De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Informatie voor trainers en leiders van OG-jeugd.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Informatie voor trainers en leiders van OG-jeugd."— Transcript van de presentatie:

1 Informatie voor trainers en leiders van OG-jeugd

2 Doel Doel van deze PowerPoint is om trainers en leiders te ondersteunen voor en tijdens het seizoen. We laten zien wat het beleid is van OG Waar je dingen kunt vinden en aan wie je dingen kunt vragen Veel van deze informatie staat ook in het boekje dat aan het begin van elk seizoen wordt uitgedeeld. Dit is meer een praktische samenvatting. We hopen dat dit helpt gedurende het seizoen. Jullie feedback is daarbij erg waardevol. Zo helpen we elkaar waar nodig. Het is geen statisch document. We zullen het aanpassen en op de site zetten waar nodig.

3 Technisch beleid Het beleid van OG is om iedereen op zijn eigen niveau zo lang mogelijk (en met veel plezier) te laten voetballen. Het liefst van geitje tot en met senior. Onderstaand wat informatie over beleid voor selectie en niet-selectie. Beleid met betrekking tot selectie: Onderstaand een stuk met betrekking tot het technisch beleid voor de selectieteams en wat informatie over de rollen binnen OG. Vragen met betrekking tot de selectieteams: Teams t/m Onder11 en/of selectiebeleid: dave_steenbergen@hotmail.comdave_steenbergen@hotmail.com Teams Onder12 t/m Onder19 en/of selectiebeleid bryandeboer@hotmail.combryandeboer@hotmail.com Beleid met betrekking tot niet-selectie: Voor de niet-selectieteams is het streven om ook kwalitatief zo goed mogelijke trainingen te faciliteren. Ook dit is vrijwilligerswerk maar door middel van ondersteuning vanuit de technische commissie en periodieke evaluatiemomenten willen we dit ook zo goed mogelijk neerzetten. Vrijwilligers kunnen zich melden bij Dave of Bryan. Waar mogelijk wordt hier extra gekeken bij indelen naar samenspelen met vriendjes etc. maar we willen wel zorgen dat iedereen met veel plezier op zijn eigen niveau speelt. Vragen niet-selectieteams: Per leeftijdscategorie is er een coördinator: Coördinator A-junioren / Onder -19 Vacature Coördinator B-junioren / Onder -17 Carl Beijer cbeijer@nissan-europe.com - 06 21895755 Coördinator C-junioren / Onder -15 Carl Beijer cbeijer@nissan-europe.com - 06 21895755 Coördinator D-junioren / Onder -13 Alex Lorist alexlorist@hotmail.com - 0655742514 Coördinator E-pupillen / Onder -11 Gidon Reinders Folmer gidonrf1977@gmail.com Coördinator F pupillen / Onder -09 Jeroen de Graaff yvanbraak@ziggo.nl - 06 15061692 Vragen bestuur/jeugdvoorzitter: felixaad@hccnet.nlfelixaad@hccnet.nl

4 Coach / Leider 1 Gedrag ouders: alle ouders moeten tijdens de trainingen en wedstrijden achter de hekken blijven en zich verbaal alleen bemoeien met positief aanmoedigen. De coaches geven de aanwijzingen, de rest niet. Dat maakt het minder verwarrend voor kinderen en zorgt voor rust langs de lijn. De scheidsrechter en de coach moeten hier samen voor zorgen. Realiseer je wel dat scheidsrechters vaak erg jong zijn en help hen waar nodig. Laat een wedstrijd pas starten als iedereen achter de hekken staat. Kantinedienst: ouders wordt ook gevraagd om per team een paar keer per seizoen kantinedienst te draaien. Hiervoor wordt de leider benaderd. Mensen die al vrijwilligerswerk doen binnen OG worden vrijgesteld van kantinedienst. De overige ouders van het team vangen dit dan op. Overleg: er wordt input gevraagd voor o.a. het indelen van de teams en periodiek evalueren met coördinatoren. Hiervoor wordt je uitgenodigd. Limonade: wij, als thuisspelende club, zorgen ook voor de limonade van de tegenstander in de rust (en voor je eigen team uiteraard). Kampioen: als je kampioen bent geworden kun je via wedstrijdsecretariaatjeugd@onzegezellen.com regelen dat er diploma’s worden geregeld en kan je op kosten van OG voor het team een patatje en limonade regelen Warming-up: waar kan je een warming-up doen? Niet op het veld waar wordt gespeeld, maar naast veld 1 en op veld 3 achter de goal. Niet ideaal, maar de ruimte is beperkt. Blijf achter de hekken tot je tegenstander klaar is. Je krijgt eens setje ballen om mee te nemen naar wedstrijden. Materiaal: vragen over materiaal: materialenvoetbal@onzegezellen.com (voor alle vragen over sleutels, jassen, ballen en overig materiaal)materialenvoetbal@onzegezellen.com Shirts: iedereen krijgt zijn wedstrijdshirt van de club in bruikleen. Aan het begin van het seizoen (introductiedag dan wel eerste wedstrijd) worden ze uitgereikt. De shirts mogen alleen bij de wedstrijden worden gebruikt, niet doordeweeks buiten de wedstrijden om. De shirts worden thuis gewassen en aan het eind van het seizoen na de laatste wedstrijd netjes bij de leider ingeleverd EHBO: in de ruimte van het wedstrijdsecretariaat / terreindienst bij de kleedkamers bevinden zich de EHBO spullen Oefenwedstrijden: waar kan je een veld regelen voor oefenwedstrijden: felixaad@hetnet.nlfelixaad@hetnet.nl

5 Coach / Leider 2 Communicatie: voor het seizoen begint zal er een bijeenkomst zijn. Vlak voor de winterstop en ook voor het einde van het seizoen gaan we evalueren. Na de indeling van alle selectieteams gaan we samen met jullie de overige teams indelen. Wedstrijdsecretariaat: Vragen over verzetten van wedstrijden, lid worden, overschrijven, spelerspassen kun je stellen via wedstrijdsecretariaatjeugd@onzegezellen.com wedstrijdsecretariaatjeugd@onzegezellen.com Bestuur: vragen bestuur/jeugdvoorzitter: felixaad@hccnet.nlfelixaad@hccnet.nl Afgelastingen: nieuws over afgelastingen kun je vinden op teletekst of de site van de club waar je speelt. Programma: op voetbal.nl kun je alles vinden over het programma van je team en tevens alle uitslagen en de stand. Op de site van OG staat het programma ook. Sporthal: de sporthal kan ook gehuurd worden voor trainingen en wedstrijden. Dat is wel op eigen kosten. Voor vragen over zaalhuur: sporthalonzegezellen@gmail.com Teamsite: het is leuk als iedereen zijn teamsite vult op de site van OG en eventueel verslagen schrijft of foto’s toevoegt. Elk team kan een inlogcode aanvragen bij de websitebeheerder op webbeheer@onzegezellen.comwebbeheer@onzegezellen.com Scheidsrechters: alle vragen graag via mail naar Lucasboele@quicknet.nlLucasboele@quicknet.nl Toernooien: kun je vinden op de toernooibutton op de website …..wel zelf even inschrijven. Zeskamp/activiteiten: aan het eind van het seizoen volgt voor de jeugd altijd nog een zeskamp, meer informatie daarover krijg je nog. Om het voetbal heen wordt nog meer geregeld. Al dit soort dingen worden tijdig verspreid. Uiteraard mag elk team zelfstandig ook dingen regelen

6 Trainer 1 Informatie voor trainers: Trainingsschema: het trainingsschema hangt in het materiaalhok. Sleutels: –Je krijgt je sleutels bij aanvang van het seizoen. –Per veld hangt er in het hok een sleutel om de goals los te maken. –De kleine goals en de grote goals op veld 3 hebben een aparte sleutel. Opruimen: Zorg dat je alle ballen telt en alle overige spullen weer netjes terug legt in het hok. De chaos in het hok is de grootste frustratie van alle trainers. Het kwijtraken van spullen is een enorme kostenpost voor OG. Lichten: de lichtknoppen zitten rechts bij de ingang van het materiaalhok. Je moet eerst de deur aan je rechterhand door. Volg de instructie bij de knoppen. Kleding: als je geen winterjas of trainingspak hebt, dan kan je deze bestellen: materialenvoetbal@onzegezellen.commaterialenvoetbal@onzegezellen.com Materiaal: Vragen overig materiaal: materialenvoetbal@onzegezellen.com (voor alle vragen over sleutels, jassen, ballen en overig materiaal)materialenvoetbal@onzegezellen.com EHBO: In de ruimte van het wedstrijdsecretariaat / terreindienst bij de kleedkamers bevinden zich de EHBO spullen

7 Trainer 2 Oefenstof: goede oefenstof kun je o.a. op onderstaande sites vinden: http://www.voetbalhuiswerk.be/home.php?lang=ned of /http://www.trainerssite.nl/ (is betaalde site, maar dan heb je ook een app). We zijn ook bezig om op de site van OG oefenstof te plaatsen. Hier hoor je nog meer over. http://www.voetbalhuiswerk.be/home.php?lang=nedhttp://www.trainerssite.nl/ Opstarten: Mocht je hulp nodig hebben bij het starten dan kan iemand je daar in het begin bij helpen (via de technische coördinatoren kun je dit aanvragen). In september 2016 start ook een basiscursus bij OG. Deelname wordt betaald door OG. Informatie kun je vinden op de site. Cursus: wil je een cursus volgen, dan kan je dit via de technische coördinatoren aanvragen Communicatie: periodiek zullen we je ook uitnodigen om te evalueren. Voor het seizoen begint zal er een bijeenkomst zijn. Vlak voor de winterstop ook en voor het einde van het seizoen gaan we evalueren. Na de indeling van alle selectieteams gaan we samen met jullie de overige teams indelen. Bestuur: vragen bestuur/jeugdvoorzitter: felixaad@hccnet.nlfelixaad@hccnet.nl Sporthal: de sporthal kan ook gehuurd worden voor trainingen en wedstrijden. Dat is wel op eigen kosten. Voor vragen over zaalhuur: sporthalonzegezellen@gmail.com

8 Informatie Voetbalschool: Voor de voetbalschool kun je je inschrijven via:info@kidscamps.nl Voor de keepersschool kun je je inschrijven via: michel.colin@waternet.nl michel.colin@waternet.nl Sponsoring: ING is hoofdsponsor van Onze Gezellen en staat, uitzonderingen daargelaten, op onze shirts. Huijg Sport is onze kledingsponsor waar alle kleding ook wordt afgenomen. Speciale initiatieven van individuele teams met bijvoorbeeld gesponsorde trainingskleding alleen in overleg met het bestuur. Huijg Sport krijgt in ieder geval ook altijd de gelegenheid om een aanbieding te doen. Voetbalschool en sponsoring


Download ppt "Informatie voor trainers en leiders van OG-jeugd."

Verwante presentaties


Ads door Google