De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Fietsverlichtingscampagne 2011

Verwante presentaties


Presentatie over: "Fietsverlichtingscampagne 2011"— Transcript van de presentatie:

1 Fietsverlichtingscampagne 2011
Ik val op! Fietsverlichtingscampagne 2011

2 Doel van de campagne Stimuleren dat fietsers beschikken over werkende fietsverlichting en deze gebruiken in het donker en bij weersomstandigheden met beperkt zicht.

3 Fietsers met licht in 2003: 1 op de 2 in 2009: 2 op de 3
maar veel lagere percentages in grote steden (bijv. Amsterdam 56%) en onder jongeren (onder de 18: 52%)

4 Primaire doelgroep Jongeren van 13 – 25 jaar
Te bereiken via: app, lightpaintingwedstrijd, social media Daarom in 2011 minder buitenreclame, meer free publicity

5

6 Fietsverlichtingscampagne 2011

7 Campagnemiddelen 13.000 posters voor abri’s en voor scholen e.d.
folders ´Kooptips fietsverlichting´ Ik Val Op! kaarten spots voor regionale radio & tv spots Radio 538 en Slam!FM reclame op streekbussen Friesland en Gelderland app voor iPhone en Android events, o.a. kick off Leiden, reparatieacties

8 Samenwerkingspartners
Regionale en Provinciale Organen Verkeersveiligheid BOVAG Profile ‘de Fietsspecialist’ Smullers en NS Fietsenstallingen Team Alert en Young Responsible Drivers

9 Kick-off Leiden

10 Lokale afdelingen Fietsersbond
Acties bij scholen: controles en uitdelen Ik Val Op! kaarten Reparatie-acties in meer dan 50 plaatsen

11

12 Actie Leeuwarden

13 Regionale acties: Groningen

14 Regionale acties: Gelderland

15 Eigen campagne ROV Limburg

16

17 De Ik Val Op-app!

18

19 De Ik Val Op! app Al ruim 7000 keer gedownload Voor iPhone en Android
Inzenden kan tot 15 december!

20 Overzicht Budget plm. € 300.000: 1/3 ontwikkeling campagne en middelen
1/3 campagne uitvoering en media-inkoop 1/3 personele inzet Fietsersbond

21 Evaluatie Ministerie IenM
Gebruik fietsverlichting (Goudappel Coffeng) Bereik en waardering campagne (Intomart) Procesevaluatie (MARE Research)

22 Eerste resultaten: 10.000 bezoekers website en 7100 downloads app
Veel activiteit op Facebook, diverse filmpjes op YouTube Enorme hoeveelheid publiciteit, m.n. in lokale en regionale media Veel aandacht op websites partnerorganisaties Veel aandacht op websites over apps, games e.d. Duizenden reparaties fietsverlichting Fietsenbranche signaleert toename aantal reparaties verlichting

23 www.ikvalop.nl h.zandvliet@fietsersbond.nl
Meer info?


Download ppt "Fietsverlichtingscampagne 2011"

Verwante presentaties


Ads door Google