Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
BRANDexpeience
2
MERKBELEVING INHOUD merkbeleving begrijpen belevingstraject
wat is merkbeleving the Yin-Yang of brands merkbeleving & involvement interne & externe merkbeleving online & offline merkbeleving
3
MERKBELEVING merkbeleving begrijpen
4
OMSLAG IN HET GEDACHTENGOED
E X P E I E N C E OMSLAG IN HET GEDACHTENGOED ...common themes emerging in people’s hopes, dreams and concerns about the future involve the inevitable convergence and homoginisation of world cultures...and of course, the parallel force to this: an increasing drive to retain local and personal identities... (Clifton) …mass customization is nothing else than saving time for the consumer by reducing the information overload...the consumer trusts you as a friend...(Temporal) ...we need a good story and we are willing to pay for it...if the story appeals to ME (Jensen) ...the age of acces: the New Culture Of Hyper Capitalism, Where All Of Life Is A Paid-For Experience (Rifkin)
5
MERKBELEVING BEGRIJPEN BELEVINGSTRAJECT (brand journey)
VOORKOOP Genot van informatie- & selectieproces (aspiratie) KOOP Effectieve aankoop van product/dienst NAKOOP Fase van bezit en consumptie van product/dienst Het afhalen van de wagen confer Saturnus alle medewerkers zingen als je je auto gaat halen BRAND CONTACT MOMENTS (BMC’s)
6
JULLIE NIEUWE BMW 3 CABRIO (full option )
7
MERKBELEVING BEGRIJPEN TRAJECT VOORBEELD
VOORKOOP Genot van informatie- & selectieproces (aspiratie) KOOP Effectieve aankoop van product/dienst NAKOOP Fase van bezit en consumptie van product/dienst BMW 3 CABRIO showroom / beurs brochures website (folderware) BMW 3 CABRIO eerste 100 km “feit” dat je dat kan kopen het afhalen BMW 3 CABRIO men weet dat je er een hebt service members invited Het afhalen van de wagen confer Saturnus alle medewerkers zingen als je je auto gaat halen VARIABEL kort of hele leven KORT VARIABEL kort / leven
8
MERKBELEVING BEGRIJPEN WAT IS BRAND EXPERIENCE
BRAND EXPERIENCE = MERKBELEVING = experience the brand = beleef het merk (verhaal) = “a good brand needs a story – line” (Ollins) = beleven van functionele & emotionele waarden = je “beleeft” de BMC’s
9
MERKBELEVING BEGRIJPEN THE YIN-YANG OF BRANDS
functional emotional
10
MERKBELEVING BEGRIJPEN MERKBELEVING & INVOLVEMENT
functional emotional RANGE VAN INVOLVEMENT low medium high Categorie – product Lada Daewoo Skoda Toyota VW Volvo Audi BMW Porsche Categorie – dienst Zeepaardje Kot Quick Vak-Zuid Moulin Rouge Rives-MC Cross Categorie Pampers C&A Bijenkorf Louis David YSL Louis Vuitton Chanel OPM: slechts voorbeeld – afhankelijk van consumentengroep etc...
11
MERKBELEVING BEGRIJPEN MERKBELEVING & INVOLVEMENT
Naarmate merk HOGER involvement heeft wordt de consument gevoeliger voor POSITIEVE (leuke, goede) beleving.
12
MERKBELEVING BEGRIJPEN MERKBELEVING & INVOLVEMENT
Naarmate merk LAGER involvement heeft wordt de consument gevoeliger voor NEGATIEVE (slechte) beleving. involvement beleving Negatieve ervaring
13
MERKBELEVING BEGRIJPEN MERKBELEVING & INVOLVEMENT
DANGER ZONE
14
MERKBELEVING BEGRIJPEN ROUND-UP
merk bestaat uit functionele & emotionele componenten merkbeleving hangt samen met de involvement graad van het merk
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.