De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Survivor Steven, Jurgen, Raphael, Samuel, Willem

Verwante presentaties


Presentatie over: "Survivor Steven, Jurgen, Raphael, Samuel, Willem"— Transcript van de presentatie:

1 Survivor Steven, Jurgen, Raphael, Samuel, Willem

2 Voorbeeld van de game

3 Wie heeft gewerkt aan wat
Contributie Wie heeft gewerkt aan wat

4 Jurgen

5 Board game Tiles? List!

6 List! X coördinaten Y coördinaten Positie namen

7 Spelers Draft / test fase Designs Willem

8 Eindresultaat board

9 Beurt aanduiding Dood Niet aan de beurt Aan de beurt

10

11 Game logica Player Class Kaarten methods Levenspunten aftrek

12 Steven

13 Board Tiles? Sadly no

14 Scrum Master Organiseren Overzicht

15 Dice Makkelijk?

16 Starting Tiles Elke pion in het hoekje

17 Raphael

18 ERD gemaakt voor de aanvalssituaties van het spel
Bijdrage week 1 Onderzoek gedaan en code verzamelt voor een werkend menu.(niet in de final code) ERD gemaakt voor de aanvalssituaties van het spel import pygame import sys import time from time import* pygame.init() sound = pygame.mixer.sound('start.wav') laser = pygame.mixer.Sound('laser.wav') clock = pygame.time.Clock() screen = pygame.display.set_mode(size) tux = pygame.image.load(cookies.jpg) tux2 = pygame.transform.scale(tux,100,100)) tux = pygame.transform.scale(tux,100,100)) #to be continued sound.play() size = width, height = 800, 800 white = 255, 255, 255 offset = 50 board_size = 10 pygame.display.set_caption('boobies') screen.fill(white) background = pygame.Surface(screen.get_size()) #render text myfont = pygame.font.SysFont("comic sans MS", 25) label = myfont.render("Welcome to SURVIVOR", 1, (50, 255, 100)) screen.blit(label, (150, 100)) font = pygame.font.Font(None, 36) text = font.render("Hello There", 1, (10, 10, 10)) textpos = text.get_rect() textpos.centerx = background.get_rect().centerx background.blit(text, textpos)

19 Onderzoek gedaan en code verzamelt voor een werkend exit loop.
Bijdrage week 2 Onderzoek gedaan en code verzamelt voor een werkend exit loop. ERD gemaakt waarbij de informatie van het spel zodanig werd opgeslagen, dat je het spel kan verlaten zonder consequenties Onderzoek gedaan en code verzamelt voor een beurten systeem (niet in de final code) import random import sys import os import os.path import pickle global options options = ["THROW (T)"] class player(object): def __init__(self, name, color): self.name = name self.color = color self.population = 4 def start(): start = False while start == False: start_option = raw_input("Fight").upper() if start_option == "NEW GAME" or start_option == "N": os.system('cls') #clears screen os.system('color c') #Light red player1 = player(raw_input("What is your name Player 1?: ").upper(), 'a') #Light green player2 = player(raw_input("What is your name Player 2?: ").upper(), 'b') player3 = player(raw_input("What is your name Player 3?: ").upper(), 'c') player4 = player(raw_input("What is your name Player 4?: ").upper(), 'd') #Light aqua first, second, third, fourth = player1, player2, player3, player4 Won = False start = True turn = 0

20 elif start_option == "LOAD" or start_option == "L":
raw_filenames = os.listdir(".\Saves") save_files = [] for name in raw_filenames: if name.endswith('.pkl'): save_files.append(os.path.join(".\Saves", name)) if len(save_files) <1: print "No save files!" else: os.system('cls') save_files.reverse() print "Save Games:\n" for name in save_files: print name[8:][:-4]+"\n" save_option =raw_input("What game would you like to load? (or BACK (B)): ").upper() if save_option == "B" or save_option == "BACK": try: opened_file = open('.\Saves\\'+save_option+'.pkl', 'rb') data = pickle.load(opened_file) fourth, third, second, first, Won, turn = data start = True except Exception: print "Not a valid name\n" else: print "try again\n" while Won==False: first, second, Won, turn = play_turn(first, second, Won, turn) raw_input("Hit enter to close. ") def play_turn(current_player, next_player, Won, turn1): turn1 +=1 os.system('cls') os.system('color %s' %current_player.color) raw_input(current_player.name+", hit enter to start turn.") turn = 1 if current_player.name[-1] == 'S': #Just some proper grammer print "\nIt is "+current_player.name+"' Turn\n" print "\nIt is "+current_player.name+"'s Turn\n“ research = False while turn and Won==False: if current_player.buildings["WONDER"]["num"]>0: Won = True if Won == True: raw_input(str(current_player.name)+" Won! ") return(0, 0, Won)

21 Development report gemaakt Gewerkt aan het winscherm met Willem
Bijdrage week 3 Development report gemaakt Gewerkt aan het winscherm met Willem winner = pygame.image.load("winner.png") if Player1Class.Levenspunten <= 0 and Player2Class.Levenspunten <= 0 and Player3Class.Levenspunten <= 0: screen.blit(winner,(500)) elif Player2Class.Levenspunten <= 0 and Player3Class.Levenspunten <= 0 and Player4Class.Levenspunten <= 0: elif Player1Class.Levenspunten <= 0 and Player3Class.Levenspunten <= 0 and Player4Class.Levenspunten <= 0: elif Player1Class.Levenspunten <= 0 and Player2Class.Levenspunten <= 0 and Player4Class.Levenspunten <= 0: *Geen fotos van Development report*

22 Volledig maken van de turns
Over het algemeen helpen en advieseren bij alle leden

23 Persoonlijke problemen.
Speedbumbs Persoonlijke problemen. Team problemen.

24 Hindsight en conclusie
Wat heb je geleerd Wat ging goed Wat neem je mee in de opleiding


Download ppt "Survivor Steven, Jurgen, Raphael, Samuel, Willem"

Verwante presentaties


Ads door Google