De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 20 Multi 2 en Muiderberg bestrijden

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 20 Multi 2 en Muiderberg bestrijden"— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 20 Multi 2 en Muiderberg bestrijden
DEEL 3 H 20 Verder met Bridge Hoofdstuk 20 Multi 2 en Muiderberg bestrijden versie V 1

2 x Vijfkaart hoog Handwaardering Distributiepunten
De 2e kleur bij troefcontracten De Niemeijerconventie De Multi 2-opening Transferbiedingen Forcing Slembiedingen Controlebiedingen Muiderberg De regel van 2 en 3 Het volgbod De deelscore bevechten Het redbod DEEL 3 H 20 x

3 x Informatieve doubletten Het negatief doublet Het strafdoublet
Het redoublet Het juiste tempo Omgaan met troef Eliminatie en ingooi Veilig spelen De beste kans Uitkomsten Signaleren: Kleurpreferentie Distributiesignalen Tegenspelen DEEL 3 H 20 20. Multi en Muiderberg bestrijden Wedstrijdbridge x

4 DE MULTI 2 EN MUIDERBERG
DEEL 3 H 20 HET BESTRIJDEN VAN DE MULTI 2 EN MUIDERBERG De Multi 2 en de Muiderberg zijn ‘bedacht’ om het de tegenstander moeilijk te maken. In deze les wordt uitgewerkt hoe je als tegenstander op deze openingen kunt reageren. Maar ook reacties daarop komen aan bod. EERST EEN HERHALING

5 DE MULTI 2♦-OPENING SA MET 23-24 PUNTEN SOMS SEMI-FORCING IN ♣/
DEEL 3 H 20 SA MET PUNTEN SOMS SEMI-FORCING IN ♣/ ZELDEN DE ZWAKKE TWEE IN ♥/♠ BIJNA ALTIJD 5

6 DE MULTI 2♦-OPENING DE ANTWOORDEN 2 ZWAK, NON FORCING RELAY
DEEL 3 H 20 DE ANTWOORDEN 2 ZWAK, NON FORCING RELAY OPENAAR PAST MET ZWAKKE TWEE IN  2SA STERK, FORCING RELAY OPENAAR OMSCHRIJFT ZIJN HAND 2 INTERESSE IN -MANCHE MET ZWAKKE TWEE IN  6

7 ALLEEN SOLIDE VOLGBIEDINGEN
DE MULTI 2-OPENING DEEL 3 H 6 MEEBIEDEN OP DE 2E HAND W N O Z 2 ? WAT HEEFT DE 2-OPENAAR? 3E HAND ZAL NOG BIEDEN DAARNA KAN 2E HAND ALTIJD NOG BIEDEN CONCLUSIE ALLEEN SOLIDE VOLGBIEDINGEN 7

8 DE MULTI 2-OPENING MEEBIEDEN OP DE 2E HAND W N O Z 2 ?
DEEL 3 H 20 MEEBIEDEN OP DE 2E HAND W N O Z 2 ? DE GANGBARE THEORIE: HET 2SA-VOLGBOD BELOOFT 16-18 HONNEURPUNTEN EEN TAMELIJK REGELMATIGE VERDELING 8

9 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 2SA 16-18 HONNEURPUNTEN
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 2SA 16-18 HONNEURPUNTEN  STRIKT TOEPASSEN EEN TAMELIJK REGELMATIGE VERDELING  FLEXIBEL MEE OMGAAN /-DEKKING  NUTTIG 9

10 DEEL 3 H 20 VOORBEELDEN TAFELBLADEN VmB-20.41 EN VmB-20.42 UITWERKING

11 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 2SA DRIE VOORBEELDEN  V B 2  A V B
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 2SA DRIE VOORBEELDEN  V B 2  A V B  9 4  H V B 10 3  A B 7 4 2  V 10 2  H V 7  A 5  V B 7  A 5  A H 9 3  H 9 5 3 punten = 16 verdeling = Ja  2SA punten = 16 verdeling = Ja  2SA punten = 17 verdeling = Ja  2SA TAFELBLAD VmB-20.41 VOORBEELDEN 1 11

12 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 VB VOLGBOD IN EEN KLEUR
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 VB VOLGBOD IN EEN KLEUR TOONT EEN GOEDE 5-KAART 2SA-BOD NIET ZO GESCHIKT AANSLUITING BIJ RANGE 12

13 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 VB VOLGBOD IN EEN KLEUR
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 VB VOLGBOD IN EEN KLEUR DE CONSEQUENTIES VOLGBOD OP 2-NIVEAU (2/2)  5-KAART  PUNTEN VOLGBOD OP 3-NIVEAU (3-3)  6-KAART  PUNTEN 13

14 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 VB DRIE VOORBEELDEN  8 6  H V 10 6 2
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 VB DRIE VOORBEELDEN  8 6  H V  A H 7  2  H B 7  H V B 9 6 2 ♣ A H 5  A 4  7 6  A H B 7 4 2 ♣ V 10 4 punten = 12 5-kaart = Ja  2 punten = 17 6-kaart  = Ja  3 punten = 14 6-kaart  = Ja maar < 16 ptn  pas TAFELBLAD VmB-20.41 VOORBEELDEN 2 14

15 DE BESCHIKBARE BIEDING:
DE MULTI 2-OPENING DEEL 3 H 20 W N O Z 2 ? WELKE HANDEN RESTEREN? 12-15 PUNTEN TAMELIJK VERDEELD 19+ WILLEKEURIGE VERDELING DE BESCHIKBARE BIEDING: DOUBLET 15

16 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 D DRIE VOORBEELDEN  H B 6  B 10 6 5
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 D DRIE VOORBEELDEN  H B 6  B  H B 9 7  A 8  2  H V B  H V B 9 6 2  A H 5  A H 4  H 7 6  A H B 7  V 10 4 punten = 13 verdeeld = Ja  D punten = 19 (verdeeld = N)  D punten = 20 (verdeeld = Ja)  D TAFELBLAD VmB-20.41 VOORBEELDEN 3 16

17 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 ? SAMENVATTING 2E HAND
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 ? SAMENVATTING 2E HAND 2/2 , 5-KAART 2SA , TAMELIJK VERDEELD 3-3 , 6-KAART D , TAMELIJK VERDEELD 19+, WILLEKEURIG VERDEELD 17

18 DE MULTI 2-OPENING DEEL 3 H 20 W N O Z 2 D ? VERDER NA 2 - D 18

19 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 D ? 3E HAND BIEDT NORMAAL: 2 zwak
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 D ? 3E HAND BIEDT NORMAAL: 2 zwak 2SA forcing EXTRA MOGELIJKHEDEN: RD geeft kracht aan pas 6-kaart  19

20 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 D ? DRIE VOORBEELDEN  8 6 2  H 7
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 D ? DRIE VOORBEELDEN  8 6 2  H 7  V 7 6 2  H V 5  H V 5  8 7  A H 7 6 2  B 8 3  9 4  H B  5 4 punten = 5 zwak = Ja  2 punten = 17 forcing = Ja  2SA/RD punten = 5 6-kaart  = Ja  pas TAFELBLAD VmB-20.41 VOORBEELDEN 4 20

21 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 VB ? VERDER NA 2 - VOLGBOD 21 DEEL 3
H 20 W N O Z 2 VB ? VERDER NA 2 - VOLGBOD 21

22 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 2 D
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 2 D een doublet geeft openingskracht aan W N O Z 2 2 D p ? wat biedt west na het doublet van oost? 22

23 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 2 D p ? DRIE VOORBEELDEN  5
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 2 D p ? DRIE VOORBEELDEN  5  H B  A 7 4  9 4 2  A B  8 5  7 6 2  V B 3  8 7  5  H V B 2  A H V 9 8 6 punten = 8 zwak  = Ja  3 punten = 8 zwak  = Ja  pas punten = 15 SF in  = Ja  3 TAFELBLAD VmB-20.42 VOORBEELDEN 1 23

24 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 2SA p ? VERDER NA 2 - 2SA - p 24
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 2SA p ? VERDER NA 2 - 2SA - p 24

25 DE MULTI 2-OPENING HOE VERDER NA 2 - 2SA - p W N O Z 2 2SA p ?
DEEL 3 H 20 HOE VERDER NA 2 - 2SA - p W N O Z 2 2SA p ? 2SA geeft aan: 16-18 punten tamelijk regelmatige verdeling  kan een 5-kaart / bevatten  dan is Niemeijer nodig 25

26 DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2♦ 2SA p ? DRIE VOORBEELDEN  A 7 2
DEEL 3 H 20 W N O Z 2♦ 2SA p ? DRIE VOORBEELDEN  A 7 2  9 8 3  B 9 7 6  8 6 5  H V  A 8 3  2  V 8 7  V 8 7  A B 9 5 2  6 4 punten = 5 samen = 21-23 manche = Nee  pas punten = 9 samen = 25-27 6-kaart  = Ja  3 punten = 9 samen = 25-27 Niemeijer = Ja  3 TAFELBLAD VmB-20.42 VOORBEELDEN 2 26

27 DE MULTI 2-OPENING DE BIEDING STERFT UIT W N O Z 2 p 2 ? zwakke 2
DEEL 3 H 20 DE BIEDING STERFT UIT W N O Z 2 p 2 ? zwakke 2 PAS HET CONTRACT IS DAN  2 EEN DEELSCORE VOOR OW  DEELSCORE VOOR NZ? ? NU DE VERDEDIGING VOOR NZ 27

28 DE BIEDING STERFT UIT W N O Z 2 p 2 ? zwakke 2 DRIE VOORBEELDEN
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 p 2 ? zwakke 2 DRIE VOORBEELDEN  V B 9 7 3  7 4 3  A H 2  8 5  H B 7 4  5  H 8 3  A  6 2  H B 8 6 3  B 8 4  A V 5 punten = 10 5-kaart  = Ja  2 punten = 11 3 kleuren = Ja  D punten = 11 vooral  = Ja  pas TAFELBLAD VmB-20.42 VOORBEELDEN 3 28

29 DE MULTI 2 EN MUIDERBERG
DEEL 3 H 20 HET BESTRIJDEN VAN DE MULTI 2 EN MUIDERBERG NA HET BESTRIJDEN VAN DE MULTI 2 DAN NU HET BESTRIJDEN VAN DE MUIDERBERG

30 MUIDERBERGSE 2-OPENING
DEEL 3 H 20 IS 2- OF 2-opening BELOOFT EEN 5-KAART IN DIE KLEUR TOONT EEN 4+-KAART IN  OF  GEEFT 6-10 PUNTEN AAN NU DE VERDEDIGING 30

31 MUIDERBERGSE 2-OPENING
DEEL 3 H 20 W N O Z 2/ ? Doublet 12-18 én informatief 19+ Volgbod in kleur 12-18, goede 6-kaart 2SA 16-18, dekking in / met de partner kan worden afgesproken dat dit ook kan met  een 5-kaart DEZE VERDEDIGING SLUIT AAN BIJ DE VERDEDIGING TEGEN DE MULTI

32 DE MUIDERBERG-OPENING
DEEL 3 H 20 W N O Z 2 ? zwak (6-10)  + / DRIE VOORBEELDEN  A B 2  V 8 3  H V B 7 2  A 2  5  A V 5  H B 7  H B  8 7  A V 6 5  H V 9 5  H B 9 punten verdeeld -dekking = 17 = Ja  2SA punten = 14 6-kaart  = Ja  3 punten = 15 3 kleuren = Ja  D TAFELBLAD VmB-20.42 VOORBEELDEN 4 32

33 DEEL 3 H 20 OEFENEN MET TAFELBLAD VmB-20.71 UITWERKING

34 W N O Z D W N O Z 2 ?  A B 6 4  V 9 5  V B 7 5  A 6
DEEL 3 H 20 W N O Z D W N O Z 2 ?  A B 6 4  V 9 5  V B 7 5  A 6 N W O Z TAFELBLAD VmB-20.71 hand 1a 34

35 W N O Z 2SA W N O Z 2 ?  H V B 9 2  A V 5  H V 7  7 5
DEEL 3 H 20 W N O Z 2SA W N O Z 2 ?  H V B 9 2  A V 5  H V 7  7 5 N W O Z TAFELBLAD VmB-20.71 hand 1b 35

36 W N O Z p W N O Z 2 ? W N O Z 2 2SA alternatief  H 8 6 3  H B 9 6
DEEL 3 H 20 W N O Z p W N O Z 2 ? W N O Z 2 2SA alternatief  H 8 6 3  H B 9 6  A  A V 8 5 N W O Z TAFELBLAD VmB-20.71 hand 1c 36

37 DEEL 3 H 20 OEFENEN MET TAFELBLAD VmB-20.71 HANDEN 2a, b en c

38 W N O Z 3 W N O Z 2 2SA p ? Niemeijer  H 10 9 2  8 6 2  A 7 5 2
DEEL 3 H 20 W N O Z 3 W N O Z 2 2SA p ? Niemeijer N W O Z  H  8 6 2  A 7 5 2  V 4 TAFELBLAD VmB-20.71 hand 2a 38

39 W N O Z 3 W N O Z 2 2SA p ?  V B 8 6 4 3  9 ♦ 7 4 2  B 6 4
DEEL 3 H 20 W N O Z 3 W N O Z 2 2SA p ? N W O Z  V B  9 ♦ 7 4 2  B 6 4 TAFELBLAD VmB-20.71 hand 2b 39

40 W N O Z 3 W N O Z 2 2SA p ? Niemeijer  V 8 6  H 5 2  A B 10 9 3
DEEL 3 H 20 W N O Z 3 W N O Z 2 2SA p ? Niemeijer N W O Z  V 8 6  H 5 2  A B  9 2 TAFELBLAD VmB-20.71 hand 2c 40

41 DEEL 3 H 20 OEFENEN MET TAFELBLAD VmB-20.71 HANDEN 3a, b en c

42 DEEL 3 H 20 W N O Z p W N O Z 2 D 2 ? N W O Z  B 7  V 8 5  V TAFELBLAD VmB-20.71 hand 3a 42

43 W N O Z 4 W N O Z 2 D 2 ? D is te overwegen  7 2  H B 7 4 2  B 2
DEEL 3 H 20 W N O Z 4 W N O Z 2 D 2 ? D is te overwegen N W O Z  7 2  H B 7 4 2  B 2  A V 6 3 TAFELBLAD VmB-20.71 hand 3b 43

44 W N O Z 2SA W N O Z 2 D 2 ?  H 7 3  B 6 2  H 6  V B 10 6 4
DEEL 3 H 20 W N O Z 2SA W N O Z 2 D 2 ? N W O Z  H 7 3  B 6 2  H 6  V B TAFELBLAD VmB-20.71 hand 3c 44

45 DEEL 3 H 20 OEFENEN MET TAFELBLAD VmB-20.71 HANDEN 4a, b en c

46 W N O Z 2SA W N O Z 2 ?  H 7 2  A 10 3  H V B 8 4  A 9
DEEL 3 H 20 W N O Z 2SA W N O Z 2 ?  H 7 2  A 10 3  H V B 8 4  A 9 N W O Z TAFELBLAD VmB-20.71 hand 4a 46

47 W N O Z 3 W N O Z 2 ?  5 3  A H B  7 4  A H V 8 6 2
DEEL 3 H 20 W N O Z 3 W N O Z 2 ?  5 3  A H B  7 4  A H V 8 6 2 N W O Z TAFELBLAD VmB-20.71 hand 4b 47

48 W N O Z D W N O Z 2 ?  H V 8 3  6 3  H B 9 3  A B 3
DEEL 3 H 20 W N O Z D W N O Z 2 ?  H V 8 3  6 3  H B 9 3  A B 3 N W O Z TAFELBLAD VmB-20.71 hand 4c 48

49 THUIS OEFENEN Oefenspellen downloaden van www.beginmetbridge.nl
DEEL 3 H 20 Oefenspellen downloaden van  cursisten  oefenspellen  deel 3 – hoofdstuk 20 ‘Test je kennis’ van hoofdstuk 20

50 OEFENSPELLEN DEEL 3 – HOOFDSTUK 20 OEFENSPELLEN 32001D – 32008D DEEL 3


Download ppt "Hoofdstuk 20 Multi 2 en Muiderberg bestrijden"

Verwante presentaties


Ads door Google