Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnja Martens Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Hartcentrum Hasselt Betere Toegankelijkheid in 2011
2
Vraag 1: Wachttijd voor een raadpleging in het hartcentrum is 1. Kort 2. Vrij lang maar aanvaardbaar 3. Te lang voor een goede werking
3
Vraag 2: Ik wens een patiënt te verwijzen voor een dringende raadpleging 1. Ik verkies dat de patiënt terecht kan bij de cardioloog waar ik het meest mee samenwerk 2. Het is minder belangrijk bij welke cardioloog, als de patiënt maar dringend terechtkomt 3. Het klinisch probleem bepaalt de keuze van de cardioloog
4
Vraag 3: Indien ik tijdens mijn raadpleging een afspraak moet maken doe ik dat bij voorkeur... 1. Telefonisch via het secretariaat 2. Online 3. Na telefonisch overleg met een cardioloog 4. Niet zelf (ik laat de patiënt de afspraak maken)
5
Betere Telefoon Service 011-87.11.87 Vanaf 01.02.2011 Exclusief voor huisartsen! Bereikbaar van 8.00 tot 20.00u.
6
Campus Virga Jesse Cardiale Urgenties Coronary Care Unit Hartcatheterisatie Electrofysiologie Cardiochirurgie Opname-eenheden Functiemetingen Revalidatie en Gezondheidscentrum
7
Campus Salvator Klinische Paden: Semi-ambulante evaluatie van Syncope Dyspnoe Palpitaties Pijn op de borst* * Campus Virga Jesse
8
Waarom Klinisch Pad Syncope? 75-95 % syncopes zijn ofwel neurocardiogeen; ofwel cardiaal (aritmie) ofwel orthostastisch. Epilepsie of TIA uiterst zelfzame oorzaak! Vlottere afwerking door betere toegankelijkheid tot meer gespecialiseerde testen als Tilt-test, Holter, ambulante BD meter, sinus caroticusmassage. Kostenbesparing van 30 % door daling aantal onderzoeken, hospitalisaties en hospitalisatieduur. Minder syncopes zonder diagnose (5-20 % vs 37 %). Brignole M; Evaluation of Guidelines in Syncope Study 2 (EGSYS-2) GROUP. Standardized care pathway vs. usual management of syncope patients presenting as emergencies at general hospitals. Europace 2006;8:644–650. ESC guidelines syncope Eur Heart J 2009; 30: 2631-2671
9
Hollandsch Huys Gloednieuwe raadplegingslocatie Zeer goed bereikbaar Parkeergelegenheid vlakbij de ingang Beschikbaarheid dringende raadpleging Integratie met ziekenhuisdossier
10
Hollandsch Huys
11
Verwijzingen Online Eerste kwartaal 2011: Alle praktische info over locaties, bereikbaarheid, raadplegingen, enz. Online applicatie voor doorverwijzing patiënten hartcentrumhasselt.be
13
We wachten alleen nog even op de cameraploeg van Medische Missers
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.