De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Les 21 Sterke openingen: de 2-opening

Verwante presentaties


Presentatie over: "Les 21 Sterke openingen: de 2-opening"— Transcript van de presentatie:

1 Les 21 Sterke openingen: de 2-opening
DEEL 1 LES 21 De basis Les 21 Sterke openingen: de 2-opening versie V

2 VORIGE LES – DE 2SA-OPENING
DEEL 1 LES 21 De opening van 2SA punten regelmatige verdeling of W N O Z 2SA p ? 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA

3 DEZE LES Terugblik op toets bij les 20 2-opening
DEEL 1 LES 21 Terugblik op toets bij les 20 2-opening Het bijbod na de 2-opening [Semi-forcing handen 2/ (BmB 2 - H 11)] Oefenspellen

4 DEEL 1 LES 21 TOETS LES 20 TAFELBLAD B-20.91 UITWERKING

5 TOETS LES 20 – VRAAG 1      8 7 3  A 9 4  V 6 5  6 4 3 2
DEEL 1 LES 21  8 7 3  A 9 4  V 6 5 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA N W O Z 5+ 3SA W N O Z 2SA p 3SA 20-22 punten = 6 samen = 26-28  3SA TAFELBLAD B-20.91

6 TOETS LES 20 – VRAAG 2      B 8 7  9 6 4  B 8 6 5  6 4 3
DEEL 1 LES 21  B 8 7  9 6 4  B 8 6 5  6 4 3 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA N W O Z 0-4 pas W N O Z 2SA p 20-22 punten samen SA-verdeling = 2 = 22-24 = Ja  pas TAFELBLAD B-20.91

7 TOETS LES 20 – VRAAG 3  H V 3  A B 6  H B 8 2  A V 7    
DEEL 1 LES 21  H V 3  A B 6  H B 8 2  A V 7 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA N W O Z W N O Z 2SA p 3 3 Stayman punten samen 4-kaart  4-kaart  = 20 = 25-27 = Nee  3 TAFELBLAD B-20.91

8 TOETS LES 20 – VRAAG 4      10 5 2  V 9 4 3  H 8 5  7 6 4
DEEL 1 LES 21  V 9 4 3  H 8 5  7 6 4 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA N W O Z W N O Z 2SA p ? 20-22 TAFELBLAD B-20.91

9 TOETS LES 20 – VRAAG 4      10 5 2  V 9 4 3  H 8 5  7 6 4
DEEL 1 LES 21  V 9 4 3  H 8 5  7 6 4 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA N W O Z 5+ Stayman W N O Z 2SA p 3 3 ? 4-kaart  punten samen 4-kaart  = 5 = 25-27 = Ja  3 (Stayman) TAFELBLAD B-20.91

10 TOETS LES 20 – VRAAG 4      10 5 2  V 9 4 3  H 8 5  7 6 4 W N
DEEL 1 LES 21  V 9 4 3  H 8 5  7 6 4 N W O Z W N O Z 2SA p 3 3 4 4-kaart  punten samen -fit = 5 = 25-27 = Ja  4 TAFELBLAD B-20.91

11 TOETS LES 20 – VRAAG 5      B 5  H V 4 3  9 8 5  8 7 6 4
DEEL 1 LES 21  B 5  H V 4 3  9 8 5 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA N W O Z W N O Z 2SA p ? 20-22 TAFELBLAD B-20.91

12 TOETS LES 20 – VRAAG 5      B 5  H V 4 3  9 8 5  8 7 6 4
DEEL 1 LES 21  B 5  H V 4 3  9 8 5 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA N W O Z 5+ Stayman W N O Z 2SA p 3 3 ? 4-kaart  punten samen 4-kaart  = 6 = 26-28 = Ja  3 (Stayman) TAFELBLAD B-20.91

13 TOETS LES 20 – VRAAG 5      B 5  H V 4 3  9 8 5  8 7 6 4 W N O
DEEL 1 LES 21  B 5  H V 4 3  9 8 5 N W O Z W N O Z 2SA p 3 3 3SA 4-kaart  punten samen -fit -fit = 6 = 26-28 = Nee  3SA TAFELBLAD B-20.91

14 TOETS LES 20 – VRAAG 6      8 6  H 9 7 5 3 2  V 5 4  3 2
DEEL 1 LES 21  8 6  H  V 5 4  3 2 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA N W O Z W N O Z 2SA p ? 20-22 TAFELBLAD B-20.91

15 TOETS LES 20 – VRAAG 6      8 6  H 9 7 5 3 2  V 5 4  3 2
DEEL 1 LES 21  8 6  H  V 5 4  3 2 0+ Jacoby 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA N W O Z W N O Z 2SA p 3 3 ? 6-kaart   3 verplicht TAFELBLAD B-20.91

16 TOETS LES 20 – VRAAG 6      8 6  H 9 7 5 3 2  V 5 4  3 2 W N O
DEEL 1 LES 21  8 6  H  V 5 4  3 2 N W O Z W N O Z 2SA p 3 3 4 verplicht punten samen -fit = 5 = 25-27 = Ja  4 TAFELBLAD B-20.91

17 TOETS LES 20 – VRAAG 7      B 9 7 5 3 2  9 7 5  5 4  3 2
DEEL 1 LES 21  B  9 7 5  5 4  3 2 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA N W O Z W N O Z 2SA p ? 20-22 TAFELBLAD B-20.91

18 TOETS LES 20 – VRAAG 7      B 9 7 5 3 2  9 7 5  5 4  3 2
DEEL 1 LES 21  B  9 7 5  5 4  3 2 0+ Jacoby 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA N W O Z W N O Z 2SA p 3 3 ? 6-kaart   3 verplicht TAFELBLAD B-20.91

19 TOETS LES 20 – VRAAG 7      B 9 7 5 3 2  9 7 5  5 4  3 2 W N O
DEEL 1 LES 21  B  9 7 5  5 4  3 2 N W O Z W N O Z 2SA p 3 3 verplicht punten samen -fit = 1 = 21-23 = Ja  pas TAFELBLAD B-20.91

20 TOETS LES 20 – VRAAG 8      B 8 6 4  H 7 2  A 8 7 3  9 2
DEEL 1 LES 21  B 8 6 4  H 7 2  A 8 7 3  9 2 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA N W O Z W N O Z 2SA p ? 20-22 TAFELBLAD B-20.91

21 TOETS LES 20 – VRAAG 8      B 8 6 4  H 7 2  A 8 7 3  9 2
DEEL 1 LES 21  B 8 6 4  H 7 2  A 8 7 3  9 2 0+ Jacoby 0-4 pas 5+ Stayman 5+ 3SA N W O Z 5+ Stayman W N O Z 2SA p 3 3 ? punten samen 4-kaart  = 8 = 28-30 = Ja  3 4-kaart  = Ja 4-kaart  = ? TAFELBLAD B-20.91

22 TOETS LES 20 – VRAAG 8      B 8 6 4  H 7 2  A 8 7 3  9 2 W N O
DEEL 1 LES 21  B 8 6 4  H 7 2  A 8 7 3  9 2 N W O Z W N O Z 2SA p 3 3 3SA 4-kaart  = Ja 4-kaart  = ? punten samen -fit = 8 = 28-30 = ?  3SA 3SA geeft een 4-kaart ♠ aan TAFELBLAD B-20.91

23 Sterke openingen (2) DEEL 1 LES 21 Hoofdstuk  x

24 VOORBEELDEN STERKE OPENING
DEEL 1 LES 21 VOORBEELDEN STERKE OPENING TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 1

25  A H V B 10 9  A  4 3 2  A H V     W N O Z ? TAFELBLAD B-21.41
DEEL 1 LES 21  A H V B 10 9  A  4 3 2  A H V N W O Z W N O Z ? TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 1

26 2-OPENING – STERKE OPENING
DEEL 1 LES 21  A H V B 10 9  A  4 3 2  A H V N W O Z W N O Z 2 Met  als troef heeft west 10 slagen, hij heeft dus een manche in handen! Voor dergelijke handen hebben we een sterke opening bedacht: 2. TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 1

27 2-OPENING – STERKE OPENING
DEEL 1 LES 21 DE 2-OPENING BETEKENT: je hebt zelf al een manche in handen je hebt een hele goede kleur (5+-kaart), maar bij voorkeur een 6-kaart de opening is gebaseerd op speelslagen met  of  moet je 10 slagen hebben manche in lage kleur is onwaarschijnlijk bieden: niet stoppen onder de manche

28 VOORBEELDEN 2-OPENING
DEEL 1 LES 21 VOORBEELDEN 2-OPENING TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 2

29  A  A V B 10 3 2  A 2  H V B 10     W N O Z ?
DEEL 1 LES 21  A  A V B  A 2  H V B 10 N W O Z W N O Z ? Speelslagen tellen: dat gaat meestal het handigst door eerst naar de verliezers te kijken. Vuistregel: in je lange kleur tel je iedere ontbrekende tophonneur (A, H of V) voor een verliezer. TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 2

30 verliezers: 3 speelslagen: 10 maakbaar: 4 W N O Z
DEEL 1 LES 21  A  A V B  A 2  H V B 10  0  1 (aan H)  1 (2)  1 (aan A) N W O Z verliezers: 3 speelslagen: 10 maakbaar: 4 W N O Z 2 west heeft een manche (4) in handen  2 TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 2

31 AANTAL SPEELSLAGEN BEPALEN
DEEL 1 LES 21 AANTAL SPEELSLAGEN BEPALEN TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 3

32 OP HOEVEEL SPEELSLAGEN TAXEER JE BEIDE ONDERSTAANDE HANDEN?
DEEL 1 LES 21 Hand 3a Hand 3b  V 9 6  H V  H V  A H  A B  H V 10  A 3  H 2 TOTAAL: TOTAAL: TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 3

33 OP HOEVEEL SPEELSLAGEN TAXEER JE BEIDE ONDERSTAANDE HANDEN?
DEEL 1 LES 21 Hand 3a Hand 3b  V 9 6  H V  H V  A H  0  5  1  2  A B  H V 10  A 3  H 2  4  1  1  0 TOTAAL: 8 TOTAAL: 6 TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 3

34 2-OPENING – STERKE OPENING
DEEL 1 LES 21 VERDER BIEDEN NA DE 2-OPENING ALS JE PARTNER MET 2 OPENT DAN: wil je weten om welke manche het gaat heb je dus een vraagbod nodig is het ‘goedkoopste’ bod het handigst informeer je dus met 2: het vraagbod

35 2-OPENING EN VERDER BIEDEN
DEEL 1 LES 21 2-OPENING EN VERDER BIEDEN TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 1

36 2-OPENING – ANTWOORD  A H V B 10 9  A  4 3 2  A H V  6 4 2
DEEL 1 LES 21  A H V B 10 9  A  4 3 2  A H V  6 4 2  7 6 2 N W O Z W N O Z 2 p 2 ? vraagbod: welke manche? TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 1

37 2-OPENING – ANTWOORD  A H V B 10 9  A  4 3 2  A H V  6 4 2
DEEL 1 LES 21  A H V B 10 9  A  4 3 2  A H V  6 4 2  7 6 2 N W O Z W N O Z 2 p 2 2 vraagbod: welke manche? de -manche TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 1

38 2-OPENING – ANTWOORD  A H V B 10 9  A  4 3 2  A H V  6 4 2
DEEL 1 LES 21  A H V B 10 9  A  4 3 2  A H V  6 4 2  7 6 2 N W O Z W N O Z 2 p 2 2 ? de -manche TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 1

39 2-OPENING – ANTWOORD  A H V B 10 9  A  4 3 2  A H V  6 4 2
DEEL 1 LES 21  A H V B 10 9  A  4 3 2  A H V  6 4 2  7 6 2 N W O Z W N O Z 2 p 2♦ 2 4 a.p. geen extra slag  4 TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 1

40 2-OPENING EN VERDER BIEDEN
DEEL 1 LES 21 2-OPENING EN VERDER BIEDEN TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 2

41 2-OPENING – ANTWOORD  A  A V B 10 3 2  A 2  H V B 10  9 8 5 3
DEEL 1 LES 21  A  A V B  A 2  H V B 10  H 6 4  9 7 4  A 7 3 N W O Z W N O Z 2 p 2 ? vraagbod: welke manche? TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 2

42 2-OPENING – ANTWOORD  A  A V B 10 3 2  A 2  H V B 10  9 8 5 3
DEEL 1 LES 21  A  A V B  A 2  H V B 10  H 6 4  9 7 4  A 7 3 N W O Z W N O Z 2 p 2 2 vraagbod: welke manche? de -manche TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 2

43 2-OPENING – ANTWOORD  A  A V B 10 3 2  A 2  H V B 10  9 8 5 3
DEEL 1 LES 21  A  A V B  A 2  H V B 10  H 6 4  9 7 4  A 7 3 N W O Z W N O Z 2 p 2 2 ? de -manche TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 2

44 2-OPENING – ANTWOORD  A  A V B 10 3 2  A 2  H V B 10  9 8 5 3
DEEL 1 LES 21  A  A V B  A 2  H V B 10  H 6 4  9 7 4  A 7 3 N W O Z W N O Z 2 p 2 2 6 a.p. 2 extra slagen (H, A)  6 TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 2

45 2♣-OPENING EN VERDER BIEDEN
DEEL 1 LES 21 2♣-OPENING EN VERDER BIEDEN TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 4

46 vraagbod: welke manche?
DEEL 1 LES 21  4 2  A H V B 10  A H V B  A 3  H V 9 6 3  7  8 7 4  H 7 4 2 N W O Z W N O Z 2 p 2 2 ? vraagbod: welke manche? de -manche TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 4

47 geen -steun wel 5-kaart 
DEEL 1 LES 21  4 2  A H V B 10  A H V B  A 3  H V 9 6 3  7  8 7 4  H 7 4 2 N W O Z W N O Z 2 p 2 2 2 de -manche geen -steun wel 5-kaart  TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 4

48 geen -steun wel 5-kaart 
DEEL 1 LES 21  4 2  A H V B 10  A H V B  A 3  H V 9 6 3  7  8 7 4  H 7 4 2 N W O Z W N O Z 2 p 2 2 2 ? geen -steun wel 5-kaart  TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 4

49  4 2  A H V B 10  A H V B  A 3  H V 9 6 3  7  8 7 4  H 7 4 2 W
DEEL 1 LES 21  4 2  A H V B 10  A H V B  A 3  H V 9 6 3  7  8 7 4  H 7 4 2 N W O Z W N O Z 2 p 2 2 2 3 6SA a.p. tweede kleur ook dekking in   6SA TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 4

50 2-OPENING – STERKE OPENING
DEEL 1 LES 21 DE 2-OPENING IS MANCHEFORCING Er zijn 2 varianten: A. gebaseerd op speelslagen goede lange - of -kleur, 10 speelslagen B. gebaseerd op honneurpunten regelmatige verdeling, minstens 25 punten variant A is behandeld, nu variant B

51 2-OPENING EN VERDER BIEDEN
DEEL 1 LES 21 2-OPENING EN VERDER BIEDEN TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 5

52  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V     W N O Z 2 punten = 25+
DEEL 1 LES 21  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V N W O Z W N O Z 2 punten = 25+ SA-verdeling = Ja  2 TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 5

53 DEEL 1 LES 21  9 4 2  5 3  B 6 5 4 N W O Z W N O Z 2 p ? manche mogelijk goede kleur of 25+ SA TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 5

54 DEEL 1 LES 21  9 4 2  5 3  B 6 5 4 N W O Z W N O Z 2 p 2 manche mogelijk goede kleur of 25+ SA vraagbod TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 5

55  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V     W N O Z 2 p 2 ? vraagbod
DEEL 1 LES 21  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V N W O Z W N O Z 2 p 2 ? vraagbod TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 5

56  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V     W N O Z 2 p 2 2SA
DEEL 1 LES 21  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA punten = 26 SA-verdeling = Ja  2SA vraagbod TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 5

57 DEEL 1 LES 21  9 4 2  5 3  B 6 5 4 N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA ? punten = 25+ SA-verdeling TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 5

58 DEEL 1 LES 21  9 4 2  5 3  B 6 5 4 N W O Z W N O Z 2♣ p 2 2SA 3 punten = 25+ SA-verdeling Stayman  3 TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 5

59  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V     W N O Z 2 p 2 2SA 3 ?
DEEL 1 LES 21  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA 3 ? Stayman TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 5

60  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V     W N O Z 2 p 2 2SA 3 3
DEEL 1 LES 21  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA 3 3 4-kaart  = Ja  3 Stayman TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 5

61      8 7 3 2  9 4 2  5 3  B 6 5 4 W N O Z 2 p 2 2SA 3 3 ?
DEEL 1 LES 21  9 4 2  5 3  B 6 5 4 N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA 3 3 ? punten 4-kaart  4-kaart  = 25+ = Nee = Ja TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 5

62      8 7 3 2  9 4 2  5 3  B 6 5 4 W N O Z 2 p 2 2SA 3 3 4
DEEL 1 LES 21  9 4 2  5 3  B 6 5 4 N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA 3 3 4 punten 4-kaart  4-kaart  = 25+ = Nee = Ja samen = 26+ -fit = Ja  4 TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 5

63 DEEL 1 LES 21  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V  9 4 2  5 3  B 6 5 4 N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA 3 3 4 a.p. west speelt 4 TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 5

64 2-OPENING EN VERDER BIEDEN
DEEL 1 LES 21 2-OPENING EN VERDER BIEDEN TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 6

65  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V     W N O Z 2 punten = 25+
DEEL 1 LES 21  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V N W O Z W N O Z 2 punten = 25+ SA-verdeling = Ja  2SA TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 6

66 DEEL 1 LES 21  8 3 2  5 3  5 4 N W O Z W N O Z 2 p ? manche mogelijk goede kleur of 25+ SA TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 6

67 DEEL 1 LES 21  8 3 2  5 3  5 4 N W O Z W N O Z 2 p 2 manche mogelijk goede kleur of 25+ SA vraagbod TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 6

68  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V     W N O Z 2 p 2 ? vraagbod
DEEL 1 LES 21  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V N W O Z W N O Z 2 p 2 ? vraagbod TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 6

69  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V     W N O Z 2 p 2 2SA
DEEL 1 LES 21  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA punten = 25+ SA-verdeling  2SA vraagbod TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 6

70 DEEL 1 LES 21  8 3 2  5 3  5 4 N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA ? punten = 25+ SA-verdeling TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 6

71 DEEL 1 LES 21  8 3 2  5 3  5 4 N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA 3 punten = 25+ SA-verdeling Jacoby  3 TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 6

72  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V     W N O Z 2 p 2 2SA 3 ?
DEEL 1 LES 21  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA 3 ? Jacoby TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 6

73  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V     W N O Z 2 p 2 2SA 3 3
DEEL 1 LES 21  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA 3 3 verplicht Jacoby TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 6

74 DEEL 1 LES 21  8 3 2  5 3  5 4 N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA 3 3 ? verplicht TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 6

75      8 3 2  9 8 7 6 5 4  5 3  5 4 W N O Z 2 p 2 2SA 3 3 4
DEEL 1 LES 21  8 3 2  5 3  5 4 N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA 3 3 4 verplicht samen -fit = 25+ = Ja  4 via 3 (transfer) biedt sterke hand 3 TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 6

76 DEEL 1 LES 21  A H V 10  A 3  A 6 4 2  A H V  8 3 2  5 3  5 4 N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA 3 3 4 a.p. west speelt 4 TAFELBLAD B-21.41 VOORBEELD 6

77 DEEL 1 LES 21 OEFENINGEN 2-OPENING TAFELBLAD B-21.71 OEFENING 1

78 OP HOEVEEL SPEELSLAGEN TAXEER JE BEIDE ONDERSTAANDE HANDEN?
DEEL 1 LES 21 Hand 1a Hand 1b  H B  H B 2  A V 4  A  4  0  1  1  A H 10 4  A V  H V  H  2  5  1  0 TOTAAL: 6 TOTAAL: 8 TAFELBLAD B-21.71 OEFENING 1

79 DEEL 1 LES 21 OEFENINGEN 2-OPENING TAFELBLAD B-21.71 OEFENING 2

80 DEEL 1 LES 21  7 6  A H V 7 4 2  A H V  A 3  V 8 5  9 5 3  B 7 5 N W O Z W N O Z 2 p 2 2 4 a.p. west speelt 4 TAFELBLAD B-21.71 OEFENING 2

81 DEEL 1 LES 21 OEFENINGEN 2-OPENING TAFELBLAD B-21.71 OEFENING 3

82  A B 10 7 4  A H V  A H V B  7  8 5  9 8 5 3  7 6  H V 8 6 3 W
DEEL 1 LES 21  A B  A H V  A H V B  7  8 5  7 6  H V 8 6 3 N W O Z W N O Z 2 p 2 2 3 3SA a.p. west speelt 3SA TAFELBLAD B-21.71 OEFENING 3

83 DEEL 1 LES 21 OEFENINGEN 2-OPENING TAFELBLAD B-21.71 OEFENING 4

84 DEEL 1 LES 21  A H 2  H V B 7  A H B 2  A 9  6 5  8 6 5  5 4 N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA 3 3 4 a.p. west speelt 4 TAFELBLAD B-21.71 OEFENING 4

85 DEEL 1 LES 21 OEFENINGEN 2-OPENING TAFELBLAD B-21.71 OEFENING 5

86 DEEL 1 LES 21  A H 6 3  A H 8 4  V 6  A H V  V 5 3  7 3 N W O Z W N O Z 2 p 2 2SA 3 3 3SA 4 a.p. west speelt 4 TAFELBLAD B-21.71 OEFENING 5

87 TAFELPUZZEL  A 6 4  A H 3  A V B 2  A H 6 Zoek de juiste handen
DEEL 1 LES 21  A 6 4  A H 3  A V B 2  A H 6 Zoek de juiste handen bij de gegeven vraag. partner jij 2  ? met welke handen bied je 2SA? HANDEN TAFELBLADEN

88 TAFELPUZZEL de handen met: partner jij met welke handen
DEEL 1 LES 21 partner jij met welke handen 2  bied je 2SA? ? 25+ punten en SA-verdeling partner jij met welke handen 2  bied je 2? ? de manche in  partner jij met welke handen 2  bied je 4? 2SA  3 ? lengte in  geen extra slagen partner jij met welke handen 2  bied je 4? 2 ? steun in  geen extra slagen TAFELBLADEN

89 OEFENSPELLEN DEEL 1 – HOOFDSTUK 17 OEFENSPELLEN 11709D – 11716D DEEL1
LES 21 OEFENSPELLEN DEEL 1 – HOOFDSTUK 17 OEFENSPELLEN 11709D – 11716D

90 EVENTUEEL TE BEHANDELEN: DE SEMI-FORCING 2♥- EN 2♠-OPENING
DEEL 1 LES 21 EXTRA EVENTUEEL TE BEHANDELEN: DE SEMI-FORCING 2♥- EN 2♠-OPENING POWERPOINT – INTRODUCTIE DEEL 2 – H11

91 Oefenspellen downloaden van www.beginmetbridge.nl  cursisten
THUIS OEFENEN DEEL 1 LES 21 Oefenspellen downloaden van  cursisten  oefenspellen  deel1 – hoofdstuk 17 Individueel oefenen - Toets bij les 21 - ‘Test je kennis’ van hoofdstuk 17


Download ppt "Les 21 Sterke openingen: de 2-opening"

Verwante presentaties


Ads door Google