De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MARKTVERSTORINGEN IN DE AUTOMARKT DOOR FISCAAL INSTRUMENTALISME

Verwante presentaties


Presentatie over: "MARKTVERSTORINGEN IN DE AUTOMARKT DOOR FISCAAL INSTRUMENTALISME"— Transcript van de presentatie:

1 MARKTVERSTORINGEN IN DE AUTOMARKT DOOR FISCAAL INSTRUMENTALISME
Rogier Kuin BOVAG Den Haag, 22 september 2016 Vereniging voor Belastingwetenschap 2016

2

3 STIMULEREN ZEER ZUINIGE AUTO’S (2009-2012)
verkoop B-segment verkoop A-segment

4

5 ‘WINNER TAKES ALL’ BIJ 14% BIJTELLING
registraties C-segment

6 ‘WINNER TAKES ALL’ BIJ 14% BIJTELLING
registraties C-segment 80 – 95% auto van de zaak

7

8 DE HYPE VAN DE STEKKER-AUTO’S
zakelijke registraties

9 EFFECTEN VOOR DE AUTOBRANCHE
Extra nieuwverkopen in tijden van crisis Méérverkopen overwegend kleine auto’s Méérverkopen vaak ter vervanging van tweedehands Winner takes all – door de overheid aangewezen

10 MAATSCHAPPELIJKE EFFECTEN
juiste techniek bij juiste doelgroep? braafste jongetje van de klas springt op het waterbed schatkist


Download ppt "MARKTVERSTORINGEN IN DE AUTOMARKT DOOR FISCAAL INSTRUMENTALISME"

Verwante presentaties


Ads door Google