Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMonique Aalderink Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Marktonderzoek Niel Margot Avonts Jolien Dejongh Kjetil De Weyer Arthur Hachez Sébastien Heymans Marilyn Vandeputte Fabian Verdult Karen Vermeire
5
Inhoud Inleiding Situering Doelstelling Methodologie Steekproefbeschrijving Resultaten
6
Inleiding Doelstelling Dit marktonderzoek zal resultaten opleveren die een beter beeld geven over hoe aangenaam de inwoners van Niel het vinden om in deze gemeente te wonen, en hoe tevreden zij zijn over de gemeentelijke infrastructuur en dienstverlening. Wonen in Niel OntevredenWerkpuntenVerbetering Herhalen na 3-4 jaar Tevreden
7
Methodologie Populatie Alle inwoners van Niel tussen 15 en 79 jaar. Steekproef Face-to-face Veldwerk: 18/01/2014 – 27/01/2014
8
STEEKPROEFBESCHRIJVING POPULATIE VS. STEEKPROEF
9
Populatie vs. Steekproef Geslacht Man
10
Populatie vs. Steekproef Leeftijd
11
Activiteit Huisvrouw: 24 Invalide: 14 Huisman: 1 Werkzoekende (5%)
12
Beroep Leerkracht: 5 Onthaalmoeder: 3 Verpleegkundige: 3
13
Kinderen tussen de 0-24 jaar n=276
14
Representativiteit Vergelijking populatie en steekproef vorige slides: geslacht Representatief en betrouwbaar Zeer kleine verschillen tussen geslacht in populatie en steekproef Vergelijking populatie en steekproef vorige slides: leeftijd Representatief en betrouwbaar Leeftijdscategorieën komen vrijwel overeen in populatie en steekproef Conclusie Wij hebben een representatieve steekproef getrokken met een betrouwbaarheid van 90% en een nauwkeurigheid van ± 3%.
15
RESULTATEN ALGEMENE BEOORDELING
16
Aangename gemeente om te wonen
17
Veilige gemeente om te wonen
18
Voldoende winkels/horeca Restaurant: 7% Variatie: 4% Drogist: 3% Andere: 10%
19
Algemene beoordeling: tevredenheid Zone 1: goed tot zeer goed Zone 3: werkpunt
20
RESULTATEN VERKEERSINFRASTRUCTUUR
21
Gevaarlijke straten
22
Te smalle straten Hamelstraat: 2,6% Schuttershofstraat: 2,3% Kerkstraat: 2,3% Aimé de Langlestraat: 1,7% Het Geleeg: 1,4% Stationstraat: 1,2%
23
Aangepast aan zwakke weggebruiker (1) Te weinig fietspaden: 29% Slechte voetpaden: 13% Auto’s op fietspad: 13% Slecht fietspad: 11% Overige: 6%
24
Hinder doorgaand autoverkeer
25
Hinder doorgaand vrachtverkeer
26
Voldoende parkeergelegenheid
27
Heraanleg voetpaden Emiel De Witstraat: 6% Boomsestraat: 5% Overal: 4% Albertstraat: 3% Overige: 9 %
28
Heraanleg fietspaden Boomsestraat: 8% Overal: 5% Centrum: 2%
29
Heraanleg straten Vaartstraat: 7% E. Claessenslaan: 7% Wirixstraat: 3% Centrum: 2% Stationstraat: 2%
30
Aanpassing snelheid
32
Conclusie verkeersinfrastructuur: tevredenheid Zone 2: aandachtspunt
33
VERKEERSINFRASTRUCTUUR OPENBAAR VERVOER
34
Haltes De Lijn
35
Bushokjes
36
Verbindingen De Lijn
37
Weekenddienst De Lijn
38
Station NMBS
39
Verbindingen NMBS
40
Weekenddienst NMBS
41
Conclusie openbaar vervoer: tevredenheid Zone 1: goed tot zeer goedZone 3: werkpunt
42
BEVOLKING ONDERWIJS
43
Tevreden over scholen
44
Veilige weg naar school Onveilige oversteekplaatsen:20% Geen fietspad: 10% Veel verkeer: 2%
45
Veilig verkeer rondom scholen
46
Conclusie onderwijs: tevredenheid Zone 1: goed tot zeer goedZone 3: werkpunt
47
BEVOLKING NASCHOOLSE OPVANG
48
Tevreden over naschoolse opvang Op voorhand inschrijven is niet gemakkelijk: 3 Niet binnen mogen: 2 Slechte wegen: 1 Niet op tijd is geen plaats: 1
49
Conclusie naschoolse opvang: tevredenheid Zone 1: goed tot zeer goed
50
BEVOLKING ACTIVITEITEN 60+
51
Tevredenheid beleid 60+
52
Conclusie activiteiten 60+: tevredenheid Zone 1: goed tot zeer goed
53
VRIJE TIJD UITGAANSLEVEN & SPORT
54
Tevreden over sportcomplex
55
Conclusie uitgaansleven & sport: tevredenheid Zone 1: goed tot zeer goed
56
VRIJE TIJD CULTUUR
57
Tevreden over serviceverlening bibliotheek Onvriendelijk: 3 Geen anderstalige boeken: 2 Verouderd: 2 Duur: 2
58
Conclusie cultuur: tevredenheid Zone 1: goed tot zeer goed
59
STRAATBEELD EN MILIEU
60
Verfraaide straten
61
Verbetering
62
Voldoende groen in straten
63
Onderhoud openbare plaatsen
64
Voldoende zitbanken
65
Probleemloze ophaling huisvuil
66
Hinder evenementen
67
Conclusie straatbeeld & milieu: tevredenheid Zone 1: goed tot zeer goedZone 3: werkpunt
68
INFORMATIE & COMMUNICATIE
69
Administratieve diensten gemeentehuis
70
Openingsuren infobalie
71
Avondopeningen gemeentehuis
72
Informatievergaderingen Ontevreden Geen inspraak: 4 Te weinig: 3
73
Niel Echo
74
Website -Verouderd: 9 -Ongebruiksvriendelijk: 5 -Te weinig info: 2
75
Sociale media pagina -Geen respons: 3 -Niet up to date: 3 -Ze reageren enkel wanneer het hen past: 2
76
Conclusie informatie & communicatie: tevredenheid Zone 1: goed tot zeer goed Zone 3: werkpunten
77
Bedankt !
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.