Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJulia van de Veen Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu
2
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu 75 minuten…….. Voorstellen Serious games Koppeling games aan eindtermen Uitleg game Watermanager Zelf kennis maken met/spelen van games Evaluatie (Lino-it)
3
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu
4
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu Duurzaamheid in het onderwijs Vakken zoals biologie, natuurkunde en scheikunde zijn bij uitstek geschikt om het begrip “duurzaamheid” bij leerlingen echt vorm te geven. Door hieraan, en hiermee te werken, kun je onderwijs aantrekkelijk en eigentijds maken, gericht op de toekomst.
5
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu Serious Games is een van de tools uit het MASS (Motivate and Attract Students to Science) project. Het MASS project gaat over het aantrekkelijker maken van duurzaam bèta onderwijs. 8 landen hebben zich over deze vraag gebogen en kwamen tot de conclusie dat het linken van bèta onderwijs aan duurzaamheid een goede motivator is voor hun leerlingen. Binnen het project zijn producten ontwikkeld voor 3 typen leerlingen: 1. De digitale leerling 2. De jonge onderzoeker 3. De achterblijvers in de klas
6
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu De digitale leerling. Een nieuwe manier van leren. “ When the traditional “talk and chalk” teaching approach fails with these children, we have to take up the challenge to offer them teaching methods resonating with their way of learning.”
7
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu Hoe kunnen digitale hulpmiddelen bèta onderwijs aantrekkelijker en duurzaam maken? Voor de digitale leerling is een handreiking gemaakt die docenten helpt om digitale tools (zoals Serious Games) in hun klas in te zetten, omdat deze goed aansluiten bij de belevingswereld van de jongeren. In de handreiking zijn diverse leuke en goede voorbeelden verzameld die leraren direct kunnen toepassen in hun lessen. Deze handreiking is online beschikbaar: http://www.mass4education.eu/tutorial. Kom voor meer informatie over de producten en het project naar onze informatiestand!
8
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu Serious games Serious games zijn leuke spellen die zijn ontwikkeld voor educatieve doeleinden. Deze spellen worden 'serious' genoemd, omdat een serieuze boodschap met educatieve waarde in het spel is verwerkt. Serious games zijn over het algemeen simulaties van echte gebeurtenissen en zijn ontworpen om spelenderwijs deze problemen op te lossen. Hoewel serious games dus vermaak bieden zijn ze vooral bedoeld om mensen iets te leren.
9
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu Kerndoelen, eindtermen en games Game is een middel, geen doel Kies een spel dat aansluit op leerdoelen en curriculum Kies een spel dat bij de leerlingen past
10
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu Kerndoelen Watermanager (mens en milieu) 29 De leerling leert kennis te verwerven over en inzicht te verkrijgen in sleutelbegrippen uit het gebied van de levende en niet-levende natuur, en leert deze sleutelbegrippen te verbinden met situaties in het dagelijks leven. 30 De leerling leert dat mensen, dieren en planten in wisselwerking staan met elkaar en hun omgeving (milieu), en dat technologische en natuurwetenschappelijke toepassingen de duurzame kwaliteit daarvan zowel positief als negatief kunnen beïnvloeden.
11
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu Eindtermen Watermanager K7.1Toelichten dat de mens voor voedsel, water, zuurstof, grondstoffen, energie en recreatie van ecosystemen afhankelijk is. K7.4Voor een concrete situatie informatie verzamelen voor mogelijkheden tot maatregelen met als doel het waarborgen van een duurzame relatie tussen mens en milieu en in een presentatie de geïnventariseerde maatregelen samenvatten en presenteren K7.5Het belang beschrijven van een mondiale aanpak van bescherming van het milieu
12
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu Mijn ervaring met het spel “De Watermanager” Enthousiasme bij leerlingen Gericht op eigen leefomgeving Makkelijk in te zetten Snel en activerend
13
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu Rendement? Cijfermatig niet te zeggen maar…. Verhoging motivatie en…… Anders omgaan met leerlingen, zij leren mij, ik leer hen…
14
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu Serious games https://www.watereducatie.nl/watermanager/watermanager.swf www.gamesvooronderwijs.nl/games/ecovilla www.stopdisastersgame.org/en/playgame.html www.playgen.com/play/floodsim
15
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union www.mass4education.eu Evaluatie Uw mening? Uw tips? Uw tops? Uw ideeën? www.linoit.com Login User: MASS2015 WW: MASS 2015
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.