Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEdith ter Linde Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Hybride ruimten in het alledaagse
BITS & ATOMEN Hybride ruimten in het alledaagse
2
Gijs ten Cate
4
Oude argumentatiestructuur
Inleiding Hybride ruimten Souze e Silva Manovich Foucault Slot
5
Kritiekpunten Teveel gericht op een theorie
Geen duidelijke argumentatie structuur Uitbreiding naar Cybrids Kan gevaarlijk zijn Of juist zeer goed passen
6
Nieuwe argumentatiestructuur
Inleiding Hybride ruimten Souze e Silva Manovich Foucault Slot
7
Jhonny Peut
8
Hybrid Gamespace? Inleiding Gamespace Relatie tot het fysieke
Firstspace, Secondspace en Thirdspace Telepresent State Conclusie
9
Inleiding Overgang van fysieke games naar computergames
Trans-reality games Hoofdvraagstelling: Hoe moeten we de term gamespace zien onder invloed van de veranderende relatie tussen het digitale en fysieke aspect tijdens het spelen van computergames en wat is de relatie met hybride ruimtes zoals Souza de Silva deze ziet/definieert?
10
Gamespace Nooit duidelijk gedefinieerd.
Visuele aspect is gamespace (Salen & Zimmerman). Gamespace is ook geluid (James Newman) Niet de begrensde ruimte die het lijkt te zijn
11
Relatie tot het fysieke
Gamespace is betekenisvorming (Manovich) Object van onze fantasie (Leirfall & Aarseth) Paradox: Aan de ene kant ontsnappen we het echte leven, maar aan de andere kant herleven we de echte wereld (Aarseth) Vergelijkbaar spiegel als utopia en heterotopia (Foucault)
12
Firstspace, Secondspace en Thirdspace
Samenkomst Firstspace en Secondspace (Soja) Aansluiting op utopische en heterotopische spiegel (Foucault)
13
Telepresent State Aanwezigheid meerdere ruimtes (Taylor)
Gameplay niet anders dan belichaamde ervaring van ruimte (Newman)
14
Conclusie Gamespace geen afbakening
Vergelijkbaar met de hybride ruimte van Souza e Silva Geen nieuwe soort gamespace, wel verrijking.
15
Gert-Jan Noordanus
16
Neemt de mobiele telefoon het verschil tussen de virtuele en de 'echte' wereld weg?
18
Oude argumentatiestructuur
Inleiding - Wat is Hybrid Space - Wat is mobiele communicatie - Is virtueel hetzelfde als cyberspace - Wat ga ik vertellen Neemt in de toekomst het onderscheid tussen de online en offline wereld weg? - Mobiele telefoon voegt technologieën samen? - Altijd beschikbaar - Voor iedereen bruikbaar - Is er onderscheid tussen online en offline? - Het verschil is weg Conclusie - Toekomst visie, beloofde groei - Grenzen vervagen en nieuwe technologie wordt toegevoegd - Neemt mobiele technologie inclusief alle verschillende manieren van communicatie, het verschil tussen de virtuele en de echte wereld weg?
19
Kritiekpunten Argumentatie mist in de mindmap, maar zit wel in de structuur. Eerst wordt het kader geschetst. Echter zit daar nog overlap in met de algemene inleiding. Conclusie aan het eind van het 2e hoofdstuk moet naar het derde deel. Delen uit de conclusie moeten naar hoofdstuk 2. Praktijk voorbeelden missen nog. Meer nadruk op het feit dat de grenzen verdwijnen.
20
Nieuwe argumentatiestructuur
Inleiding - Wat ga ik vertellen - Wat is mobiele communicatie - Is virtueel hetzelfde als cyberspace Neemt in de toekomst het onderscheid tussen de online en offline wereld weg? - Mobiele telefoon voegt technologieën samen - Altijd beschikbaar en voor iedereen bruikbaar - Is er onderscheid tussen online en offline? - Toekomst visie, beloofde groei Conclusie - Grenzen vervagen en nieuwe technologie wordt toegevoegd - Neemt mobiele technologie inclusief alle verschillende manieren van communicatie, het verschil tussen de virtuele en de echte wereld weg?
21
Stijn Bannier
22
Hybride ruimte in het muzikale netwerk: interactie tussen de online en offline wereld door Sellaband
24
Oude argumentatiestructuur
Inleiding Het muzikale netwerk Creativiteit Reproductie Distributie Consumptie Conclusie
25
Kritiekpunten Hybride ruimte verduidelijken Mobiliteit erin opnemen
Duidelijke verbintenis met het thema Verduidelijken argumentatiestructuur
26
Nieuwe argumentatiestructuur
Inleiding Het muzikale netwerk Creativiteit Reproductie Distributie Consumptie Conclusie
27
Melle Gloerich
28
Hybriditeit door middel van Social Networking Sites
29
Hybridteit? Community Mobiele Telefoon Offline Online Poster
Souza e Silva Mobile as 7th mass media Lefebvre "Social" Lefebvre "Mental" Lefebvre "Physical" Mobiele Telefoon Personal info Status updates Facebook Studie Schwartz Werk Hybridteit? Sport Offline Online LinkedIn Etc. OV Uitgaan Hyves Never Ending Friending Community Jane Jacobs - The Death and Life of Great American Cities Beinvloedt online offline of andersom? Kloppen de gebruikte metaforen voor online? Wat is een community? Past definitie van offline bij online? Hoe overlappen ze? Is online slechts een hulp voor offline?
30
Oude argumentatiestructuur
Inleiding Wat is een community? Lefebvre spaces Gevolgen voor hybriditeit door Mobiele Telefoon Conclusie
31
Kritiekpunten Naast offline ook online community aanhalen
Heterotopia meenemen Mobiele telefonie niet nodig Meer auteurs nodig Literatuurlijst toevoegen
32
Nieuwe argumentatiestructuur
Inleiding Offline community (Jacobs, McMillan & Chavis) Online community (Rheingold, Lazar & Preece) Samensmelting off- en online (Foucault, Wellman) Hybriditeit (Lefebvre, Schwartz, Souza e Silva) Conclusie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.