Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdThijmen Lambrechts Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 OOF Project 2010/17 Portfolio- en competentiegestuurd onderwijs binnen de Toledo leeromgeving (PCOO) http://gbiomed.kuleuven.be/oof/pcoo
2
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Agenda Het PCOO project Jullie visie op een (e)PF: 10 items PCOO concreet: demo PCOO samengevat Jullie visie & PCOO
3
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Het PCOO project PCOO: Portfolio- & Competentiegestuurde OnderwijsOmgeving Looptijd: 1/10/2010 – 30/09/2012 Partners: HUBrussel, Departement Handelswetenschappen & Bedrijfskunde KHLeuven, Departement Gezondheidszorg en Technologie KULeuven, Faculteit Geneeskunde KULeuven, ICTS Diensten voor Onderwijs Proefproject (Proof of concept), voortbouwend op eerdere samenwerkingen/ervaringen
4
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Krijtlijnen (e)PF = Passief + Actief deel/doel Passief: info-garing gestructureerde verzamelmap synthesis Actief: info-analyse als start voor actie, aanzet tot “zelfverbetering” competentie gestuurd Snelle, remote en asynchrone interactie mogelijk Studentcentraal systeem ipv vak/docent centraal systeem (= Bb’s Toledo) ICTS onderschrijft dit => ontwikkelt nieuwe Toledo-modules Bb: PCOO = inspiratiebron voor studentcentrale systemen in EU
5
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Wat verstaat u onder een e-portfolio of beter nog, wat vindt u dat een e-portfolio zeker moet bieden binnen uw instituut/departement/afdeling/…. 1. 2. 3. 4. …
6
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 PCOO … show time ! PCOO Demo Proof of concept, Mock-up ! _______________________________________ Niet definitief, afhankelijk van beleidsbeslissingen
7
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Samenvatting PCOO concepten qua: Gebruik Structuur Leeractiviteiten Actoren
8
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 PCOO Concepten: Gebruik = Competentie gebaseerd Rollen,CPs,kerndoelen & indicatoren Bepalen van evaluatieschalen (+ bereik over subPFs indien nodig) Formatief/Summatief Contextuele feedback mogelijk Ter ondersteuning: ToDo lijsten, status /student /subPF /… Focus Post-it voor student Foto student + korte bio + memoveld beschikbaar voor supervisoren …
9
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 PCOO Concepten: Structuur 1.Portfolio (= eigendom van student) 2.Subportfolio 3.Alle leeractiviteiten worden vertaald naar (sub)PF via: Competentiematrix Webformulier Private webform Webform Vroeger: template downloaden, invullen, uploaden Nu: velden in HTML-pagina invullen => datareductie (enkel data, geen layout) => partiële/gecombineerde info-extractie mogelijk
10
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 PCOO Concepten: Leeractiviteiten Zelfevaluatie door student Evaluatie student door andere Multi-attempt ondersteuning Leeractiviteit – tegenleeractiviteit Deadlines Opladen + categoriseren/taggen documenten
11
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 PCOO Concepten: Actoren Local admin Student Supervisor Tutor Mentor Coördinator Toegangsrechten verbonden aan actoren Leeractiviteiten verbonden aan actoren
12
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Vrije/dynamische workflow Local admin creëert form, doet rechtenbeheer, koppelt form aan gebruikers webform verschijnt in activiteitenlijst van student; online editing + save as draft student vervolledigt form en zendt deze naar een (specifieke) mentor voor review mentor ontvangt via de activiteitenlijst een request en behandelt de webform: handtekenen of feedback student kan webform opslaan in het portfolio (bv. pdf-download) item 1 item 2 here comes some text item 3 item 1 item 2 here comes some text item 3 item 1 item 2 here comes some text item 3 here comes some text item 1 item 2 item 3 coördinator kan data afhalen via batch download en/of batch extract (Voorbeeld van leeract – tegenleeract situatie) !
13
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 ! item 1 item 2 here comes some text item 3 item 1 item 2 here comes some text item 3 item 1 item 2 here comes some text Local admin creëert forms, doet rechtenbeheer, koppelt forms aan gebruikers Een ≠ webform verschijnt in activiteitenlijst van student & begeleiders; online editing + save as draft Student moet zijn/haar form invullen voor deadline Begeleiders kunnen form student bekijken en dan hun form invullen, eveneens voor een deadline student kan alle webforms bekijken en evt. opslaan in het portfolio (bv. pdf- download); sommige begeleiders kunnen niet alle webforms bekijken coördinator kan data afhalen via batch download en/of batch extract (Voorbeeld van leeract-deadline situatie) Rigide workflow item 1 item 2 here comes some text item 1 item 2 here comes some text item 3 item 1 item 2 here comes some text item 3 item 1 item 2 here comes some text ! item 1 item 2 item 3 item 1 item 2 item 3 item 1 item 2 item 3
14
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 => Mogelijkheden via PCOO Max rigiditeit/controle -Local admin maakt studenten & supervisor leeracts met deadline -Studenten & supervisoren voeren hun leeracts uit -Meestal single attempt. save-as-draft is wel beschikbaar. -Private webforms Max dynamiek/vrijheid -Local admin maakt (enkel) studenten leeracts -Student lanceert nodige tegenleeracts -Multi-attempts om leerproces te ondersteunen -Gewone webforms
15
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Jullie visie ePF tov. PCOO Waar herkenning/matching ? Waar hiaten ? Waar vragen ?
16
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Bedankt voor jullie interesse !
17
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Selectie Subportfolio Overzicht leeractiviteiten Logboek Via icoontjes snel zicht op leeractiviteiten: - CP evaluatie - Webform - Met tegenact - Multi-attempt En status acts Student: intro scherm
18
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Selectie subportfolio en/of student Overzicht uitstaande leeractiviteiten Logboek Via icoontjes snel zicht op activiteiten: - CP evaluatie - Webform - Met tegenleeract - Multi-attempt 1 icoontje = meerdere leeracts (studenten) Supervisor: intro scherm
19
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Filter mogelijkheden op student/PF/status leeracts Logboek Lijst van acts voor alle studenten binnen dit PF. Een potloodje voor een student geeft weer dat actie van de supervisor is vereist Supervisor: PF scherm
20
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Beschrijving Activiteit: CP evaluatie Navigatie Algemene opties CP specifieke opties History Extra commentaar BijlagenFeitelijke evaluatie Annuleren/FB vragen
21
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Beschrijving Activiteit: Webform als tegenact Navigatie Antwoorden supervisor History Antwoorden student
22
OOF 2010/17 ALTUS Seminarie, 06/03/2012 Proof of concept ! _________________________ Niet definitief, afhankelijk van beleidsbeslissingen Systeem 1 (waarschijnlijk af tegen einde project) CP evaluatie door student/supervisor (acts, act/tegenact). Voorzien: opladen documenten, evaluatie, commentaar velden Webforms voor student/supervisor, multi-attempt, act/tegenact. Voorzien:vrij tekstveld, multiple choice, opladen bestanden. Save as draft/submit/forward Intropagina’s + navigatie student/supervisor met: Overzichtelijke ToDo’s/Done’s Lijst taken/tegentaken mbt. CP-evaluaties & Webforms Pasfoto student (vast vanuit ‘t systeem) Selectie van supervisor door student voor tegenact Systeem 2 Student kan eigen foto opladen voor zijn homepagina Focus competenties. Onderscheid tutor/mentor voor webform. Supervisor kan via opmaak (markeerder) de al ingevoerde tekst “becommentariëren”: iedere actor zijn kleurtje. What’s recent? Private webformulieren In batch downloaden van (delen van een) webformulier over studenten heen door de coördinator Uploaden documenten, onafhankelijk van acts/tegenacts Systeem 3 Student kan extra CPs toevoegen aan zijn PF (persoonlijke ontwikkelingsruimte) Trekken van rapporten (partiële info garing). Post-it note systeem Echte checkboxes in de webforms ter vervanging van binaire multiple choices …Planning
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.