Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMarcella Bogaerts Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
IRI Top Line Report Periode 9 2016 Strategic Insights Team
September 2016
2
De economie groeit, werkloosheid daalt verder, inflatie blijft laag en consumentenvertrouwen is zeer positief Economische variabelen – CBS % Economische groei (t.o.v. vorig kwartaal) % Inflatie % Werkloosheid (niet seizoensgecorrigeerd) Consumentenvertrouwen
3
De omzet binnen het totale supermarktkanaal (inclusief discounters) is met 2,4% t.o.v. vorig jaar gegroeid Omzet in Euro’s (x mln) – Totaal supermarkten
4
Ontwikkeling per segment
Binnen supermarkten
5
Dankzij een warme september maand groeit het segment ijs met 1,7% en is de driver achter de groei van vriesvers Omzet in Euro’s (x mln) – MAT vs. vorig jaar – Totaal supermarkten Totaal = All Commodity Value (ACV) opgave door retailers plus extrapolatie hard discount. Uitgesplitste groepen zijn gebaseerd op de categorieën die IRI in kaart brengt.
6
YTD groeit de omzet Vriesvers met 2,5%. Volume groei is 0,8%
YTD groeit de omzet Vriesvers met 2,5%. Volume groei is 0,8%. Totaal Supermarktomzet groeit met 2,2%. Omzet in Euro’s (x mln) – YTD P vs. vorig jaar – Totaal supermarkten
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.