De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hololens development sessie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hololens development sessie"— Transcript van de presentatie:

1 Hololens development sessie

2 Inhoud van deze presentatie
Spatial mapping Spatial understanding Input manager Gebruik van HoloLens in Unity World anchors Algemene tips

3 Hoe bouw je een HoloLens scene op
Benodigdheden en wat ze doen

4 Spatial mapping

5 Spatial mapping Gebruik van het juiste material

6 Spatial understanding

7 InputManager

8 Gebruik van de Hololens in de Unity editor
Unity > Window >Holographic emulation Max Bitrate aanpassen aan je connectie

9 World anchors - wat zijn het
Wat doen world anchors?

10 World anchors - wat zijn het
World anchors zetten je objecten vast in de wereld

11 World anchors - hoe gebruik je ze
Anchor store Load/Attach/Save/Delete

12 World anchors - hoe gebruik je ze

13 TapToPlace Heeft een collider nodig om het object tegen aan te plakken
Heeft een WorldAnchorManager nodig Zo niet, zal hij je object op de laag “Ignore Raycast” zetten en kan je niks meer met de collider op het object

14 HandDraggable

15 HandDraggable Let op: HandDraggable reageert ook op de colliders in children van je object

16 Algemene tips

17 Color seperation - wat is het?

18 Color seperation - wat kan je er aan doen?
Alles dezelfde kleur Stabilization plane

19 Stabilisatie tips Maak geen objecten vast aan de MainCamera
Gebruik de shaders uit de Holotoolkit Geen FixedUpdate gebruiken.

20 MixedRealityCompanionKit
Poster calibration sample!!!

21 Hololens UX Geef de gebruiker feedback over of clicks gelukt zijn, aangezien de gebruiker geen feedback voelt. Laat niet te veel tegelijk op de gebruiker af komen, te veel prikkels schrikt mensen af. Hou het klein, ivm de beperkte FOV, te grote objecten benadrukken de FOV van de HoloLens

22 Algemene tips Je maakt een applicatie voor het UWP, en kan dus alleen deze assemblies en namespaces gebruiken. Maar Unity maakt hier geen gebruik van, je moet dus veel werken met verschillende stukken code voor de Unity editor en hololens. Geen application.quit maar application.pause


Download ppt "Hololens development sessie"

Verwante presentaties


Ads door Google