Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAlfons Meyer Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Tool IJ-3: De potentie van OL om essentiële vaardigheden te bevorderen
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen Hoe verhoudt OL zich tot ons natuurwetenschappelijk curriculum? Tool IJ-3: De potentie van OL om essentiële vaardigheden te bevorderen © 2016 mascil project (G.A. no ). Lead partner University of Nottingham; CC-NC-SA 4.0 license granted. The project mascil has received funding from the European Union’s Seventh Framework Programme (FP7/ ).
2
Overzicht Doel: Begrip ontwikkelen van hoe OL te verbinden is met belangrijke vaardigheden. We zullen: Belangrijke competenties identificeren met literatuur; De rol van OL bespreken voor het ontwikkelen van deze competenties. Het doel van deze tool is stimulatie om na te denken over verschillende lesmethoden en de competenties die leerlingen hierbij ontwikkelen. Dit is een korte bespreking met de hele groep over het gebruik van OL in de natuurwetenschappelijke les.
3
Belangrijke competenties identificeren
“De nadruk in natuurwetenschappelijk onderwijs voor kinderen onder de 14 zou moeten liggen op betrokkenheid. Bewijs toont aan dat dit het best bereikt wordt door kansen voor uitgebreid onderzoekswerk, en ‘praktische’ experimenten en niet door de nadruk te leggen op de verwerving van de gebruikelijke concepten”. (Osborne and Dillon, 2008) Wat zijn de gesuggereerde implicaties voor de lespraktijk? Bespreek de volgende aanbeveling uit het verslag ‘Science Education in Europe: Critical Reflections’ (Osborne and Dillon, 2008) en trek wat conclusies betreffende de lesgeefpraktijk. “De nadruk in natuurwetenschappelijk onderwijs voor kinderen onder de 14 zou moeten liggen op betrokkenheid. Bewijs toont aan dat dit het best bereikt wordt door kansen voor uitgebreid onderzoekswerk, en ‘praktische’ experimenten en niet door de nadruk te leggen op de verwerving van de gebruikelijke concepten”.
4
Relating IBL to key competencies
“onderzoek het bewuste proces van het diagnosticeren van problemen, bekritiseren van experimenten, en benoemen van alternatieve “, plannen van onderzoek, onderzoeken van speculaties, zoeken naar informatie, opzetten van modellen, debatteren met leeftijdsgenoten, en het vormen van samenhangende argumenten” (Linn, Davis, & Bell, 2004). Wat voor verschillen worden er gesuggereerd tussen OL en overdrachtspedagogiek? Vergelijk, volgens onderstaande definitie, Onderzoekend Leren met overdrachtspedagogiek wat betreft hun potentie om probleemoplossende vaardigheden, kritisch denken en de toepassing van natuurwetenschappelijke kennis te vergroten. In zijn definitie is "onderzoek het bewuste proces van het diagnosticeren van problemen, bekritiseren van experimenten, en benoemen van alternatieve “, plannen van onderzoek, onderzoeken van speculaties, zoeken naar informatie, opzetten van modellen, debatteren met leeftijdsgenoten, en het vormen van samenhangende argumenten” (Linn, Davis, & Bell, 2004).
5
Finishing off Denk na over een les die u in de komende week wilt gaan geven en denk na over: De aanpak die u wilt gebruiken in het lesgeven; De vaardigheden die de leerlingen zullen ontwikkelen. Denk na over een les die u in de komende week wilt gaan geven en denk na over: De aanpak die u wilt gebruiken in het lesgeven; De vaardigheden die de leerlingen zullen ontwikkelen. References Linn, M. C., Davis, E. A., & Bell, P. (2004). Inquiry and technology. Internet environments for science education, 3-28. Osborne, J., & Dillon, J. (2008). Science education in Europe: Critical reflections (Vol. 13). London: The Nuffield Foundation.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.