Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMathijs de Ruiter Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Kinoa: Waarom Veranderen? koude zee van verandering Kees for Change?
2
Stap 1) Waarom Veranderen? koude zee van verandering Dalende omzet en winst Keten onder druk, en toch lage bezetting Groeiende complexiteit internetklanten Ongemotiveerd personeel Klanten stellen meer eisen Zwakke Leveranciers Functies werken niet samen Vogelspotten? (Palmboom Op eiland ) Wenkend Perspectief: 33% winstgevende Groei En weer plezier in het werk
3
Stap 2) Wie moet Veranderen? Wie Kan HelpenWie Moet OmWie Hoort Hier Niet Hoof inkoop enHoofd verkoopHoofd personeels Familielid MarijkeMartinzaken Joke Verniewer enCEO en Inkoopster Ilse Familielid TomPater Familias KEES (ops manager) Motiveerder enFinance managerProductiemanPaul Connector MauritsFamilielid Willem
4
Stap 3) wat moet veranderen STRATEGIE – wie ben ik ? Ouderwetse A leveranciers KINOA Ouderwetse A klanten geen contracten geen integratie consolidatie?! geen contracten geen integratie prijsdruk!? stuck in the middle hoge voorraden dure keten / lage bezetting marge redt ons (nog) Prefered SuppliersPrijs klanten (kleine) moderne suppliers Kleine veeleisende internet klanten begrijpen en zoeken integratie ready – fire – aim aanpak?
5
S&OP Kees leidt Stap 4) hoe veranderen [detail hangt af van gekozen strategie!] Verkoop Geen glazen bol, wel een hoge hoed samenwerken met productie en inkoop! SLA’s, KPI’s, S&OP Inkoop Van operationeel naar strategisch inkopen samenwerken leveranciers! SLA’s, KPI’s, S&OP Internet Kunnen wij dit? Uitbesteden aan BOL.com? Later ontkoppelpunt! Heeft nu invloed op productie lijnen Productie Mondig in S&OP Meer flexibel
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.