De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Games.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Games."— Transcript van de presentatie:

1 Games

2 Eerste computers Manchester Mark 1 (1949) De eerste ‘echte’ digitale computer. Vooral bedoelt om wiskundige berekeningen te maken. Xerox Alto (1974) De ‘moeder’ van onze moderne computer.

3 Arcades

4 A brief history of video games

5 Van Arcade naar Thuis De thuis-computer industrie maakte grote sprongen vooruit en daarmee ook computer games. De eerste stap was het kopiëren van arcade games.

6 Jaren 90 De grote Video Game Crash zorgde ervoor dat de meeste arcades failliet gingen. Mensen wilden thuis gamen. Hierdoor ontstonden er veel nieuwe game bedrijven, zoals EA, Westwood en ID Software

7 Kwaliteit De eerste jaren was het al bijzonder dat een spel überhaupt werkte. Pas later ging men zich bezig houden met graphics, gameplay en verhaallijn.

8 Tomb Raider (1996)

9 Rise of the Tomb Raider (2015)

10 Tomb Raider

11 Controversieel Pro - Vrijheid - Expressie - Educatief - Hersengroei - Socialiteit CON - Verslaving - Agressie - Anti-sociaal - Beïnvloedbaar - Minder gevoel

12 Bewezen negatieve gevolgen
General Aggression Model (gesimuleerde agressie kan permanente agressie opwekken). Verslaving (Games kunnen voor sommige mensen hetzelfde werken als bijvoorbeeld roken). Anti-sociaal gedrag (Bepaalde games kunnen empathie en gevoel wegnemen, waardoor er eenzaamheid ontstaat).

13 Bewezen positieve gevolgen
Hand-oog coördinatie, logica en planning (Tijdens een game moeten veel verschillende dingen gedaan worden). Taal, wiskunde en geheugen (om verhaallijnen te kunnen volgen en situaties in te kunnen schatten, gebruik je voor games dezelfde hersenstukken als bij taal, wiskunde en je geheugen). Samenwerken, vriendschap en creativiteit.

14 Can Video Games Make You Smarter?


Download ppt "Games."

Verwante presentaties


Ads door Google