De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018

Verwante presentaties


Presentatie over: "Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018"— Transcript van de presentatie:

1 Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Presentatie facebook Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018

2 Wat kan facebook voor u doen?
Deze presentatie gaat over wat facebook voor u kan betekenen. Maar voordat u over facebook moet nadenken moet u eerst een aantal vragen stellen.

3 Waarom doet u promotie? U wilt dat mensen uw niet alleen kennen (koornaam) en weten te vinden (website), maar dat ze speciaal naar u op zoek gaan (concert bezoeken).

4 “Wat gaat koor < naam koor > dit keer doen?”
Doel van promotie: U wilt: meer publiek bereiken; nieuwe leden vinden; uw publiek beter bereiken; vindbaar zijn; herkenbaar zijn. “Wat gaat koor < naam koor > dit keer doen?”

5 Welke vragen moet u stellen?
Wat willen wij met facebook bereiken? Waar moeten we over schrijven om ons publiek te bewegen? Wat past bij ons?

6 Mijn eigen zoektocht als voorbeeld
: Begin Koorcoach Ik had alleen mijn website en netwerk. Als ik daar niet heel hard aan trok, had ik geen werk. Herkenbaar voor u en uw koor?

7 Mijn zoektocht 2015 - heden: Nu heb ik mijn website
gekoppeld aan facebook

8 + Wat doe ik anders? Op mijn website: producten
Aanbod (workshops, coaching) Gratis E-book Gratis tips Blogs + Op facebook: deel ik kennis en ideeën Ik post hier de links van mijn blog Inspiratie Aankondigingen Vragen / interactie

9 Mensen kennen mij (mijn naam) en weten mij te vinden (via facebook),
Wat is er veranderd? Mensen kennen mij (mijn naam) en weten mij te vinden (via facebook), maar ze gaan nu speciaal naar mij op zoek (website) voor meer dan alleen mijn workshops.

10 Focus is niet alleen op Petra die workshops geeft
Maar op Petra waar je ook andere dingen haalt Mensen komen nu op mijn website ‘shoppen’. Ik word benaderd voor: -workshops -regisseur shows -Jury-lid festivals -Moderator bij fusie-gesprekken van koren - Koorfocusgesprekken bij besturen van koren - en meer! Allemaal omdat men mij via facebook heeft leren kennen.

11 Zou dit niet mooi zijn voor uw koor?
Dat mensen weten dat u er bent en u ze steeds weet te raken? Facebook is een van de middelen die u kunt inzetten. U kunt via facebook meer mensen bereiken dan u denkt. En oh ja, Facebook is een middel en geen doel!

12 Hoe kunnen u dat bereiken?
1. Zorg dat u uw doelgroep kent 2. Weet wie u bent en wat u wilt delen met je publiek 3. Laat zien wie u bent 4. Blijf verrassen 5. Deel, deel, deel* 6. En houd vol! *U zoekt eerst uit in welke besloten facebook- groepen uw doelgroep zit. U kunt vervolgens uw bericht daarmee delen.

13 Mijn tips: Maak eerst een goed plan Verdiep u in facebook en marketing
Weet wat u wilt bereiken Verdiep u in facebook en marketing Facebook expert: Anne Raaymakers Boek: ‘Maak ze gek!’ van Aartjan van Erkel Wees consequent Campagne facebook moet aansluiten op uw website/publiciteit Zorg dat u herkenbaar bent Wees consistent Zorg dat u regelmatig in beeld komt BELANGRIJK: Blijf bedenken waarom u facebook inzet.

14 Voorbeelden: Theaterkoor VoiceBox post om de zoveel tijd dit bericht. Ik denk dat het de titel van hun show is, maar dat staat nergens. Het maakt mij nieuwsgierig! Divina zoekt alten. Zij posten een filmpje van een optreden. Dubbele promotie, dus. Lava promoot graag met foto’s van zichzelf. Dat is hun kracht.

15 Let op: facebook actief gebruiken kost tijd
Waarschuwing! Let op: facebook actief gebruiken kost tijd Bedenken Schrijven/filmen Inplannen Uitnodigen Reageren Etc

16 Wat heeft facebook mij gebracht
Dat ik vandaag bij jullie deze presentatie mocht geven. Dank daarvoor!

17 Ik gun jullie een goede zoektocht en geweldige concerten met veel
Wat ik jullie gun Ik gun jullie een goede zoektocht en geweldige concerten met veel leden en publiek.

18 Ga eens op onderzoek uit.
Begin eens mij op te zoeken op facebook: Maar bezoek ook andere facebookpagina’s van koren! Wat vindt u leuk om te lezen? Laat u inspireren!

19 Wat kan ik nog voor u betekenen?
Bent u nieuwsgierig geworden naar welke vormen van promotie bij uw koor zou passen? Zou u wel willen uitzoeken wat u nog meer met uw koor kunt doen? Of bent u misschien u toe aan iets nieuws, aan vernieuwing, maar u weet niet hoe? Neem vrijblijvend contact op met mij via Ik ontmoet u graag!


Download ppt "Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018"

Verwante presentaties


Ads door Google