Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
2
Wat wil onze klant vandaag
Eten met een geweten Wat wil onze klant vandaag
3
2 categorieën - De student - De bezoeker bij congressen en evenementen
De klant van vandaag bij UAntwerpen 2 categorieën - De student - De bezoeker bij congressen en evenementen
4
De student
5
De student Wie is hij? Generatie Z:
Digital natives 24/7 maatschappij Willen variatie en verandering Gemiddeld budget € 7.00 per dag voor lunch Werving van UAntwerpen is vooral lokaal studenten Antwerpen is een synergie van verschillende culturen en gemeenschappen Leeft bewust in de maatschappij Kiest zelf zijn lunch
6
De student Wat zoekt hij bij komida Ontmoetingsplaats:
Tijd om te ontmoeten Samen te werken Eten waar hij zin in heeft Aandacht voor het product en zijn oorsprong Smaak primeert terug Snel gaan Takeaway neemt toe
8
Sfeer creëren: Respect voor omgeving en gebouw Optimalisatie van zitplaatsen Zomer 2018
9
Eten met een geweten = Gedurfde bewuste keuzes nemen
10
Duurzaamheid Duurzame visvangst
Porties vlees met 10 g naar beneden= 1000 kg minder vlees per jaar Vegetarisch gerecht op de eerste plaats Duurzame wegwerpverpakkingen Geen water in het rek Seizoengroenten Cambiopot en duurzame verpakkingen Duurzame donderdag Ecolabel op onderhoudsproducten Enzovoort
11
Cambiopot
12
Tot de volgende stap: Vegan het kan ! Leuk en inspirerend
Uitdaging ook voor de leveranciers en producenten
13
Sociaal ondernemen BIO bakkerij CAW The Big C - koffiebar
14
Branding – aanwezig zijn
Visueel aan de buitenzijde Op het product
15
Trends, noden en vragen naar alternatief eten: hoe erop inspelen
Hoe inspelen op voedingsgewoonten Trends, noden en vragen naar alternatief eten: hoe erop inspelen
16
Alternatieve / andere voedingsgewoonten
Geloof Opvoeding Dieet Overtuiging Sociaal
17
Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten
Spreiding in het aanbod: Vlees / vis versus veggie / vegan Bio / duurzame donderdag Puur en bewerkt Basiscomponenten: Kenbaar maken met logo’s en picto’s
18
Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten
Goede communicatie rond ingrediënten: Wet op de allergenen: Software pakket Restickets UAntwerpen Werken met recepturen Etiketteren
19
Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten
Keuze mogelijkheden duidelijk kenbaar maken
20
Keuzemogelijkheden duidelijk maken
21
Hoe inspelen op alternatieve voedingsgewoonten
knelpunten: Aanbod bij leveranciers Morele keuzes Aankoopprijs versus verkoopprijs
22
En onze bezoekers
23
De bezoeker Keuze wordt voor hen gemaakt
Goede communicatie van de gerechten Voedingsgewoonten worden op voorhand gemeld : Op maat gemaakt Stijging van het aantal Duurzaam te werk gaan volledig onze keuze
24
Goede concepten
25
Streefdoelen
26
Streefdoelen Duurzaamheid: Democratische prijzen handhaven
Foodwaste aanpakken Vegetarisch aandeel naar 50% Democratische prijzen handhaven Aandacht voor gezonde voeding Blijven inspelen op de laatste trends
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.