De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

NLT als gereedschap voor interdisciplinair bèta-onderwijs

Verwante presentaties


Presentatie over: "NLT als gereedschap voor interdisciplinair bèta-onderwijs"— Transcript van de presentatie:

1 NLT als gereedschap voor interdisciplinair bèta-onderwijs
workshop 4 april 2017

2 Wie ben ik? Rian Janssen Docent scheikunde
Opleidingscoördinator HAN lerarenopleiding tweede graad natuur- en scheikunde voltijd/deeltijd Secretaris vereniging NLT Voorzitter sectie NLT van NVON

3 Wie zijn jullie?

4 NLT multidisciplinair/interdisciplinair
scheikunde natuurkunde biologie wiskunde fysische geografie (informatica)

5 Lesmateriaal Havo Vwo modules onderwijs 2032

6 De vereniging NLT opgericht 1 januari 2016 leden zijn scholen
bijdrage € 1500,= per jaar beheer van lesmateriaal: modules professionalisering van docenten en TOA’s kwaliteitszorg communicatie met het veld en extern onderzoek

7 Uitgangspunten NLT Interdisciplinariteit Studie- en beroepscontext
Rol van technologie Praktijk Verdieping en/of verbreding

8 Examenprogramma NLT havo
Het eindexamen bestaat uit het schoolexamen. Het examenprogramma bestaat uit de volgende domeinen: Domein A: Vaardigheden Domein B: Exacte wetenschappen en technologie Domein C: Aarde en natuur Domein D: Gezondheid, bescherming en veiligheid Domein E: Materialen, processen en producten

9 Het schoolexamen heeft betrekking op:
het gehele domein A en domein B in combinatie met: de domeinen C t/m E; en, indien het bevoegd gezag daarvoor kiest, andere vakonderdelen, die per kandidaat kunnen verschillen.

10 Examenprogramma NLT vwo
Het eindexamen bestaat uit het schoolexamen. Het examenprogramma bestaat uit de volgende domeinen: Domein A: Vaardigheden Domein B: Exacte wetenschappen en technologie Domein C: Aarde, natuur en heelal Domein D: Gezondheid en veiligheid Domein E: Technologische ontwikkeling Domein F: Fundamenten van natuurwetenschap en technologie

11 Het schoolexamen heeft betrekking op:
het gehele domein A en domein B in combinatie met: minimaal één subdomein uit ieder van de domeinen C t/m F en ten minste vijf subdomeinen in totaal; en, indien het bevoegd gezag daarvoor kiest, andere vakonderdelen, die per kandidaat kunnen verschillen.

12 NLT en scheikunde In de modules geen onderverdeling in monovakken
samenwerking met bètabreed scheikunde als pijler van NLT NLT als toepassing van scheikunde LOB

13 Mijn ervaringen op het Canisius College; Forensisch onderzoek
Echt of Vals Een feest zonder katers (bewust overwogen biertje) Sportprestaties Van Gogh onder de loep Blue energy/ Queeste naar Entropie Bewegende aarde Moleculaire gastronomie (Medicijnen van molecuul tot mens)

14 Moleculaire gastronomie Battle of the genes Eiwit kristallografie
op de HAN Moleculaire gastronomie Battle of the genes Eiwit kristallografie Echt of vals ervaring met organiseren van excursies

15 Jullie ervaringen

16 DANK, en tot ziens meet and greet NVON sectie NLT
ledenvergadering vereniging NLT, oktober nascholingen NLT conferentie 8 februari 2018 HAN:


Download ppt "NLT als gereedschap voor interdisciplinair bèta-onderwijs"

Verwante presentaties


Ads door Google