ads door Google