Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGert de clercq Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy
2
Niet WAT, maar WAAROM Klantenbestedingen Koopgedrag Socio demografie technologie cor@cormolenaar.nl
3
consequenties Winkels Winkelgebieden Merken Gemeentes Vastgoed communicatie cor@cormolenaar.nl
4
Heftige emoties Individueel Gebrek aan focus en concentratie Altijd online Zoekt naar thrills
5
BabyboomersGeneratie XGeneratie Y Geboren 1946-1964Geboren 1965-1979Geboren 1976-1994 IdealistischPragmatisch, cynischOptimistisch, realistisch Groep georiënteerdindividualistischEigen creativiteit individualistisch Houden zich aan de regels Wijzen regels afHerschrijven de regels TVPCInternet Beperkte technologie focus Gebruiken technologieTechnologie als vanzelfsprekend Taak gerichtMulti taskingHybride Diversiteit als gevolg van acties Kopen overwogen/ Voorkeur fysiek Diversiteit als basis Kopen multi-channel Pragmatisch Diversiteit als gewenst Kopen impulsieg, direct, Voorkeur online Bron: gebaseerd op Jeanne Meister, (2008), 2020workplace.com
6
cor@cormolenaar.nl Veranderingen Technologie veranderingen Gedragsveranderingen Internet als disrupter
7
Impact van internet Budgetbesteding Ratio versus hedonie Socio- demografische veranderingen Oude structuren nieuwe fricties Disruptie cor@cormolenaar.nl
10
But there is more Pressure on budgets: 9% is spend on articles which did not exist in 2010 Reduce spenditure on existing articles More single households
11
cor@cormolenaar.nl Smart cards, smart payment, google glasses, google shopping, google wallet, ebay now, Big data, location based services, tracking and tracing, smart households, internet of things Virtual reality, virtual stores, augmented reality, cloud computing What will your future bring?
12
cor@cormolenaar.nl Internet is een technisch platform voor veranderingen reshape business: Focus op sales, informatie, communicatie Focus op customer needs What is new? No physical limitations No distance contraints No time contstraints Information driven
13
cor@cormolenaar.nl Alibaba is reinventing internet New platform New philosophy New business model New opportunities Connecting buyers and producers Facilitating business Customer leading Get on or copy
14
cor@cormolenaar.nl
15
Smartphone is onmisbaar Gemak, communicatie Location based Kansen Op ieder moment communiceren Location based services Tracking and tracing cor@cormolenaar.nl
16
Online, offline, on the go, or at home Partnership is needed for the future
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.