De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman."— Transcript van de presentatie:

1 DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman

2 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 2 Trends als ingrediënten  Internet: nieuw uitzendkanaal

3 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 3

4 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 4 INTERNET ALS UITZENDKANAAL Moeten de bezoekers naar mijn site komen of moet ik naar de bezoekers toe?

5 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 5 Trends als ingrediënten  Internet: nieuw uitzendkanaal  Het publiek zendt terug

6 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 6

7 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 7

8 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 8 HET PUBLIEK ZENDT TERUG Contact maken met het publiek. “Niet wachten met nieuws op een gebeurtenis. Je moet waten wat er leeft en daar op inspelen”

9 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 9 Trends als ingrediënten  Internet: nieuw uitzendkanaal  Het publiek zendt terug  User Generated Content

10 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 10

11 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 11

12 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 12

13 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 13 USER GENERATED CONTENT Geef bezoekers mogelijkheid tot ‘Mijn Bijdrage’?

14 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 14 Trends als ingrediënten  Internet: nieuw uitzendkanaal  Het publiek zendt terug  User Generated Content  De kijkers zijn de gids

15 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 15

16 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 16 DE KIJKERS ZIJN DE GIDS Hoe kan ik het publiek de gids laten zijn van mijn content?

17 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 17 HOE BEREID IK ME GOED VOOR?

18 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 18

19 Ultieme Web 2.0 site  Rating, tagging en reageren  Lijstjes: – Hoogst gewaardeerd – Populairste tags – Favorieten – Meest besproken – Rating van reacties – Top10 meest gelezen – Profielen gebruikers,  Archief geïndexeerd voor google  User generated video - (citizen reporters)  Beschikbaar stellen van branded video player aan iedereen die het wil hebben  Beta site openbaar maken (productie/ontwikkelingssite)  Reclame

20 “beste regionale website van 2006”  “een overtuigende vertaling van de publieke functie van het nieuws naar burgerjournalistiek op het internet”.  Bewoners van de regio Utrecht kunnen eigen nieuws maken in zowel tekst, video als foto’s.  Unieuws.nl speelt in op nieuwe mogelijkheden om het gemeenschapsgevoel te stimuleren. Burger-bloggers kunnen veel interessante thema’s aanreiken aan de regionale omroep.  Er is vooral gelet op ‘user generated content’, gebruik van weblogs, en samenwerking, bijvoorbeeld bij evenementen van radio, tv en internet.

21 Meten = weten 15-02-07 44345.00011.50050.000Brabant 44450.00015.00065.000Limburg 195.000 Noord 44351.44611.33643.300Noord-Holland 20 30.0001.00020.000Drenthe 54180.0006.07527.000Utrecht 11440105.00010.000400.000West 80.000 310.000Oost 197.3318.500Fryslan unieke bezoekerbezoekerper maandper dag pag. Per unieke bezoekers page viewsOmroep MNDDAGGem. aantal Cijfers 2006 ROOS - Regionale TV in 2010 21

22 Meten = weten 15-02-07 ROOS - Regionale TV in 2010 22  Doelstelling!  Meten, goede cijfers  Bijsturen en aanpassen  Ontwikkelstadium nooit af

23 www.interimic.com www.vincente.nl krijnschuurman.com


Download ppt "DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman."

Verwante presentaties


Ads door Google