Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAlexander Jurgen de Jonge Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
MedEd: Toledo toetsen Toetsen, pools en het puntenboek Deze powerpoint en bijhorend lesmateriaal is tot stand gekomen met hulp van het Toledo team.
2
Overzicht Basisprincipes Toetsen in een notendop Een snelle kennismaking Zelf toetsen maken Itemanalyse Het puntenboek Uitwisselen van materiaal Aandachtspunten Waar vind je hulp?
3
Basisprincipes 1. Toetsen sluiten aan bij de vooropgestelde leerdoelen 2. Er is aandacht voor de betrouwbaarheid en validiteit van de toets en de toetsvragen 3. Geef duidelijke instructies: opzet van de toets, multi- attempt, te onderbreken, verplicht, … 4. Zorg voor een goede inbedding in de cursus 5. Geef feedback bij goed én fout antwoord Vermijd open- of invulvragen en gebruik steeds vraagscores 6. Veel korte toetsen beter dan enkele lange toetsen
4
Toetsen in een notendop Blackboard toetsen, wat kan je (niet) verwachten? Eenvoudig in gebruik Uitgebreide set van vraagtypes Standaard mogelijkheden zoals random trekking, automatische score, goed/fout feedback, multimedia, … Vraag/toetsstatistieken Feedback steeds op het einde van de toets Geen koppeling tussen vragen (adaptieve paden) Geen vragenblokken Niet/beperkt vakoverschrijdend Koppeling van statistiek in een databank
5
Zelf toetsen maken De verschillende werkwijzen: o toets rechtstreeks in een inhoudsgebied aanmaken o los van een inhoudsgebied aanmaken o werken via pools Maak zelf een toets aan: o Met eigen vragen o Aan de hand van de voorbeeldvragen
6
1. samenvatting Itemanalyse
7
2. raadgever (op basis van correlatie en moeilijkheid) Itemanalyse
8
3. statistische parameters Itemanalyse
9
4. klik voor vraagdetails Itemanalyse
10
5. regrade Itemanalyse
11
Puntenboek als centraal communicatiemiddel Om te onthouden o vereenvoudig de interface o quotatie en commentaar o grade vs. attempt, zie toledo2know (https://blog.associatie.kuleuven.be/toledo2know/2011/05/06/evaluatie-tools-en-commentaarfeedback-wie-ziet-wat-waar/)https://blog.associatie.kuleuven.be/toledo2know/2011/05/06/evaluatie-tools-en-commentaarfeedback-wie-ziet-wat-waar o download van resultaten o verbergen van kolommen in puntenboek (het (onbedoeld) beschikbaar stellen/zijn van punten, zie puntenboek) o offline en online werken
12
Puntenboek als centraal communicatiemiddel Scores/feedback meedelen via een zelf aangemaakte kolom (vertrekkend van een reeds bestaand Excel bestand) : 1. download kolom (work offline > download); vink indien nodig commentaar-checkbox aan! (enkel voor feedback) 2. vereenvoudig eigen Excel 3. bewaar bestand en upload 4. zorg voor My Grades / Mijn Punten toegang (Opgelet met punten en komma's, zie opmerking upload/download scherm!) Hoofdingen kopiëren uit download- bestand!
13
Uitwisselen/delen van toetsmateriaal Werkwijzen: o via een (afgeschermde) toetscommunity o export – import
14
Aandachtspunten Externe links in een toets steeds openen in een nieuw venster (target=“_blank”; anders wordt de toets verlaten); Toets niet laten openen in een nieuw venster (popup blocker) Let goed op de toetsopties (1 poging + voltooien afdwingen is veelal geen goede combinatie !) Videolab voor audio- en/of videomateriaal Wanneer scores belangrijk zijn, vergeet niet dat studenten via My Grades een ingang hebben tot het Grade Center Formatief – summatief: implicaties voor instructies, afscherming, bekendmaken punten,… Verstop een toets niet tussen de cursusdocumenten
15
Waar vind ik hulp? Help-tabblad Toledo o Toledopedia o Helpdesk, Toledo Help-tabblad of mail toledo@kuleuven.betoledo@kuleuven.be o Dienst Onderwijsondersteuning (O 2 ): Lisa.DeJonghe@med.kuleuven.beLisa.DeJonghe@med.kuleuven.be
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.