Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCornelia Wauters Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Welkom! Installeer je aan een tafel en start je laptop al op. Log in op het draadloos ku leuven-netwerk: *log-in naam = u-nummer@kuleuven.be *paswoord = eigen paswoord
2
Kennismaking met het stemsysteem Poll Everywhere ICTS Dienst Onderwijsprofessionalisering en - ondersteuning
3
Welkom! Surf naar www.pollev.com/elkevds www.pollev.com/elkevds
4
Stemmen in het hoorcollege Lantz, M. (2010) Anonimiteit Individuele betrokkenheid - ‘activeren’ Feedback
5
Poll Everywhere hands-on 1 Stap 1: Account aanmaken Surf naar www.polleverywhere.com/auth/kuleuven www.polleverywhere.com/auth/kuleuven Log in met je KU Leuven account. Stap 2: Maak je pollev.com-pagina klaar voor gebruik
6
Poll Everywhere hands-on 2 o Soorten vragen (multiple choice, open einde, hot spot) o Antwoordmogelijkheden (tekst, afbeelding) o Start, push en stop: lanceren van vragen en antwoorden ontvangen (info)info o Hide results: tonen/verbergen van antwoorden o Clear results: antwoorden archiveren o Visual settings mogelijkheden Visual settings mogelijkheden o Standaardinstellingen voor al je vragen (sms uitschakelen, aantal aantwoorden per deelnemer) o Vragen verbinden
7
OPDRACHT Opdracht 1 (individueel): Polls aanmaken Maak 2 of meer vragen aan. Probeer verschillende soorten vragen uit! Opdracht 2: per twee of in groep Test het stellen van vragen uit met je buur!
8
Verschillende soorten vragen Kennis en reproductie Evaluatief Toepassing Inzicht
9
Verschillende soorten vragen TIP: Meer info over en inspiratie voor verschillende soorten vragen op de KU Leuven website of de website van Vanderbilt University.KU Leuven website Vanderbilt University TIP: Zorg voor een match tussen hoe je het stemsysteem gebruikt en de andere elementen van je leeromgeving (leerdoelen, evaluatie, doelgroep, …).
10
Stemmen tijdens je hoorcollege: hoe? Voorbeelden uit de praktijk: VOOR EEN UITLEG - voorkennis activeren NA EEN UITLEG – toetsen van begrip/toepassing PEER INSTRUCTION – voorbereiding – stemming – discussie in groepjes – herstemmen – toelichting docent HETEROGENE GROEP – identificeren voorkennis …
11
Stemmen in je hoorcollege – hoe? Tip: surf naar onze website voor meer praktische tips bij het vormgeven van je hoorcollege.onze website Stemsystemen: linklink Vragen stellen: linklink Meerkeuzevragen opstellen: link link Activeren in een hoorcollege: link link
12
Poll Everywhere handleiding Tip: Bekijk de video over segmentation op de Poll Everywhere website. Op deze website vind je nog veel meer informatie en instructie video’s over het gebruik van het systeem.segmentationPoll Everywhere website.
13
Referenties Lantz, M. (2010). The use of ‘Clickers’ in the classroom: Teaching innovation or merely an amusing novelty? Computers in Human Behavior, 26(4), 556- 561. Online te raadplegen op: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563 210000397 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563 210000397 Mazur, E. (1997). Peer instruction: A user’s manual. Toronto: Prentice-Hall.
14
Veel succes bij het gebruik van Poll Everywhere! Blijf gerust nog even na om je individuele vragen te stellen aan de begeleiders.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.