De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Istrië en Kvarner Kroatië

Verwante presentaties

Presentatie over: "Istrië en Kvarner Kroatië"— Transcript van de presentatie:

1 Istrië en Kvarner Kroatië
Programma 14 mei tot en met 22 mei 2018 Davidsfonds Cultuurreizen in samenwerking met Omnia Travel Jacques Van Remortel

2 Waar?

3 Waar? (2)

4 Dag 1 : Brussel Ljubljana Opatija maandag 14 mei
We vliegen met Adria naar Ljubljana (hoofdstad van Slovenië), lunchen en bezoeken Ljubljana en rijden met de bus naar Opatija (belangrijkste badstad van Istrië).

5 Ljubljana en Opatija

6 Dag 2 : Moscenicka Draga Moscenice Opatija dinsdag 15 mei
We bezoeken Opatija, kuuroord van de Habsburgers, lange promenade langs de kust. We bezoeken het museum van het toerisme. Boottocht naar de badplaats Moscenicka met prachtige panorama’s van de Riviera. We wandelen door het kleine Middeleeuwse stadje Moscenice. Wij worden begroet door de burgemeester die ons vertelt over zijn olijfolie en zijn brandy.

7 Moscenicka Draga en Moscenice

8 Dag 3 : Zagreb – Opatija woensdag 16 mei
We bezoeken Zagreb, de bovenstad met een religieus gedeelte (Kaptol) en een politiek gedeelte ( Gradec). We bezoeken de kathedraal en zien een opschrift in het glagolitisch schrift. We nemen een kijkje in de Sint-Marcus kerk. We gaan naar het atelier van beeldhouwer Mestrovic en naar het Museum van de Naieve Kunst.

9 Zagreb en terug naar Opatija

10 Dag 4 : Krk – Cres - Losinj donderdag 17 mei
We bezoeken drie prachtige eilanden in de Kvarner baai : Krk,Cres en Losinj, met stranden, havens en ongerepte natuur. Via een brug rijden we naar het eiland Krk, waar we de stad Krk bezoeken. We gaan naar een wijnmakerij waar we de lokale wijnen proeven. Met de ferry steken we over naar het eiland Cres en rijden door via een brug naar het eiland Losinj. We bezoeken de steden Veli en Mali Losinj.

11 Krk en Losinj

12 Dag 5 : Cres – Plomin – Pula vrijdag 18 mei
In het centrum van Mali Losinj gaan we naar het museum met het standbeeld van de Griekse atleet Apoksiomenos. We rijden verder via de brug naar het noorden van het eiland Cres en bezoeken er de gelijknamige stad. We vinden hier duidelijk de stempel van Venetië. Met de ferry keren we terug naar Istrië. We bezoeken er de stad Plomin met twee historische kerken. We vervolgen onze weg naar Pula voor overnachting.

13 Cres – Plomin - Pula

14 Dag 6 : Beram – Rovinj – Pula zaterdag 19 mei
Pula is de grootste stad van Istrië. Zij is het hart van handel en industrie. We bezoeken één van de grootste nog bewaarde Romeinse amfitheaters, alsook het centrum van de oude stad. In Beram bekijken we de fresco’s in de Mariakerk, in het bijzonder de dodendans. We rijden naar Rovinj, de blauwe parel aan de Adriatische kust. We bezoeken de oude stad en de Sint-Eufemiakerk.

15 Pula

16 Beram en Rovinj

17 Dag 7 : Brijuni Nationaal Park zondag 20 mei
Brijuni is een archipel bestaande uit 14 eilanden. Wij bezoeken het grootste eiland, Veli Brijun. Met een toeristentreintje rijden we langs de ruïnes van een Romeinse villa, een safaripark met exotische dieren. Tito had er zijn buitenverblijf en ontving er de leiders van andere landen.

18 Veli Brijun

19 Dag 8 : Groznjan – Motovun – Hum maandag 21 mei
We rijden naar de heuvels in het noorden van Istrië en bezoeken er drie vestingstadjes. We wandelen door het kunstenaarsdorp Groznjan, geliefd om zijn truffels en grappa. Motovun is een schitterend stadje met een prachtig zicht op de vallei van de Mirna. Hum is de “kleinste stad ter wereld”. Er wonen 30 mensen.

20 Groznjan – Motovun – Hum 2

21 Dag 9 :Terug naar huis dinsdag 22 mei
Vrije tijd in Opatija We rijden naar Ljubljana We vliegen terug naar Brussel

Download ppt "Istrië en Kvarner Kroatië"