Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdIda van den Broek Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Gameprogrammeren: Programmastructuur
Arjan Egges Paul Bergervoet Wouter van Toll
2
Soorten programma’s Console-applicatie
3
Soorten programma’s Console-applicatie Windows-applicatie
4
Soorten programma’s Console-applicatie Windows-applicatie
Web-applicatie
5
Soorten programma’s Console-applicatie Windows-applicatie
Web-applicatie Game
6
Soorten programma’s Console-applicatie Windows-applicatie
Web-applicatie Game App
7
Opbouw broncode Opdrachten om het geheugen te veranderen
Opdrachten zijn gegroepeerd in methoden Methoden zijn gegroepeerd in klassen
8
Soorten opdrachten Toekennings-opdracht:
verander het geheugen Aanroep van een andere methode: voer eerst de opdrachten in die methode uit, en ga daarna verder waar je gebleven was en dat kunnen zelf ook weer aanroepen zijn van weer andere methodes... dus de “waar was ik gebleven”-administratie is best ingewikkeld!
9
Voorbeeld C#-programma
using System; class Hallo { static void Main ( ) { Console.WriteLine("Hallo!"); Console.ReadLine( ); } één klasse… ...met één methode… ...met twee opdrachten accolades begrenzen klasse, resp. methode
10
Klasse- en methode-header
using System; class Hallo { static void Main ( ) { Console.WriteLine("Hallo!"); Console.ReadLine( ); } naam: bedacht door de programmeur één van de methodes moet Main heten
11
Opdracht: methode-aanroep
using System; class Hallo { static void Main( ) { Console.WriteLine("Hallo!"); Console.ReadLine ( ); } opdrachten: aanroep van andere methoden klasse waaruit de methode komt altijd een punt naam van de methode overige details
12
Klasse-bibliotheken using System; library-klassen mag je gebruiken...
class Hallo { static void Main( ) { Console.WriteLine("Hallo!"); Console.ReadLine( ); } als je ze maar aangeeft in welke library ze staan
13
Methode-header en -aanroep
using System; class Hallo { static void Main( ) { Console.WriteLine("Hallo!"); Console.ReadLine( ); } methode- header methode- aanroep
14
Syntax en semantiek Syntax: de vorm van het programma
Semantiek: wat het programma betekent
15
Syntax van toplevel-declaratie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.