CAHIER SPÉCIAL DES CHARGES FC/CM/14/001 BESTEK Session d’information Infosessie 26-08-2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hervorming van de pensioenbonus Alexander De Croo Vice-premier en minister van Pensioenen 1.
Advertisements

Procedure: hoe een offerte indienen?
BXL 1476 – LOGIES, MAALTIJDEN EN VERHUUR VAN CONFERENTIERUIMTEN AAN DE ALGEMENE INFORMATIECYCLI INFOSESSIE
Symposium sur la sécurité Veiligheidssymposium Page 1 les causes d’accidents sont principalement de trois ordres : De oorzaken van de.
Justitie La Justice Ministerraad 19 juli Vrije keuze achternaam Libre choix du nom de famille.
Woordenschat+ grammatica TB76
Franse Les Les 18 Vorige les & huiswerk Zinnen maken / herhalen
Bienvenue - Welkom. Persvoorstelling / Conférence de presse Jaarverslag Mensenhandel Bruggen slaan 15/10/2014 Rapport annuel Traite des êtres humains.
L’arithmétique a quatre domaines: Nombresproportions Mesurer et géométrie relations.
Overzicht modellen / Résumé des Modèles Cloud vs On-Premise Model/ModèleOn-Premise (client/server) HybrideCloud (Full Cloud) Oplossing ter plaatse bij.
CALL MI-IS Van Mystery Shopper naar Procesbeheer POD Maatschappelijke Integratie Julien Van Geertsom Voorzitter POD MI.
Ronde tafel ADR-C Ronde tafel ADR-C Impartial Consumer Mediation Ivan Verougstraete en Hans De Coninck, experten justitie en mediatie Brussel, 24 april.
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Bestek Aluminium - CSCh Aluminium 12SM525 MRMP-S/AM Kapt Kris Vanhees,Lic. 08/11/2011.
Bestek Transportverpakkingen - CSCh Emballages de transport 12SM350
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
4RP502 Recce & Obn – Briefing MP MRMP-L/P/QAR Cdt IMM C.Königs 25 Mai 2007 Contract de pneus avec un réseau des centrales de pneus Bandencontract met bandencentrales.
VTZ Laurence LEBON 28 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP001 Modification de l’installation de climatisation a/b GODETIA.
1LZ Claude BULTOT, Ing. 29 / 08 / 12 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 12ZP001 Acquisition de 24 bateaux,… Verwerving van 24 boten,…
Overheidsopdracht OI POM YB 13 01: Opleiding « lean management » in FR en NL voor federale ambtenaren.
1LZ Claude BULTOT, Ing. 20 / 09 / 12 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 12ZP003 Adaptation des usines frigorifiques… Aanpassing.
Informatievergadering Réunion d’information 18/12/12 Overheidsopdracht MRMP-N 13ZS705 betreffende een meerjarige overeenkomst van diensten ( )
Informatie –vergadering 15/01/2015
Extraordinary General Assembly Meeting 12 mei 2011 Telenet Mechelen 1.
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
VTZ Laurence Lebon 14 / 06 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 12ZP004 Acquisition de modules flottants Verwerving van drijvende.
VTZ Laurence Lebon 20 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP003 Acquisition de TBI’s Verwerving van TBI’s.
Informatievergadering MRMP-N Nr 15ZS706 Ledigen en reinigen van lensvlakken en tanks LTZ Laurence LEBON.
La plateforme de coordination Het coördinatie- platform Valérie STOOP Sous-division Eau et Grandes Entreprises Bruxelles-Environnement.
Ziekte van Crohn en colitis ulcerosa Maladie de Crohn et colite ulcéreuse Onderzoek bij de patiënten Enquête auprès des patients.
Ziekte van Crohn en colitis ulcerosa Maladie de Crohn et colite ulcéreuse Onderzoek bij het publiek Enquête auprès du grand public.
QUESTION / STELLING #YTIA ENVOYEZ Y OU N AU NUMÉRO GRATUIT STUUR Y OF N NAAR HET GRATIS NUMMER 8682 SMS -VOTING.
‘Toerisme (z)onder de grens’ Taaluitwisselingsproject Projet d’échange linguistique.
Aanvraag van eHealth-certificaten Aanvraag procedure voor de eHealth- certificaten om de eHealth box te gebruiken in het kader van de TDI-registratie Brussel,
Une lettre formelle Comment écrire une phrase correcte???
Breazy Een semi-disposable doek met een gepatenteerde golfstructuur. Een doek die naast een microvezel schoonmaakprestatie ook novolon® pick-up pockets.
Bianca Merken Ma classe got talent! Bianca Merken
4RP502 Recce & Obn – Briefing MP MRMP-L/P/QAR Cdt IMM C.Königs 25 Mai 2007 Services de taxis civils au sein des plateaux de PEUTIE et EVERE Taxidiensten.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 15NP001 Vervanging van bestaande pontons LTZ Morgan SAMPERMANS.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
Openbare aanbesteding voor de oprichting van een Denktank radicalisme, gewelddadig extremisme en terrorisme - informatiesessie van 18 augustus 2015 Marché.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 16NP001 RHIB VSW 1LZ Morgan SAMPERMANS.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 16NP003 Sound Velocity Probe 1LZ Morgan SAMPERMANS.
Informatievergadering MRMP-N/A Nr. 17NS705 Het onderhoud van het brandbestrijdingmaterieel aan boord van varende eenheden 1LV Morgan SAMPERMANS 08 september.
Unité 1 page 15/16 Les nombres TPRS verhaal – mini-histoires Unité 1 page 15/16 Les nombres TPRS verhaal – mini-histoires Nous sommes mercredi le 26 octobre.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Lumen 2016 Candidatures Marieke Carijn, Marie-Sophie Noël,
17IP003 : Kleine Brogel - Realisatie nieuwe luchtverkeerstoren
17IA250 – Logementsmeubilair/ Mobilier de Logement
Franse Les – 1e jaar Les 9 Aujourd’hui nous sommes …. Unité 2 page 25
ORALAIR 100 IR & 300 IR comprimés
Instruments pour les communes Instrumenten voor de gemeenten
Informatievergadering MRMP-N Nr. 17NP001
Lumen 2016 Kandidaturen Marieke Carijn, Marie-Sophie Noël,
Informatievergadering MRMP-N/P Nr. 17NP003
Inspection des réseaux d’égouttage, étape cruciale de la gestion de ce patrimoine enterré méconnu  Ir. Alain LEURIDAN Chef de division QSC.
ONTDEK DE LEIESTREEK MET EEN GREETER!
Mesurer l’empowerment – résultats Meten van empowerment – resultaten
Résultats de l’enquête sur les normes de qualité de la préparation des médicaments au sein des officines hospitalières 24 avril 2018.
INFORMATION SUR LES MATIERES RID LORS D’UNE INTERVENTION
KICK OFF AMIF 31 2 juli juillet 2018.
De krachten gebundeld HR-synergieën bij de OISZ.
Français 1 Ecriture de mails.
Analyse du Semestre européen Analyse van het Europees Semester 2018
Expeditie Doppio – Expédition Doppio
Chapitre 1 Francofolies.
Stuyflab transfrontalier grensoverschrijdend Stuyflab
EGOV SELECT.
Infosessie AMIF 42 Séance d’information FAMI 42
Transcript van de presentatie:

CAHIER SPÉCIAL DES CHARGES FC/CM/14/001 BESTEK Session d’information Infosessie

Bienvenue Welkom

Agenda Contexte / Context Marché public / Overheidsopdracht Planning Offre / offerte Questions-réponses/Vragen-antwoorden

Contexte - Context Formation certifiée = formation avec un test En cas de réussite: prime de développement des compétences (+ influence sur la carrière) Gecertificeerde opleiding = opleiding met een test Wie slaagt: premie voor competentieontwikkeling (+ invloed op loopbaan) Les inscriptions sont arrêtées depuis le 04/02/2013 Fin de ce système: le 31/12/2016 De inschrijvingen zijn stopgezet sinds 04/02/2013 Einde van dit systeem: 31/12/2016 Jusqu’à fin 2016: « vider » les listes d’attente Tot eind 2016: wachtlijsten leegmaken

Marché public - Overheidsopdracht Appel d’offres ouvert pas de négociation possible Durée de 3 ans 1 seul lot (formation FR et NL) Open offerteaanvraag geen onderhandelingen mogelijk 3-jarige opdracht 1 perceel (opleiding in het FR en in het NL) Sous-traitances et sociétés momentanées permises Onderaanneming en tijdelijke handelsvennootschappen toegelaten Introduction d’une offre: jusqu’au 09/09/2014 à 11h10 Indienen van een offerte: tot 09/09/2014 om uur

Objet du marché/Voorwerp vd opdracht Le marché porte sur la réalisation de la FC « Gestion de projets – niveau de base » en FR et en NL De opdracht betreft de verwezenlijking van de GO “Projectmanagement – basisniveau” in FR en NL Deux approches possibles: Approche 1: auto- apprentissage Approche 2: formation en classe Twee mogelijke aanpakken: Aanpak 1: zelfstudie Aanpak 2: klassikale opleiding Public cible: fonctionnaires fédéraux de niveau A et B Doelpubliek: Federale ambtenaren van niveau A en B

Nouveauté - Nieuwigheid -Gecertificeerde opleiding aangeboden volgens 2 aanpakken naar keuze! -Aanpak 2 (gewoon): 5 klassikale opleidingsdagen -Aanpak 1 (nieuw!): zelfstudie vertrekkende van HETZELFDE didactische materiaal als aanpak 2 (syllabus + eventueel ander opleidingsmateriaal) -Dus: geef aandacht aan de kwaliteit van de syllabus (cf. gewicht in de gunningscriteria) -Formation certifiée proposée selon 2 approches, au choix! -Approche 2 (habituelle): 5 jours en classe -Approche 1 (nouveau!): en auto- apprentissage, à partir du MEME matériel didactique que pour l’approche 2 (syllabus + autres supports de cours éventuels) -Donc: attention à la qualité du syllabus! (cf. poids dans critères d’attribution)

Auto-apprentissage - Zelfstudie (1/2) -Begin van de periode: hetzelfde moment voor alle deelnemers van een golf -4 maanden om de leerstof te verwerken -Mogelijkheid om vragen per mail aan de opleider te stellen, tot 4 weken vóór de datum van de test -Début de la période: au même moment pour tous les participants d’une vague -4 mois pour étudier la matière -Possibilité de poser des questions au formateur par mail, jusqu’à 4 semaines avant la date du test

Auto-apprentissage - Zelfstudie (2/2) -Antwoorden op de vragen worden in de andere taal vertaald en zijn voor alle deelnemers beschikbaar -Test: dezelfde moeilijkheidsgraad als voor de klassikale aanpak (dezelfde specificatietabel) -Les réponses aux questions sont traduites dans l’autre langue et disponibles pour tous les participants -Test: même niveau de difficulté que pour l’approche en classe (même table de spécification)

Aperçu procédure- Overzicht procedure Fase 1: onderzoek selectiecriteria (financiële draagkracht & technische bekwaamheid) Fase 2: evaluatie formele en materiële regelmatigheid Fase 3: evaluatie gunningscriteria (kwaliteit en prijs) Fase 4: onderzoek uitsluitingscriteria bij best geklasseerde inschrijver Fase 5: gunning Phase 1: évaluation des critères de sélection (moyens financiers et capacités techniques) Phase 2: évaluation de la régularité formelle et matérielle Phase 3: évaluation des critères d’attribution (qualité et prix) Phase 4: examen des critères d’exclusion du soumissionaire le mieux classé Phase 5: attribution

Evaluation successive du: Niveau de maîtrise des langues Nombre de références Niveau d’expertise Un formateur ne peut être accepté que s’il répond aux 3 critères Mêmes formateurs pour les 2 approches! Critères de sélection techn.- Techn. selectiecriteria (1/2) Opeenvolgende toetsing van: niveau taalbeheersing aantal referenties expertiseniveau Opleider slechts aanvaard indien aan alle 3 criteria is voldaan Dezelfde opleiders voor beide aanpakken!

Un soumissionnaire ne peut être sélectionné que si un nombre suffisant de formateurs proposés est accepté Evaluation sur la base des CV (template !) Critères de sélection techn.- Techn. selectiecriteria (2/2) Inschrijver slechts geselecteerd indien voldoende voorgestelde opleiders aanvaard zijn Toetsing a.h.v. CV’s (template !)

Critères de sélection 1- langues Selectiecriteria 1 - talen Formulaire à remplir! Maîtrise de la langue: via diplôme ou certificat de connaissance linguistique Selor Formation FR: min. 3 formateurs max. 6 formateurs Formation NL: min. 3 formateurs max. 6 formateurs au total minimum 6 formateurs qui peuvent travailler en parallèle Coordinateur: min. 1 max. 3 Formulier in te vullen! Controle van de taal: via diploma of bewijs van taalkennis Selor Opleiding FR: min. 3 opleiders max. 6 opleiders Opleiding NL: min. 3 opleiders max. 6 opleiders totaal minimum 6 opleiders die parallel kunnen werken Coördinator: min. 1 max. 3

Critères sélect. 2- références (5 ans) Selectiecriteria 2 – referenties (5 jaar) Enkel als criterium 1 voldoet! Voor elke opleider: min. 2 referenties (waarvan minstens 1 in dienstensector) waaruit ervaring blijkt als opleider in projectmanagement min. 2 referenties (waarvan minstens 1 in dienstensector) waaruit ervaring blijkt als projectleider Voor de coördinator: min. 2 referenties waaruit ervaring blijkt als coördinator van opleidingen Uniquement si critère 1 rempli! Pour chaque formateur: min. 2 références (dont au moins une dans le secteur des services) qui attestent d’une expérience en tant que formateur en gestion de projets min. 2 références (dont au moins une dans le secteur des services) qui attestent d’une expérience en tant que chef de projet Pour le coordinateur: min. 2 références qui attestent d’une expérience en tant que coordinateur de formations

Critères sélection 3 - expertise Selectiecriteria 3 - expertise Enkel als criterium 2 voldoet! Voor elke opleider: Expertise als opleider in Projectmanagement – max. 24 punten Expertise als projectleider – max. 20 punten Totaalscore: minimum 22 op 44 (50 %) Voor de coördinator: Expertise als opleidingscoördinator – max. 16 punten Totaalscore: minimum 8 op 16 (50 %) Uniquement si critère 2 rempli! Pour chaque formateur: Expertise en tant que formateur en gestion de projets – max. 24 points Expertise en tant que chef de projet – max. 20 points Score total : minimum 22 sur 44 (50 %) Pour le coordinateur: Expertise en tant que coordinateur de formations – max. 16 points Score total : min. 8 sur 16 (50 %)

Critères d’attribution Gunningscriteria Kwaliteit: 60% Prijs: 40 % op basis van totaalbedrag INCL. BTW Qualité : 60 % Prix: 40 % sur la base du montant total TVA COMPRISE

Critères d’attribution qualité Gunningscriteria kwaliteit 1.De opleiding (45 punten) Bijzondere zorg aan de kwaliteit van de syllabus!!! Cf. zelfstudie! - Kwalitatieve aanpak: 5 punten - Kwaliteit van het uittreksel (10 pagina’s): 18 punten - Kwaliteit van de vertaling van het uittreksel: 4 punten - Structuur van de inhoudsopgave: 4 punten Totaal voor de syllabus: 31 punten/45 2.De test (15 punten) 1.La formation (45 points) Attention particulière à la qualité du syllabus! Cf. auto- apprentissage! - Démarche qualitative: 5 points - Qualité de l’extrait (10 pages): 18 points - Qualité de la traduction de l’extrait: 4 points - Structure de la tdm: 4 points Total pour le syllabus: 31 points/45 2.Le test (15 points)

Formulaire d’offre / inventaire Offerteformulier / Inventaris Forfaitaire eenheidsprijzen A.Ontwikkeling van het opleidingsmateriaal in FR en NL => incl. vertaling! B.1 dag klassikale opleiding C.Voor de begeleiding van de zelfstudie: 1 schriftelijk antwoord op een specifieke vraag in FR en NL + beheer van deze ?/antw. D.Ontwikkeling van een test in FR en NL E.1 vergaderuur met het OFO F.1 uur voor de behandeling van de klachten Prix unitaires forfaitaires A.Développement des supports de cours en FR et NL => incl. traduction des supports ! B.1 jour de formation en classe C.Pour l’accompagnement de l’auto-apprentissage: 1 réponse écrite à une question précise en FR et en NL + gestion de ces ?/réponses D.Développement d’un test en FR et en NL E.1 heure de réunion avec l’IFA F.1 heure de traitement des plaintes

FC en classe/Klassikale GO Planning envisagé/Planning voorzien -Golf 1: Opleiding: april-juni 2015 Test: september deelnemers (240 FR/240 NL) 24 groepen (12 FR/12 NL) 120 opleidingsdagen -Golf 2: Opleiding: okt.-dec Test: februari deelnemers (180 FR/180 NL) 18 groepen (9 FR/9 NL) 90 opleidingsdagen -Vague 1: Formation: avril-juin 2015 Test: septembre participants (240 FR/240 NL) 24 groupes (12 FR/12 NL) 120 jours de formation -Vague 2: Formation: octobre-déc Test: février participants (180 FR/180 NL) 18 groupes (9 FR/9 NL) 90 jours de formation

Offre - Offerte Niet vergeten: offerteformulier (originele handtekening) inventaris (originele handtekening) documenten voor onderzoek selectiecriteria documenten voor onderzoek gunningscriteria andere nuttige documenten (bijv. statuten) Templates in bestek ! (bijv. CV’s) Ne pas oublier: le formulaire d’offre (signature originale) l’inventaire (signature originale) les documents pour l’examen des critères de sélection les documents pour l’examen des critères d’attribution Autres documents utiles (ex: les statuts) Templates dans le CSC ! (ex: CV)

Questions & réponses Vragen & antwoorden Vraag 1: In het bestek wordt het volgende vermeld: pagina’s 42, 43, 54: de test zal bestaan uit 75 vragen; pagina 64: de test zal bestaan uit 60 vragen. Welke van die twee inlichtingen is correct? Question 1: Dans le cahier spécial des charges, il est indiqué : en pages 42, 43, 54 que le test devra contenir 75 questions; en page 64 que le test devra contenir 60 questions. Pourriez-vous préciser laquelle de ces deux informations est la bonne ?

Réponse 1 / Antwoord 1 45 QCM/ Meerkeuzevragen Test pour agents de niveau A Test voor ambtenaren van niveau A Test pour agents de niveau B Test voor ambtenaren van niveau B 75 questions fournies par le contractant par test/ 75 vragen verstrekt door de dienstverlener per test: 30 faciles/gemakkelijke 30 moyennes/ gemiddelde 15 difficiles/moeilijke 15 questions faciles / 15 gemakkelijke vragen 30 questions de difficulté moyenne / 30 vragen van gemiddelde moeilijkheidsgraad 15 questions difficiles / 15 moeilijke vragen 15 questions faciles / 15 gemakkelijke vragen TOTAL Test A: 60 questions TOTAAL Test A: 60 vragen TOTAL Test B : 60 questions TOTAAL Test B : 60 vragen

Questions & réponses Vragen & antwoorden Vraag 2: Mag de coördinator één van de opleiders zijn? Antwoord 2: ja. Question 2: Le coordinateur peut-il être l’un des formateurs? Réponse 2: oui.

Questions & réponses Vragen & antwoorden Vraag 3A: Hoe krijgt men punten voor de selectiecriteria? Antwoord 3A: volgens de puntenverdeling in de subcriteria van de selectiecriteria. Vraag 3B: wat maakt dat een opleider 6/6 krijgt? Gebeurt dit op een vergelijkende manier? Antwoord 3B: Ja, op basis van de subcriteria vermeld in het bestek. Question 3A: Comment obtient-on des points dans les critères de sélection? Réponse 3A: selon la répartition des points dans les sous-critères de sélection. Question 3B: Comment un formateur obtient-il 6/6? Est-ce comparatif? Réponse 3B: oui, sur base des sous-critères repris dans le cahier spécial des charges.

Questions & réponses Vragen & antwoorden Vraag 4: is een certificatie voor de firma voldoende of moeten alle opleiders gecertificeerd zijn? Antwoord 4: een certificatie wordt niet gevraagd in het bestek. Maar alle certificaties mogen zeker vermeld worden. Question 4: est-ce qu’une certification pour la société suffit ou tous les formateurs doivent être certifiés? Réponse 4: une certification n’est pas demandée dans le cahier spécial des charges. Toutefois, les certifications peuvent être mentionnées.

Questions & réponses Vragen & antwoorden Vraag 5: moet het uittreksel van de syllabus betrekking hebben op een specifiek onderdeel van de opleiding? Antwoord 5: ja, zoals vermeld in het bestek (p. 22): « Dit uittreksel moet verplicht handelen over leerdoelstelling 2: Een project plannen ». Question 5: l’extrait du syllabus à fournir doit-il être en rapport avec une partie spécifique de la formation? Réponse 5: oui, comme spécifié dans le cahier des charges (p. 23): « Cet extrait doit impérativement avoir pour sujet l’objectif d’apprentissage 2: Procéder à la planification d’un projet ».

Questions & réponses Vragen & antwoorden Vraag 6: Deze gecertificeerde opleiding werd in het verleden al gegeven. Moet voor deze nieuwe opdracht het opleidingsprogramma identiek zijn aan het programma van de vorige serie opleidingen? Antwoord 6: niet noodzakelijk. Wat wel identiek moet blijven, zijn de opleidingsdoelstellingen. En in het bestek worden de thema’s voor het opleidingsprogramma voorgesteld. Question 6: Cette formation certifiée a déjà été organisée dans le passé. Pour ce nouveau marché, le programme de formation doit-il être identique au programme des sessions précédentes? Réponse 6: pas nécessairement. Ce qui doit être identique, ce sont les objectifs d’apprentissage. En outre, dans le cahier spécial des charges, les thèmes pour le programme de formation sont proposés.

Suivi - Opvolging Vanaf 29/08 kunt u het PV en de presentaties in NL en FR terugvinden op ent.be A partir du 29/08 vous pourrez trouver le PV et les présentations en NL et FR sur ment.be

Merci de votre attention Dank u voor uw aandacht