Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBert van Doorn Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Thijs Maessen Wellantcollege MBO Houten Beheersbaar Differentieren
2
Mijn achtergrond vakgebieden bloem, plant, exact Werkgebieden: middenschool met basisstof-hulpstof-verrijkingsstof ILO-LBO MBO met heterogene groepen
3
Gevolg: Besmetting met individueel werken
4
ConsequentiesConsequenties -Noodzaak om intern te differentiëren -Eigen leerstof ontwikkelen -Diagnostische MK toetsen maken -Noodzaak om intern te differentiëren -Eigen leerstof ontwikkelen -Diagnostische MK toetsen maken
5
Nadelen van papieren toetsen: -Nakijken tijdens de les of wachten -Na week is ll alleen geïnteresseerd in de uitslag -Veel administratie en slecht overzicht
6
Het begin: MK toetsen vertalen naar QMP Toetsen inpakken in Qpack Toetsen op livelink plaatsen Toetsen laten klaarzetten Oplossing kwam 15 jaar geleden - Elektronisch toetsen
7
De volgende stappen v.b tuincentrum Zelf toetsen maken in diverse vraagtypes Inhoud invullen met bedrijfsleven Zelf publiceren voor leerlingen Beheren via eigen website www.thijsmaessen.nl www.thijsmaessen.nl
8
Documenten Website Website Met links naar : Website -Lesbrieven -Antwoorden -Toetsen -BPV-opdrachten -Verwerkingsopdrachten
9
Documenten -Toetsen in QMP Toetsen in QMPToetsen in QMP -QMP-resultaten QMP-resultaten -AOC-Toetsenbank Leerplan/menulijst AOC-Toetsenbank Leerplan/menulijstAOC-Toetsenbank Leerplan/menulijst -Studieplanner -Studieplanner Studieplanner -Bronnen voor leerlingen Bronnen voor leerlingenBronnen voor leerlingen -Resultaten en cijfers -Resultaten en cijfers Resultaten en cijfersResultaten en cijfers -Go-verklaring Go-verklaring
10
-Verplichte vakken staan in leerplan -Verplichte vakken als workshops -Leerlingen kiezen de rest -Lesbrieven maken en laten zien -QMP toets wordt 2 x open gezet -Voorwaarde voor PVB bv 30 QMP toetsen met 80% score -Ll’n houden resultaten bij in portfolio -Schaduwadministratie uit Transcript-rapport -V-Verplichte vakken staan in leerplan -V-Verplichte vakken als workshops -L-Leerlingen kiezen de rest -L-Lesbrieven maken en laten zien -Q-QMP toets wordt 2 x open gezet -V-Voorwaarde voor PVB bv 30 QMP toetsen met 80% score -L-Ll’n houden resultaten bij in portfolio -S-Schaduwadministratie uit Transcript-rapport Werkwijze Werkwijze
11
Ervaring Overzicht Rust Prestatiedrang bij leerlingen Heterogene groepen geen probleem Grote groepen geen probleem Thuis werken
12
Verbeterpunten QMP-resultaten overzetten naar eigen systeem Arrangementen maken Plaats van publiceren
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.