De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

PILOT ROTTERDAMS CKV: Manifest Professioneel leergemeenschap

Verwante presentaties


Presentatie over: "PILOT ROTTERDAMS CKV: Manifest Professioneel leergemeenschap"— Transcript van de presentatie:

1

2 PILOT ROTTERDAMS CKV: Manifest Professioneel leergemeenschap
Complementaire financiering Proeftuinen

3 BIJEENKOMST 1: MAURICE SPECHT OVER LOKALITEIT

4 BIJEENKOMST 2: BRUNO SETOLA:
FORMULEREN ONDERZOEKSVRAGEN

5 PROFESSIONEEL LEERGEMEENSCHAP CKV
6 bijeenkomsten in Gastsprekers Uitwisselen over proeftuinen Netwerk opbouwen Elke keer een andere lokatie DWARS DOOR MUREN VAN SCHOLEN, DWARS DOOR DE VERSCHILLENDE DISCIPLINES VAN CULTURELE INSTELLINGEN.

6 INTERVISIE OVER ERVARING PROEFTUINEN

7

8 RELATIES OPBOUWEN

9 PILOT ROTTERDAMS CKV: Complementaire financiering Proeftuinen

10

11 Proeftuin CKV Samenwerking tussen: Melanchthon Schiebroek
Rotterdams Philharmonisch Orkest Maas theater en dans

12 Proeftuin rond Stadsklanken
Uitgangspunt – is de voorstelling Rotterdamse stadsklanken. thema ‘Stadsklanken’ de onderlinge inspiratie van verschillende kunstvormen, in dit geval theater, dans, muziek en architectuur.

13 Domeinen en dimensies Domeinen en dimensies.
Er zijn vier domeinen, die we volgens mij alle vier doorlopen in het hele project; Verkennen; culturele activiteiten Verdiepen; kennis van kunst en cultuur Verbreden; praktische activiteiten Verbinden; reflectie Dimensies  Mono-, multi- en interdisciplinair Herkenning en vervreemding Amusement en engagement Traditie en innovatie 

14 Profiel groepen Er doen 2 klassen mee aan het CKV proeftuin.
2 klassen vwo 4 Docent – CKV – Fleur Doelman

15 Verkennen Verkennen - Bezoek culturele instellingen
Repetitiebezoek van RPhO- Ontmoeting met pianist Arthur Jussen Repetitiebezoek van Maas - Sell me your Secret

16 Bezoek Maas

17 Bezoek RPhO

18 Ontmoeting pianist

19 Verdiepen- Onderzoek Onderzoeksvragen formuleren door leerlingen
De onderzoeksvragen zijn op basis van dimensies, later indelen in kunstrichting (muziek, dans, theater, architectuur) Onderzoek – vragen, antwoorden via interviews met makers Werkvorm vloggen( voortgang vlog bijhouden) presentatie onderzoeken

20 Voorbeelden onderzoeksvragen
Hoe is de traditie nog te herkennen in de moderne architectuur? Wat was voor de oorlog innovatie en nu traditie? Wat is het verschil in inspiratie binnen amusement en engagement hetzelfde doel van een film? Hoe komt een goed toneelstuk tot stand? Hoe valt er aan de hand van de geschiedenis van onze stad een amusement/engagement film te maken? Welke amusement en engagement films zijn er al gemaakt over onze stad? Is er ooit een prijs gewonnen door een amusement/engagement film over Rotterdam? Zouden wij een betere amusement/engagement film kunnen maken?

21 Verbreden De ll werken in groepjes aan een theatrale presentatie van hun onderzoeksresultaten. Workshops op school door makers/spelers van Stadsklanken

22 Verbreden - presentatie
Bezoeken voorstelling Rotterdamse Stadsklanken Gevolgd door presentaties van verbredingsperioden in de kleine zaal van Maas Beoordeling op creativiteit/inzet van kunstdisciplines mede door workshopdocenten

23 Reflectie en vastlegging
Nog uit te werken! Document overdraagbaarheid CKV model

24

25

26 CKV proeftuin Museum Boijmans Van Beuningen Scapino ballet
Wolfert Dalton – vwo 5 Museumbezoek 29 september 2016

27 Gezamenlijke introductie
Bewegen/ruimtelijke beleving Videokunst ervaren en bespreken Kunst vanuit embodiment beschouwen ga Gezamenlijke introductie Gezamenlijk afronden

28 intro Onderwerp schoonheid en lelijkheid.
Welke vraag hebben ze al geformuleerd? Samen verder onderzoeken.

29

30

31 Pipilotti Rist, I’m not a girl who misses much, 1986
Moet kunst mooi zijn? Is deze video prettig om naar te kijken? Is hier sprake van schoonheid/lelijkheid? In wat voor zin? Pipilotti Rist, I’m not a girl who misses much, 1986

32

33 Bruce Nauman, Dance or Exercise on the Perimeter of a Square, 1968
Vinden je het aantrekkelijke bewegingen die hij maakt? Wat doet het met je als je de bewegingen imiteert, ervaar je het kunstwerk dan anders? (is het plezierig om te doen?) Bruce Nauman, Dance or Exercise on the Perimeter of a Square, 1968

34 Fysieke beleving: trekt iets aan of stoot iets af? Waardoor komt dat?

35

36 Pablo Picasso, het paar, 1970

37 August Rodin, Pierre de Wissant (Bourgeois de Calais), 1885-1886

38

39

40

41

42 terugblik -Hoe hebben ze het ervaren? -Welk onderdeel maakte indruk?
-Hoe willen ze hun onderzoeksvraag herformuleren?

43


Download ppt "PILOT ROTTERDAMS CKV: Manifest Professioneel leergemeenschap"

Verwante presentaties


Ads door Google