Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHugo de clercq Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Retail Hoeksche Waard Communicatie
2
doelstelling Het hoofddoel van communicatie retail Hoeksche Waard is
(Lokale) ondernemers, de politiek en fans informeren en (ver)binden, terwijl we het werk van de detailhandelsraad en de noodzaak van de detailhandelsvisie legitimeren. De kapstok is de detailhandelsvisie
3
doelgroep Eigen leden detailhandelsraad
Huidige (ondernemers in de) retail Hoeksche Waard Nieuwe/potentiële (ondernemers in de) retail Fans (familie, vrienden, collega’s etc.) Politiek Anders, namelijk…
4
Strategie Authentiek Prikkelend No nonsense, echt
Opvallend en krachtig door eenvoud We zetten mensen aan het denken De boodschap (uit het Pact van de Waard) is: Hoeksche Waard: Toekomst Waard(ig)
5
Grondbeginselen Bij ieder stukje content gaan we uit van een aantal grondbeginselen: Communiceren in context (verhalen) Informeren/inspireren, legitimeren en activeren Transparant Publiek centraal Aantrekkelijk en deelbaar (via social media, zorg voor ambassadeurs) Dynamisch (content wordt regelmatig geüpdatet/vervangen) Eigentijds en bijzonder, met een frisse uitstraling
6
Middelen Website retail Hoeksche Waard
Website(s) stakeholder(s), namelijk… Social media, namelijk… Offline, namelijk… Steeds stappen doorlopen om middel te bepalen. Bovenstaande middelen zijn in ieder geval beschikbaar, waarbij de eigen website een verzamelplaats /rotonde is.
7
Visualisatie Visuele content kan zijn:
Video: promotie, interview, vlog Infographic: feiten en cijfers Afbeelding: sfeerbeelden, betrokkenheid, menselijk, dichtbij, echt Gevisualiseerde content is aantrekkelijk, deelbaar en op verschillende manieren in te zetten.
8
Voorbeelden Visuele content kan ingezet worden op:
De homepage van de eigen retail Hoeksche Waard website Een landingspagina (mixed content breed) van de eigen Hoeksche Waard website De websites van aangesloten stakeholders: (landelijke en lokale) ondernemers(verenigingen), gemeenten, SOHW, mediapartners, etc. Offline: Advertenties, uitnodigingen, persberichten, aankondigingen, affiches (fysiek aanwezig in retail)
9
Planning Wat Wanneer gereed Website bespreken met Schot 05-apr
Uitnodiging bijeenkomst in concept week van 4 april Input content website 18-apr Adressen contactpersonen verzamelen tbv uitnodiging bijeenkomst 10-apr Akkoord tekst uitnodiging bijeenkomst van detailhandelsraad 11-apr Overleg detailhandelsraad Communicatieplanning presenteren Foto's leden > 10/16 mei Concept bericht oprichting detailhandelsraad; Akkoord nieuw bericht voor publicatie na bijeenkomst, incl visie Bericht oprichting detailhandelsraad via gemeentelijke websites verspreiden > 18 mei Uitnodiging bijeenkomst verzenden / 24-04 Uitnodiging bijeenkomst raad via Griffie 23-apr Deadline inschrijven voor bijeenkomst 26-apr Content website gereed 01-mei Website concept live 04-mei Training CMS week van 4 mei Bijeenkomst stakeholders bespreken voorlopig ontwerp detailhandelsvisie 10/16/17 mei Content samenvatting bijeenkomst op sites Zsm na bijeenkomst Dynamische content retail Hoeksche Waard (ambassadeurs), op sites en social Doorlopend na lancering Bijeenkomst (uitnodiging) definitieve detailhandelsvisie nnb
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.