De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

VVLEO MEIDENVOETBAL INFORMATIEAVOND 10 mei 2016.

Verwante presentaties


Presentatie over: "VVLEO MEIDENVOETBAL INFORMATIEAVOND 10 mei 2016."— Transcript van de presentatie:

1 VVLEO MEIDENVOETBAL INFORMATIEAVOND 10 mei 2016

2 MEIDENVOETBAL IS MINDER VANZELFSPREKEND DAN HET LIJKT
Hoe gaat het met ons meidenvoetbal? Hoe hebben we meidenvoetbal georganiseerd? Wat is vvLEO visie op meidenvoetbal? Welk beleid heeft vvLEO? Waarom is voldoende meiden belangrijk? Waar lopen wij tegenaan? Welke ontwikkelingen zien we? Welke pijnpunten zijn er? Waarom pas na de E-leeftijd sturen op meidenvoetbal? Wat bieden wij de talentvolle meiden? Hoe zit het met selectievoetbal? Mogen meiden niet meer in gemengde teams? Wat vinden jongens van gemengde teams? Welke opties hebben de meiden? Hoe gaat het met de teamindelingen? Welke hulp heeft vvLEO nodig? Wat doet vvLEO aan de kleedkamerkrapte? Is vvLEO uniek?

3 ONTWIKKELING JEUGDLEDENAANTAL PER LEEFTIJDSCATEGORIE
VERDELING JONGEN VS MEIDEN

4 MEIDENAANTALONTWIKKELINGEN PER LEEFTIJDSCATEGORIE
theoretisch aantal meidenteams seizoen (2016/2017) puur geken naar de geboortejaren….. MA- of MB – team; max. 3 A’s naar B MC – 2 teams (?) MD – team nb1. veel oudere meiden zitten al in het vrouwenteam Nb2. aantal meiden speelt in gemengde teams

5 In vvLEO kennen wij twee teamambities
met 1 team per leeftijdscategorie is maar 1 teamsamenstelling mogelijk prestatieve ambitie

6 VOORZIENE ONTWIKKELINGEN EN BEHOEFTEN
toename aantal meiden dat voor meidenvoetbal kiest toename aantal meidenteams toenemend aantal meiden competities prestatievoetbal voor meiden meer klassen BELEID vvLEO MEIDENVOETBAL meidenvoetbalorganisatie integraal onderdeel van jeugdvoetbal t/m E-pupillen gemengde teams na de E-pupillen sturen richting meidenteams na de E-pupillen meiden toestaan in gemengde teams ontwikkelingen volgen en april/mei beleid toetsen teamindelingen op basis van laatste inzicht in resultaten spelersenquête

7 IK SPEEL HET LIEFST IN EEN TEAM MET ALEEN MAAR MEIDEN
UIT DE SPELERSENQUETE IK SPEEL HET LIEFST IN EEN TEAM MET ALEEN MAAR MEIDEN op dit moment speelt 73% van deze meiden in een meiden/vrouwen team voor de A’s haakten tot nu alle meiden af voor gemengde teams en kozen zij voor een meiden/vrouwnteam.

8 KORTE EVALUATIE HUIDIGE vvLEO MEIDENVOETBAL
slechts 1 meidenteam in een leeftijdscategorie MB redelijk evenwichtig en met gelijke voetbalbeleving MD redelijk evenwichtig en met gelijke voetbalbeleving; trainingcombi met MC niet optimaal MC grote groep, sterk uiteenlopende voetbalbeleving en met sub-groepjes OVER MEIDEN INSTROOM meiden die bij pupillen instromen pakken voetbalbeleving op zoals de jongens; optimaal latere instroom van meiden met expliciete voetbalfocus en drijfveer benadert groep 1 latere instroom van meiden zonder expliciete voetbalfocus en drijfveer gaat moeilijk samen met de hiervoor genoemde instromers . Het vergt onevenredig veel aandacht van teambegeleiders. De voetbalbeleving van groep 3 gaat heel moeilijk samen met die van groep 1 en 2. Zeker als het aantal meiden van groep 3 aanzienlijk is en de kloof met de anderen te groot is. En toch moeten we daarmee omgaan en het sturing geven.

9 UITKOMST EVALUATIE MEIDENVOETBAL
vvLEO meidenvoetbalbeleid is realistisch en werkt goed meidenvoetbal is in ontwikkeling en vergt teambegeleiders met overzicht en overwicht we hebben onvoldoende meidenteambegeleiders en we moeten werven we moeten gebruik maken van KNVB-hulp om kader op te leiden het moet mogelijk worden dat meidenteams met eigen team trainen; kleinere groep, meer focus trainen op een later tijdstip (nu uur) resultaten spelersenquête goed meewegen duidelijke teamafspraken maken aan het begin van het seizoen actieve werving voetbalmeiden en nieuwe instromers wijzen op het voorgaande punt extra bestuurlijke aandacht vasthouden voor ontwikkeling meidenvoetbal focusgroep meidenvoetbal om voorgaande punt te bekrachtigen

10 DANK VOOR JULLIE AANDACHT
VRAGEN?


Download ppt "VVLEO MEIDENVOETBAL INFORMATIEAVOND 10 mei 2016."

Verwante presentaties


Ads door Google