Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFerdinand van den Berg Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3
2
Zoekmachinemarketing Bron:www.twmg.com.au/assets/images/seo- search%20engines.jpg
3
2. SEARCH ENGINE ADVERTISING Search Engine Marketing SEOSEA Vertical Search Social Search
4
Search Engine Marketing SEA (Search engine advertising) SEO (search engine optimalization) Advertising Organic
6
SEA: Advertising
7
Biedingsmodel Pay-per-click model Veilingmodel – CPC (cost per click | bieding) – Quality Score
8
Biedingsmodel Positie? Quality Score CTR (Click Through Rate) Advertentieteksten Landingspagina’s + - + Hoeveel betaal je per click
12
Campagne management Opzetten Optimaliseren Analyseren en evalueren Doelstelling formuleren Structuur Landingspagina’s Zoektermen Advertentieteksten Campagnemanagement Dayparting Lessons learned Rapportage
16
◦ Visueel doel direct duidelijk ◦ Niet te veel randinformatie ◦ Beperk de keuze bij landingpage ◦ Concrete link in landingpage ◦ Verband tussen advertentie en landing ◦ Vang eerst gegevens van klant die weinig moeite vergen ◦ Vertrouwen door logo ◦ Duidelijke belofte ◦ Toon productfoto's ◦ Verschillende landing pages voor verschillende advertenties
18
Google adwords
19
Doelstellingen van SEA – Branding – Verkeer genereren – Conversie Bron:www.optimum7.com/wp- content/uploads/2010/09/search-engine-advertising.jpg
20
Doelstelling SEA - Branding: - Merkbekendheid rondom een nieuwe productintroductie. - Bijvoorbeeld Alfa Romeo, nieuwe Giullietta - Gevonden worden op product en merknaam termen
21
Voorbeeld
22
Doelstelling SEA - Verkeer genereren - Informatieve website wil de bezoeker informeren bij specifieke vragen. Denk hierbij aan sites van de overheid en gemeentes.
23
Voorbeeld
24
Doelstelling SEA - Conversie: Verkopen/Offertes/Leads - Een webshop of hypotheeklead generator wil dat de consument een verkoop of offerte aanvraag doet op zijn website. - Een verkoop is een bepaald bedrag waard, hier tegenover mag een maximum qua advertentiekosten staan. Ofwel de Cost Per Action (CPA)
25
Voorbeeld
26
als hulpmiddel om advertentieteksten te optimaliseren
27
Doelstellingen adplanner: Beter bereik: het is eenvoudiger om websites te vinden waarop je wilt adverteren Verhoogde relevantie: je kunt beter achterhalen welke websites relevant zijn voor jouw advertenties. Beter inzicht in waar je publiek/doelgroep heen gaat op het internet
30
Google adword tutorial Budget: dat wat je je kan veroorloven om te besteden zonder iets terug te krijgen. Search campagnes meest eenvoudig Track conversie Bid strategie manual CPA, CPA Continu verbeter proces Extensies gebruiken Keywords broad, “phrase” of [Narrow]
31
5R5R 5R model en zoekmachinemarketing Retenti e Releva nt Reactie & rendem ent Rich Als de bezoeker niet direct converteert vang dan eenvoudige gegevens, email etc. De advertentie en de timing moet relevant zijn Resultaten moeten afgestemd zijn op zoekquery. Call to action moet kort en sterk zijn
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.