De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Les 5: rekenen met grafieken, diagrammen en tabellen

Verwante presentaties


Presentatie over: "Les 5: rekenen met grafieken, diagrammen en tabellen"— Transcript van de presentatie:

1 Les 5: rekenen met grafieken, diagrammen en tabellen

2 Toetsen Week 27 toetsweek  Toets Verbanden les 1-8 Deadline huiswerk af: 2 juli 09.00!! 12 juni  herkansing rekenen in lokaal 3155

3 leerdoelen Doel Leerlingen kunnen rekenen met informatie uit grafieken, diagrammen en tabellen. Leerlingen oefenen: • analyseren, interpreteren en gebruiken van numerieke informatie uit diverse tabellen, grafieken en diagrammen, waaronder beelddiagram, stapeldiagram, cirkeldiagram en steelbladdiagram. • diverse soorten diagrammen en grafieken op een kritische manier lezen en interpreteren en conclusies trekken over de bijbehorende situatie.

4 Begrippen Belangrijke begrippen in deze les: - steelbladdiagram  Een diagram waarbij de informatie wordt gesplitst in bijvoorbeeld tientallen en eenheden.

5 Begrippen Steelbladdiagram: Een diagram waarbij de gegevens op een speciale manier worden verdeeld over een ‘steel’ en een ‘blad’  de ‘steel’ geeft de tientallen weer en het ‘blad’ de eenheden.

6 Oefenen

7 In onderstaande tabel zie je de cijfers die zijn gehaald op een toets.
Hoeveel maal is het cijfer 7,5 gehaald? Is het cijfer 6,5 gehaald? Wat is het hoogste cijfer? Wat is hoogste cijfer dat door de meisjes is gehaald? Hoeveel meisjes hebben 5,6 gehaald? (2 keer) nee (9,2). 8,3 2

8 Aan de slag! Rekenblokken Digitaal: Les 5 + Lestoets 5
Je mag overslaan: - som 4 en 5 Handig om te weten: Som 10: Maart heeft 31 dagen, april 30 Lestoets, som 2: 1 euro = 100 cent, dus 5,92 ct = 0,0592 euro


Download ppt "Les 5: rekenen met grafieken, diagrammen en tabellen"

Verwante presentaties


Ads door Google