Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdElisabeth van der Zee Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Media en de verkiezingscampagne: een vooruitblik
Prof. dr. Rens Vliegenthart @rensvl Staat van Nederland Dinsdag 4 oktober 2016
2
Political communication
Interactie journalist en politici – zie Aboutaleb (gedeeld belang) Friso: Maurice de Hond van belang “Nu doet u het weer” – interventie op proces Issue ownership Coherente uitstraling Generieke dynamieken – los van de actoren 2
3
Publieke agenda setting
The press "may not be successful much of the time in telling people what to think, but it is stunningly successful in telling its readers what to think about.” Cohen (1963)
4
Priming When media salience of issues also becomes important when people make judgements.
5
Framing Verschil tussen ‘hoe’ er iets gezegd wordt (communicatiepraktijk) en ‘wat’ er gezegd wordt (onderzoek) – welk woord/welke invalshoek kies je? Kahneman & Tversky gain/loss framing Emotie/events/framing (nieuwswaarden)
6
Framing “Framing essentially involves selection and salience. To frame is to select some aspects of a perceived reality and make them more salient in a communicating text, in such a way as to promote a particular problem definition, causal interpretation, moral evaluation, and / or treatment recommendation for the item described.” Entman (1993) “A frame is an emphasis in salience of different aspects of a topic.” De Vreese (2005)
7
Media effecten (?)
8
Trends (?)
9
‘Het wordt allemaal slechter’
10
Negativiteit
11
Feitelijke berichtgeving?
12
De horse race ‘sells’
13
Juiste berichtgeving?
14
Media ‘in touch’?
15
‘Filterbubbles’ en ‘echochambers’?
16
Maar wel: selectieve blootstelling
17
Aparte mediaprofielen
18
Tenslotte: een tweestrijd?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.