1LZ Claude BULTOT, Ing. 20 / 09 / 12 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 12ZP003 Adaptation des usines frigorifiques… Aanpassing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Procedure: hoe een offerte indienen?
Advertisements

BXL 1476 – LOGIES, MAALTIJDEN EN VERHUUR VAN CONFERENTIERUIMTEN AAN DE ALGEMENE INFORMATIECYCLI INFOSESSIE
IAB Stage - Stage IEC Scriptie - Mémoire L. Kerfs - C. Cloquet Stagecommissie - Commission de stage Juni Juin 2009.
Symposium sur la sécurité Veiligheidssymposium Page 1 les causes d’accidents sont principalement de trois ordres : De oorzaken van de.
Woordenschat+ grammatica TB76
Bienvenue - Welkom. Persvoorstelling / Conférence de presse Jaarverslag Mensenhandel Bruggen slaan 15/10/2014 Rapport annuel Traite des êtres humains.
Overzicht modellen / Résumé des Modèles Cloud vs On-Premise Model/ModèleOn-Premise (client/server) HybrideCloud (Full Cloud) Oplossing ter plaatse bij.
Ronde tafel ADR-C Ronde tafel ADR-C Impartial Consumer Mediation Ivan Verougstraete en Hans De Coninck, experten justitie en mediatie Brussel, 24 april.
1 INFOVERGADERING “RC VOOR HET LEVEREN VAN RELATIEGESCHENKEN, TOMBOLAPRIJZEN EN WEGGEEFARTIKELEN”
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Bestek Aluminium - CSCh Aluminium 12SM525 MRMP-S/AM Kapt Kris Vanhees,Lic. 08/11/2011.
Bestek Transportverpakkingen - CSCh Emballages de transport 12SM350
CAHIER SPÉCIAL DES CHARGES FC/CM/14/001 BESTEK Session d’information Infosessie
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
4RP502 Recce & Obn – Briefing MP MRMP-L/P/QAR Cdt IMM C.Königs 25 Mai Crashtenders REUNION INFO SOUMISSIONNAIRES INFOVERGADERING INSCHRIJVERS 30.
4RP502 Recce & Obn – Briefing MP MRMP-L/P/QAR Cdt IMM C.Königs 25 Mai 2007 Contract de pneus avec un réseau des centrales de pneus Bandencontract met bandencentrales.
VTZ Laurence LEBON 28 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP001 Modification de l’installation de climatisation a/b GODETIA.
1LZ Claude BULTOT, Ing. 29 / 08 / 12 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 12ZP001 Acquisition de 24 bateaux,… Verwerving van 24 boten,…
Evere 24/10/11 Informatievergadering Réunion d’information Meerjarige overeenkomst ( ) van diensten en tegen prijslijst betreffende het onderhoud.
2015/HFB/OO/32408 Levering van wijnen en mousserende wijnen Opening 10/07/2015 – 9u45.
Bestek MRMP-I/S Nr. 14IS0XX
KWARTIER KONINGIN ELISABETH QUARTIER REINE ELISABETH
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
1SC457 Achat d’un CT (Computed Tomography) Scanner Aankoop van een CT (Computed Tomography) Scanner MRMP-S/AC Lieutenant-colonel P. JACQUET Commandant.
Bestek MRMP-I/S/EM Nr. 13IS815 Kapt DETHIER Laurent (Aankoopofficier) Lt JANSSENS Katrien (Materiaalbeheerder) 05 Jul 2013.
Informatievergadering Réunion d’information 18/12/12 Overheidsopdracht MRMP-N 13ZS705 betreffende een meerjarige overeenkomst van diensten ( )
Informatie –vergadering 15/01/2015
Extraordinary General Assembly Meeting 12 mei 2011 Telenet Mechelen 1.
Suspension volontaire de prestations Vrijwillige opschorting van prestaties.
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
VTZ Laurence Lebon 14 / 06 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 12ZP004 Acquisition de modules flottants Verwerving van drijvende.
VTZ Laurence Lebon 20 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP003 Acquisition de TBI’s Verwerving van TBI’s.
Informatievergadering MRMP-N Nr 15ZS706 Ledigen en reinigen van lensvlakken en tanks LTZ Laurence LEBON.
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
Breazy Een semi-disposable doek met een gepatenteerde golfstructuur. Een doek die naast een microvezel schoonmaakprestatie ook novolon® pick-up pockets.
Bianca Merken Ma classe got talent! Bianca Merken
4RP502 Recce & Obn – Briefing MP MRMP-L/P/QAR Cdt IMM C.Königs 25 Mai 2007 Services de taxis civils au sein des plateaux de PEUTIE et EVERE Taxidiensten.
2015/HFB/OO/32524 Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies Opening offertes d.d. 16/10/2015 om 9h45 Informatievergadering.
Informatievergadering BESTEK 16SM140 Réunion d’information CSCh 16SM140 Divisie Overheidsopdrachten Support Systems 16/09/2015.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 15NP001 Vervanging van bestaande pontons LTZ Morgan SAMPERMANS.
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
Openbare aanbesteding voor de oprichting van een Denktank radicalisme, gewelddadig extremisme en terrorisme - informatiesessie van 18 augustus 2015 Marché.
Informatievergadering BESTEK 16SM100 Réunion d’information CSCh 16SM100 Divisie Overheidsopdrachten Support Systems 09/03/2016.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 16NP001 RHIB VSW 1LZ Morgan SAMPERMANS.
Informatievergadering BESTEK 17SM200 Réunion d’information CSCh 17SM200 Divisie Overheidsopdrachten Support Systems 13/09/2016.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 16NP003 Sound Velocity Probe 1LZ Morgan SAMPERMANS.
MRMP-S/AT Nr 17ST259 Informatievergadering Réunion d’Information 29/08/
Informatievergadering MRMP-N/P Nr. 16NP004 Generatoren 1LZ Morgan SAMPERMANS.
Informatievergadering MRMP-N/A Nr. 17NS705 Het onderhoud van het brandbestrijdingmaterieel aan boord van varende eenheden 1LV Morgan SAMPERMANS 08 september.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Réunion d’information contrat n° 17IS403
Overheidsopdracht / marché public 17IA411
Réunion d’information contrat n° 18IS201 à 18IS210 (hors 18IS202)
17IP003 : Kleine Brogel - Realisatie nieuwe luchtverkeerstoren
17IA250 – Logementsmeubilair/ Mobilier de Logement
ORALAIR 100 IR & 300 IR comprimés
Instruments pour les communes Instrumenten voor de gemeenten
Informatievergadering MRMP-N Nr. 17NP001
Informatievergadering MRMP-N/P Nr. 17NP003
Informatievergadering tvv selectieprocedure
Orgadon: vers une solution électronique sécurisée pour l’enregistrement des dons
Résultats de l’enquête sur les normes de qualité de la préparation des médicaments au sein des officines hospitalières 24 avril 2018.
INFORMATION SUR LES MATIERES RID LORS D’UNE INTERVENTION
Analyse du Semestre européen Analyse van het Europees Semester 2018
Analyse du Semestre européen Analyse van het Europees Semester 2018
Expeditie Doppio – Expédition Doppio
EGOV SELECT.
Infosessie AMIF 42 Séance d’information FAMI 42
Transcript van de presentatie:

1LZ Claude BULTOT, Ing. 20 / 09 / 12 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 12ZP003 Adaptation des usines frigorifiques… Aanpassing van de koudwatermakerinstallaties…

Programma - Programme 20/09/12: 12u50 – 13h00 : Onthaal deelnemers Accueil des participants Voorstelling deelnemers Présentation des participants Administratieve aandachtspunten Points d’attention administratifs Vragen en antwoorden Questions et réponses Bezoek aan boord Visite à bord

Landsverdediging – Défense –Leidende Dienst – Service Dirigeant: 1LZ Claude BULTOT, Ing. & VTZ Laurence LEBON –Materieelbeheerder - Gestionnaire de matériel: VTZ Dorian OREINS, Ing. –Werkplaats – Atelier: 1MC Marc COUCKE Partners - Partenaires

NOVEK Technical Solutions B.V. Johnson Controls Inc. (JCI) Johnson Control Systems & Service B.V. GTEX B.V. Clemaco Contracting N.V. Firma’s - Firmes

Doel van deze vergadering – But de cette réunion Vermijden van alle dubbelzinnigheden van het bestek Eviter toute ambiguïté relative au CSCh Mondeling antwoord op de schriftelijk verstuurde vragen Réponse orale aux questions envoyées par écrit Geen enkele wijziging aan bestek met zich mee, enkel verduidelijkingen! Aucun changement au CSCh, uniquement des éclaircissements!

Voorwerp van de opdracht (Par 2.a.) Objet du marché (Par 2.a.) BESTEK Nr. MRMP-N/P 12ZP003 Overheidsopdracht van diensten betreffende de aanpassing van de koudwatermakerinstallatie aan boord van de 5 Belgische en 6 Nederlandse mijnenbestrijdingsvaartuigen. CSCh N° MRMP-N/P 12ZP003 Marché public de services relatif à l’ adaptation des usines frigorifiques à bord des 5 chasseurs de mines belges et des 6 chasseurs de mines néerlandais.

Wijze van gunning Mode de passation du marché Algemene Offerte Aanvraag (AOA)(Par 4.) Appel d’Offre Général (AOG)(Par 4.) Gunning van regelmatige offerte die voordeligst geacht wordt, rekening houdende met bepaalde criteria en ponderatie (Par 8.) Attribution à l’offre régulière qui est jugée la plus intéressante en tenant compte de certains critères et pondérations (Par 8.) Geen ruimte voor onderhandelingen ! Eventueel mogelijkheid voor het verduidelijken van de inhoud van de offerte (Par 4.) Aucune latitude pour des négociations ! Eventuellement la possibilité de faire préciser le contenu de l’offre (Par 4.)

Selectiecriteria (Par 6.) Critères de sélection (Par 6.) Impliciete verklaring op erewoord zich niet te bevinden in één van de uitsluitingsgevallen (Art 69 van KB1) Déclaration sur l'honneur implicite de ne pas se trouver dans un des cas d'exclusion (Art 69 de l’AR1) Aantonen van de technische bekwaamheid (Art 71, 2° van KB1): gedurende de laatste drie jaren (2009, 2010, 2011) minstens één retrofit op een koelsysteem van een complexiteit gelijkaardig aan het voorwerp van de huidige opdracht, succesvol toegepast hebben Démontrer la capacité technique (Art 71, 2° de l’AR1): avoir appliqué avec succès au cours des trois années dernières (2009, 2010, 2011) au moins un retrofit d’une complexité similaire au sujet du présent marché sur un système de refroidissement Kwaliteitsmanagementsysteem in plaats stellen en in stand houden conform met of equivalent aan de ISO 9001:2008 –norm. Beschikken over een certificaat is vereist op het ogenblik van de gunning van de opdracht. (Art 71, 6° van KB1) Mettre en place et maintenir un système de gestion de la qualité conforme ou équivalent à la norme ISO 9001:2008. Disposer d’un certificat est exigé au moment de l’attribution du marché. (Art 71, 6° de l’AR1)

Gunningscriteria (Par 8.) Critères d’attribution (Par 8.) –Rang 1: De prijs voor 75% Le prix pour 75% –Rang 1: De technische en logistieke criteria voor 25%: 8% Logistieke eisen (Rang 2) 17% Technische eisen (Rang 2) Les critères techniques et logistiques pour 25 % 8% Exigences logistiques (Rang 2) 17% Exigences techniques (Rang 2)

Offerte (Par 7.b.) Offre (Par 7.b.) Iedere inschrijver mag slechts EEN offerte indienen Chaque soumissionnaire ne peut remettre qu'UNE offre De offerte zal verplicht bestaan uit twee fysisch gescheiden luiken en waarvan één exemplaar van elk de vermelding "ORIGINEEL" dient te dragen: L'offre sera obligatoirement constituée des deux volets physiquement distincts et dont un exemplaire de chaque portera la mention "ORIGINAL": –Het administratief en financieel luik opgesteld in 3 exemplaren (waarvan 1 exemplaar zonder prijzen) en opgesteld conform met Bijl A Le volet administratif et financier établi en 3 exemplaires (dont 1 exemplaire sans prix) et rédigé conformément à l'Ann A –Het technisch en logistiek luik opgesteld in 3 exemplaren en opgesteld conform met Bijl C en D Le volet technique et logistique établi en 3 exemplaires et rédigé conformément àux Ann C et D

Offerte Administratief en Financieel Luik Opgesteld conform met Bijl A => Bijl A + inventaris volledig en correct ingevuld Aandachtspunten: –Vak 2 – Identificatie van de inschrijver –Vak 3 – Aangeboden prijzen (inventaris bijvoegen !) –Vak 4 – Gestanddoeningstermijn De inschrijver blijft door zijn OFFERTE gebonden tot en met 31 januari 2013 (Par 7.d.) –Vak 10 – Machtiging –Vak 11 – Ondertekend door gemachtigd persoon !

Offerte Administratief en Financieel Luik Aandachtspunten (vervolg): –Vak 9 – Bijlagen Als inschrijver GEEN BELG is: document dat bevestigt dat de inschrijver in orde is met zijn sociale verplichtingen Uittreksel van het Belgisch Staatsblad of gelijkaardig met machtiging van de ondertekenaar van de offerte Volledig ingevulde inventaris (Bijl A) De in Par 7.a. gevraagde geordende lijst Het akkoord over het prijsonderzoek (Bijl J) Verklaring IAO (Bijl S) Documenten die de technische bekwaamheid aantonen: –Lijst voornaamste leveringen en gelijkaardige installaties; –Certificaat voor conformiteitbeoordeling (ISO9001:2008 of gelijkwaardig) of bij ontstentenis een kwaliteitshandboek(!). Andere documenten gevraagd in: –Bijl C (eis C14, C31, C52, C55, C58); –Bijl D (eis D21).

Offre Volet Administratif et Financier Rédigé conformément à l'Ann A => Ann A + inventaire remplis complètement et correctement Points d’attention: –Rubrique 2 – Identification du soumissionnaire –Rubrique 3 – Prix offerts (joindre inventaire !) –Rubrique 4 – Délai d'engagement Le soumissionnaire reste engagé par son OFFRE jusqu’au 31 janvier 2013 (Par 7.d.) –Rubrique 10 – Mandat –Rubrique 11 – Signée par une personne mandatée !

Offre Volet Administratif et Financier Points d’attention (suite): –Rubrique 9 – Annexes Si le soumissionnaire n’est PAS BELGE: document attestant que le soumissionnaire est en ordre avec ses obligations sociales L’extrait du Moniteur Belge ou équivalent mandatant le signataire de l’offre L’inventaire dûment rempli (Ann A) La liste ordonnée comme demandée au Par 7.a. L’accord sur le contrôle des prix (Ann J) Déclaration OIT (Ann S) Documents montrant la compétence technique : –Liste des principales livraisons et installations similaires ; –Certificat de jugement de conformité (ISO9001 :2008 ou équivalent) ou à défaut un manuel de qualité(!). Autres documents demandés en : –Ann C (exigence C14, C31, C52, C55, C58); –Ann D (exigence D21).

Offerte – technisch en logistiek luik De Aanbestedende Overheid behoudt zich het recht voor om de offerte onregelmatig te verklaren bij gebrek aan het bijvoegen aan het technisch en logistiek luik van de offerte van een geordende lijst, duidelijk beantwoordend en dit zonder enige dubbelzinnigheid aan elke technische of logistieke specificatie opgenomen in Bijl C en Bijl D. Een dusdanige geordende lijst met de eisen [I1], [I2] en [S] vindt u in Bijl C en D. Slechts één kruis aan te brengen per specificatie ! De inschrijver zal een volledige tabel presenteren. Deze lijst zal ondertekend worden door de ondertekenaar van de offerte.

Offerte – technisch en logistiek luik Types specificaties (Par 2.c.): –  I1  : Onontbeerlijke eis waaraan de leveringen en/of diensten moeten voldoen vanaf het indienen van de offerte op straffe van niet conform te worden verklaard en uitgesloten te worden van de overeenkomst. –  I2  : Onontbeerlijke eis waaraan de leveringen en/of diensten zullen moeten voldoen vanaf de keuringen en de voorlopige opleveringen. –  S  : Wenselijke eis die leidt tot een meerwaarde bij de evaluatie van de offertes. –  D  : De gepaste bewijsstukken in de vorm van documenten en/of gegevens dienen verplicht aangeleverd bij het indienen van de offerte, teneinde een correcte evaluatie te kunnen uitvoeren van de [I] en/of [S] vereisten. Het leveren van onvolledige documenten en/of gegevens heeft tot gevolg dat: Voor een [I] vereiste, de offerte absoluut onregelmatig verklaard wordt. Voor een [S] vereiste, de meerwaarde verbonden aan deze vereiste niet toegekend wordt. –  -  : Specificatie vermeld ter informatie.

Offre - Volet technique et logistique Le Pouvoir Adjudicateur se réserve le droit de déclarer l'offre irrégulière si une liste ordonnée, répondant clairement et sans ambiguïté à chaque spécification technique et logistique reprise en Ann C et Ann D, n'est pas jointe au volet technique et logistique de l’offre. Une telle liste ordonnée avec les exigences [I1], [I2] et [S] se trouve en Ann C et D. On ne peut apposer qu’une croix par spécification ! Le soumissionnaire présentera un tableau complet. Cette liste sera signée par le signataire de l’offre

Offre - Volet technique et logistique Types de spécifications (Par 2.c.): –  I1  : Exigence indispensable à laquelle les fournitures et/ou services doivent satisfaire dès l'introduction de l'offre sous peine d'être déclarée non conforme et d'être exclue du marché. –  I2  : Exigence indispensable à laquelle les fournitures et/ou services devront satisfaire dès les réceptions techniques et réceptions provisoires. –  S  : Exigence souhaitable apportant une plus-value lors de l'évaluation des offres. –  D  : Les pièces probantes exigées sous forme de documents et/ou de données doivent obligatoirement être fournies dès l'introduction de l'offre afin de pouvoir effectuer une évaluation correcte des exigences [I] et/ou [S]. Fournir des documents et/ou des données incomplètes a pour conséquence que : Pour une l’exigence [I], l’offre sera entachée d’une irrégularité absolue. Pour une l’exigence [S], il n’y aura pas de plus-value attribuée à l’offre. –  -  : Spécification fournie à titre d'information.

Offerte (Par 7.a.) Offre (Par 7.a.) Datum en uur van de opening der offertes: Dinsdag 16 oktober 2012 om 10u00. Date et heure d'ouverture des offres: Mardi 16 octobre 2012 à 10h00. Plaats van opening der offertes: Aanbestedingslokaal, Kwartier Koningin ELISABETH, Blok 27 - Toegang C, Everestraat 1 te B-1140 BRUSSEL Lieu d'ouverture des offres: Local des adjudications, Quartier Reine ELISABETH, Bloc 27 - Entrée C, Rue d'Evere 1 à B-1140 BRUXELLES

Prijzen (Par 10.) Prix (Par 10.) Prijsbepaling: De eenheidsprijzen en totale prijzen (excl BTW) dienen te worden opgegeven per post en (desgevallend) per item volgens de inventaris in Bijl A. Détermination des prix: Les prix unitaires et les prix totaux (hors TVA) doivent être donnés par poste et (le cas échéant) par item suivant l'inventaire en Ann A. Munt: EUR Monnaie: EUR Wisselkoersclausule en prijsherziening: Geen enkele formule van binding aan een wisselkoers zal aanvaard worden. De prijzen zijn vast en kunnen niet herzien worden gedurende de ganse duur van de overeenkomst. (=> zie inventaris van Bijl A) Taux de change et révision des prix: Aucune formule d'adaptation au taux de change ne sera acceptée. Les prix sont fermes et non révisables pour toute la durée du marché (=> voir inventaire de l’Ann A)

–Prijs / Prix : Zonder BTW, sans TVA, Delivered duty Paid, EURO Prijzen (Par 10.) Prix (Par 10.) –Borgtocht, Cautionnement Het bedrag is bepaald op 5% van het bedrag van de opdracht (excl. B.T.W.) Le montant est de 5% du montant du marché (hors T.V.A.) Borgtocht (Par 11.) Cautionnement (Par 11.)

Vragen? – Questions?