Bestek Aluminium - CSCh Aluminium 12SM525 MRMP-S/AM Kapt Kris Vanhees,Lic. 08/11/2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
IAB LEGAL SERVICE FAQS Thibault Verbiest Didier Deneuter Associés - Vennoten Cabinet ULYS Kantoor Brussels, 12 September 2006.
Advertisements

Procedure: hoe een offerte indienen?
IAB Stage - Stage IEC Scriptie - Mémoire L. Kerfs - C. Cloquet Stagecommissie - Commission de stage Juni Juin 2009.
Symposium sur la sécurité Veiligheidssymposium Page 1 les causes d’accidents sont principalement de trois ordres : De oorzaken van de.
ACTIVITEITENVERSLAG RAPPORT D’ACTIVITES A ANTAL KLACHTEN – N OMBRE DE PLAINTES.
1 HOPITAL SANS FRONTIERE (H.S.F. - a.s.b.l - ONG) Ziekenhuis Zonder Grenzen Hospital Without Borders.
Bienvenue - Welkom. Persvoorstelling / Conférence de presse Jaarverslag Mensenhandel Bruggen slaan 15/10/2014 Rapport annuel Traite des êtres humains.
Overzicht modellen / Résumé des Modèles Cloud vs On-Premise Model/ModèleOn-Premise (client/server) HybrideCloud (Full Cloud) Oplossing ter plaatse bij.
Enquête lokale fiscaliteit 2004 Enquête fiscalité locale 2004 Persconferentie van 7 februari 2005 Conférence de presse du 7 février 2005 Baudouin Velge.
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Bestek Transportverpakkingen - CSCh Emballages de transport 12SM350
CAHIER SPÉCIAL DES CHARGES FC/CM/14/001 BESTEK Session d’information Infosessie
4RP502 Recce & Obn – Briefing MP MRMP-L/P/QAR Cdt IMM C.Königs 25 Mai Crashtenders REUNION INFO SOUMISSIONNAIRES INFOVERGADERING INSCHRIJVERS 30.
4RP502 Recce & Obn – Briefing MP MRMP-L/P/QAR Cdt IMM C.Königs 25 Mai 2007 Contract de pneus avec un réseau des centrales de pneus Bandencontract met bandencentrales.
VTZ Laurence LEBON 28 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP001 Modification de l’installation de climatisation a/b GODETIA.
1LZ Claude BULTOT, Ing. 29 / 08 / 12 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 12ZP001 Acquisition de 24 bateaux,… Verwerving van 24 boten,…
Evere 24/10/11 Informatievergadering Réunion d’information Meerjarige overeenkomst ( ) van diensten en tegen prijslijst betreffende het onderhoud.
Bestek MRMP-I/S Nr. 14IS0XX
KWARTIER KONINGIN ELISABETH QUARTIER REINE ELISABETH
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
1SC457 Achat d’un CT (Computed Tomography) Scanner Aankoop van een CT (Computed Tomography) Scanner MRMP-S/AC Lieutenant-colonel P. JACQUET Commandant.
1LZ Claude BULTOT, Ing. 20 / 09 / 12 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 12ZP003 Adaptation des usines frigorifiques… Aanpassing.
Bestek MRMP-I/S/EM Nr. 13IS815 Kapt DETHIER Laurent (Aankoopofficier) Lt JANSSENS Katrien (Materiaalbeheerder) 05 Jul 2013.
Informatievergadering Réunion d’information 18/12/12 Overheidsopdracht MRMP-N 13ZS705 betreffende een meerjarige overeenkomst van diensten ( )
Informatie –vergadering 15/01/2015
Suspension volontaire de prestations Vrijwillige opschorting van prestaties.
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
VTZ Laurence Lebon 14 / 06 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 12ZP004 Acquisition de modules flottants Verwerving van drijvende.
VTZ Laurence Lebon 20 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP003 Acquisition de TBI’s Verwerving van TBI’s.
Informatievergadering MRMP-N Nr 15ZS706 Ledigen en reinigen van lensvlakken en tanks LTZ Laurence LEBON.
La plateforme de coordination Het coördinatie- platform Valérie STOOP Sous-division Eau et Grandes Entreprises Bruxelles-Environnement.
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
QUESTION / STELLING #YTIA ENVOYEZ Y OU N AU NUMÉRO GRATUIT STUUR Y OF N NAAR HET GRATIS NUMMER 8682 SMS -VOTING.
Faire connaissance dialogues + exercices
Parler de sa région Parler de ses origines Parler de son weeken-end.
Breazy Een semi-disposable doek met een gepatenteerde golfstructuur. Een doek die naast een microvezel schoonmaakprestatie ook novolon® pick-up pockets.
4RP502 Recce & Obn – Briefing MP MRMP-L/P/QAR Cdt IMM C.Königs 25 Mai 2007 Services de taxis civils au sein des plateaux de PEUTIE et EVERE Taxidiensten.
Informatievergadering BESTEK 16SM140 Réunion d’information CSCh 16SM140 Divisie Overheidsopdrachten Support Systems 16/09/2015.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 15NP001 Vervanging van bestaande pontons LTZ Morgan SAMPERMANS.
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
Werknemers van uw onderaannemers uit Europa: stand van zaken Hilde Thys Manager ISIS-Consult.
Openbare aanbesteding voor de oprichting van een Denktank radicalisme, gewelddadig extremisme en terrorisme - informatiesessie van 18 augustus 2015 Marché.
Informatievergadering BESTEK 16SM100 Réunion d’information CSCh 16SM100 Divisie Overheidsopdrachten Support Systems 09/03/2016.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 16NP001 RHIB VSW 1LZ Morgan SAMPERMANS.
Informatievergadering BESTEK 17SM200 Réunion d’information CSCh 17SM200 Divisie Overheidsopdrachten Support Systems 13/09/2016.
Informatievergadering MRMP-N Nr. 16NP003 Sound Velocity Probe 1LZ Morgan SAMPERMANS.
MRMP-S/AT Nr 17ST259 Informatievergadering Réunion d’Information 29/08/
Informatievergadering MRMP-N/P Nr. 16NP004 Generatoren 1LZ Morgan SAMPERMANS.
Informatievergadering MRMP-N/A Nr. 17NS705 Het onderhoud van het brandbestrijdingmaterieel aan boord van varende eenheden 1LV Morgan SAMPERMANS 08 september.
Réunion d’information contrat n° 17IS403
Overheidsopdracht / marché public 17IA411
Réunion d’information contrat n° 18IS201 à 18IS210 (hors 18IS202)
17IP003 : Kleine Brogel - Realisatie nieuwe luchtverkeerstoren
17IA250 – Logementsmeubilair/ Mobilier de Logement
ORALAIR 100 IR & 300 IR comprimés
Instruments pour les communes Instrumenten voor de gemeenten
Informatievergadering MRMP-N Nr. 17NP001
Informatievergadering MRMP-N/P Nr. 17NP003
Informatievergadering tvv selectieprocedure
Gezondheidsvoorzorgen op reis La santé en voyage
INFORMATION SUR LES MATIERES RID LORS D’UNE INTERVENTION
Jaarrekening op 31 december 2011 Comptes annuels au 31 décembre 2011 AV –
Analyse du Semestre européen Analyse van het Europees Semester 2018
Expeditie Doppio – Expédition Doppio
Chapitre 1 Francofolies.
EGOV SELECT.
Infosessie AMIF 42 Séance d’information FAMI 42
Alexandra Claeys Isabelle Rihon
Transcript van de presentatie:

Bestek Aluminium - CSCh Aluminium 12SM525 MRMP-S/AM Kapt Kris Vanhees,Lic. 08/11/2011

Inleiding – Introduction Infozitting over dossier “Aluminium” - Séance d’information sur le dossier “Aluminium” Politiek = Voortzetting van overgang van lokale aankopen naar een gecentraliseerde markt – Politique = continuation passage d’achats locaux vers un marché centralisé

Voorziene looptijd – Durée prévue: Bedrag – Montant: € ( € per jaar / par an) Markt – Marché

P = publicatie- publication I=infozitting- séance d’info O=opening- ouverture C = contract-contrat PLANNING ! Markt – Marché Sep P IO

Onmogelijk om alle noden te beschrijven en te voorzien – Il est impossible de décrire et de prévoir tous les besoins. Aanpak – Méthode Lijst C – Liste C Lijst als gewenste aanvulling van het gamma – Liste supplémentaire complétant la gamme Lijst B – Liste B Opgelegde lijst die VOLLEDIG geleverd moet kunnen worden – Liste imposée qu’on doit savoir livrer COMPLETEMENT Lijst A – Liste A Beschrijving - Explication Drie lijsten – Trois listes Uitnodiging om het gamma verder aan te vullen – Invitation à compléter la gamme

Bestellingen zullen gaan over artikelen uit de lijsten A, B en C – Les commandes concerneront des articles de la liste A, B et C GEEN hoeveelheden in bestek, wel een raming van de markt zonder verplichting tot aankoop – Le CSCh NE reprend AUCUNE quantité mais un volume global du marché sans obligation d’achat Ook aangeboden diensten kunnen besteld worden (zie verder) – Des services offerts peuvent également être commandés (voir plus loin) Aanpak – Méthode

Meerjarige overeenkomst – Marché pluriannuel Tegen prijslijst - A bordereau de prix Overeenkomst in EEN perceel – Marché à lot unique Varianten en opties NIET toegelaten - Des variantes et options NE sont pas autorisées Bestek Par 2 – CSCh Par 2

Aanbestedende overheid (ordonnateur) – Pouvoir adjudicateur (ordonnateur): ►Voorbereiding opdracht – Préparation du marché ►Beoordeling offertes – Évaluation des offres ►Gunning (tekenen contract) – Attribution (signature du contrat)‏ ►Wijzigen opdracht – Modifier le marché ►Behandelen van problemen – Traitement des problèmes Wordt vertegenwoordigd door de leidende dienst – Est représenté par le service dirigeant ►MRMP-S/AM: POC Kapt VANHEES Bestek Par 3 – CSCh Par 3

Leidend ambtenaren – Fonctionnaires dirigeants : ►Uitvoering opdracht – Exécution du marché ►Bestelbrieven voor leveringen – Lettres de commandes pour les livraisons ►Bestelbrieven voor bepaalde niet-getarifeerde prestaties – Lettres de commandes pour des prestations non tarifiées déterminées. ►Coördinatie leveringen – Coordination des livraisons ►Opleveringsactiviteiten – Les activités de réception ►MOGEN MODALITEITEN (leveringstermijn, …) OF INVENTARIS OVEREENKOMST NIET AANPASSEN – NE PEUVENT PAS MODIFIER LES MODALITES (DELAIS DE LIVRAISON, …) OU L’INVENTAIRE DU MARCHE Bestek Par 3 – CSCh Par 3

CCR&A ROCOURT 18BNLOG LEOPOLDSBURG 4BNLOG MARCHE-EN- FAMENNE CCMP IEPER DIRNAVLOG ZEEBRUGGE 1W BEAUVECHAIN

Wijze van gunnen van de opdracht: Algemene offerteaanvraag – Mode de passation du marché: Appel d’offres général ►GEEN ruimte voor onderhandelingen – AUCUNE latitude pour des négociations ►Elke gevraagde inlichting, document, … moet geleverd worden bij de offerte – Chaque information, document, … demandé doit être livré avec l’offre. ►Aan alle voorwaarden van de markt moet voldaan worden bv betalingstermijn, borgtocht, technische eisen… (verkoopsvoorwaarden van de inschrijver gelden niet) – Toutes les conditions du marché doivent être respectées p.e. délai de paiement, cautionnement, exigences techniques… (les conditions de vente du soumissionnaire ne sont pas valables). Bestek Par 4 – CSCh Par 4

Selectiecriterium – Critère de sélection ►Verplichtingen aangaande de sociale zekerheid Art 43§2.5 + Art 43§ van KB1 – Obligations concernant la sécurité sociale Art 43§2.5 +Art 43§ de AR1 Bestek Par 6 – CSCh Par 6 PS: aan een selectiecriterium moet de inschrijver voldoen opdat zijn offerte in aanmerking zou komen voor verdere evaluatie – Le soumissionnaire doit satisfaire au critère de sélection pourque son offre soit prise en considération pour la suite de l’évaluation Voor Bel. inschrijvers gebeurt de controle van de RSZ door de aanbestedende overheid – Le contrôle du ONSS sera exécuté par le pouvoir adjudicataire pour les soumissionnaires belges Buitenlandse inschrijvers moeten een bewijs toevoegen dat ze hun verplichtingen vervuld hebben in hun land – Les soumissionnaires étrangers doivent ajouter la preuve qu’ils ont satisfait à leurs obligations dans leur pays

De offerte – L’offre ►EEN offerte per inschrijver: 5 / 2 exemplaren waarvan EEN exemplaar met de vermelding “ORIGINEEL” – UNE offre par soumissionnaire: 5 / 2 exemplaires dont UN exemplaire avec la mention «ORIGINAL» ►Fysisch gesplitst in TWEE delen (administratief & financieel volgens Bijl A, technisch & logistiek volgens Bijl C) – Séparé physiquement en DEUX parties (administratif & financier selon l’Ann A, technique & logistique selon l’Ann C)‏ ►Gestanddoeningstermijn: 120 dagen na opening – Délai d’engagement: 120 jours après l’ouverture Bestek Par 7 – CSCh Par 7

De offerte – L’offre ►Taal administratief & financieel luik : N of F – Langue du volet administratif & financier : N ou F ►Taal technisch & logistiek luik : N, F of E – Langue du volet technique & logistique: N, F ou A ►In een definitief gesloten omslag of pakje met daarop nummer van het bestek en datum en uur van opening – Sous pli ou dans un colis, définitivement scellé, portant le numéro du CSCh et la date et l’heure de l’ouverture Bestek Par 7 – CSCh Par 7 Volgens Bijl A en C – Selon les Ann A et C

Indienen offerte VOOR– Dépôt de l’offre AVANT: :00 Hr Bestek Par 7 – CSCh Par 7 AANGETEKEND via de post (minimum VIER kalenderdagen voor de opening) – Par la poste, comme RECOMMANDE (au moins QUATRE jours calendrier avant l’ouverture)‏ Afgifte bij de leidende dienst ten laatste om 10:00 Hr (dag van opening) – Par porteur chez le service dirigeant au plus tard à 10:00 Hr (le jour de l’ouverture)‏ In blok 27 VOOR 11:00 Hr – Au bloc 27 AVANT 11:00 Hr

OPENING OFFERTES OUVERTURE DES OFFRES Bestek Par 7 – CSCh Par 7 LEIDENDE DIENST SERVICE DIRIGEANT U bent hier Vous êtes ici

Gunningscriteria – Critères d’attribution: ►Techniek & logistiek – Technique et logistique : 50% ○ Zie Par 8 + Bijl C – voir Par 8 + Ann C ►Prijs lijst A – Prix de la liste A: 50% ○Zie Par 8 en10 + Bijl A – voir Par 8 et 10 + Ann A Bestek Par 8 – CSCh Par 8

Evaluatie – Evaluation: ►Techniek & logistiek – Technique et logistique ○Voldoen aan alle I-eisen = conform maar 0 punten – Satisfaire aux exigences I = conforme mais 0 points ○Voldoen aan S-eisen = te verdienen punten – Satisfaire aux exigences S = points à gagner ►Omgekeerd – A l’inverse ○NIET voldoen aan EEN I-eis = UITSLUITING van de offerte – NE PAS satisfaire a UNE exigence I = EXCLUSION de l’offre ○Niet voldoen aan een S-eis = GEEN punten voor die eis – Ne pas satisfaire à une exigence S = pas de points pour cette exigence Bestek Par 9 – CSCh Par 9 Bijl C in te vullen en de gevraagde documenten leveren – Ann C à compléter et fournir les documents demandés

Prijzen – Prix: ►Excl BTW, DDP en alle logistieke kosten inbegrepen – HTVA, DDP et tous les coûts logistiques inclus ►Prijzen gebaseerd op prijslijsten die gehanteerd worden OP HET MOMENT VAN DE OPENING VAN DE OFFERTE – Prix basés sur les catalogues et les listes de prix utilisées AU MOMENT DE L’OUVERTURE DE L’OFFRE ○Moeten alle elementen bevatten (prijs grondstof, legeringstoeslag, …) – Doivent contenir tous les éléments (les prix pour les matières premières, les suppléments d’alliages, …)‏ ►Prijzen van de lijsten A, B en C moeten coherent zijn – Les prix des listes A, B et C doivent être cohérents Bestek Par 10 – CSCh Par 10 Prijzencontrole – Vérification des prix

Prijzencontrole – Vérification des prix: ►ZAL uitgevoerd worden voor gunning – SERA exécuté avant attribution ○Bepalen beginwaarden gebruikt voor de berekening van de prijzen als basis voor de prijzenevolutie – Détermination des valeurs de début utilisées pour le calcul des prix comme base pour l’évolution des prix ○Coherentie van de prijzen van de verschillende lijsten – Cohérence des prix des différentes listes ►KAN ten allen tijde uitgevoerd worden tijdens de uitvoering van het contract – PEUT être exécuté à tout moment pendant l’exécution du contrat. Bestek Par 10 – CSCh Par 10

Prijzenevolutie – Evolution des prix: ►Maandelijks (voor de 25 e ) mag een nieuwe prijslijst ingediend worden – Mensuellement (avant le 25), une nouvelle liste des prix peut être introduite ►Nieuwe prijslijst is VERPLICHT bij prijsdalingen – une nouvelle liste des prix est OBLIGATOIRE en cas d’une baisse des prix ►Geldig voor de lijsten A, B en C – Valable pour les listes A, B et C ►Eerste actualisatie na notificatie van het contract – Première actualisation après notification du contrat ►Prijs bestelling = prijs levering – Prix de la commande = prix de la livraison Bestek Par 10 – CSCh Par 10 Prijzencontrole – Vérification des prix

Borgtocht – Cautionnement: ►Te stellen binnen de 30 dagen na notificatie van het contract - A constituer endéans les 30 jours après notification du contrat : ►Of deposito- en consignatiekas – Ou dans la Caisse de Dépôts et de Consignation ►bankwaarborg – garantie bancaire ►Bedrag - Montant: € 4.960,00 Bestek Par 11 – CSCh Par 11

Leveringen – Livraisons: ►Bestellingen door leidend ambtenaren van materieel uit de lijsten A, B en C en daar te leveren – Commandes de matériel des listes A, B et C par les fonctionnaires dirigeants et à livrer sur place ►Diensten tegen betaling voorzien in Bijl C, op bestek, door de leidend ambtenaren – Des services contre paiement, prévus en Ann C, sur devis, par les fonctionnaires dirigeants ►Diensten tegen betaling NIET voorzien in Bijl C, op bestek, door de Leidende Dienst – Des services contre paiement, NON prévus en Ann C, sur devis, par le Service Dirigeant Bestek Par 12 – CSCh Par 12

Opleveringen en betaling – Réception et paiement: ►Door de leidend ambtenaren + PV (max. 15d) – Par les fonctionnaires dirigeants + PV (max. 15 jours)‏ ►Factuur, bestelbrief en PV te sturen naar BFA-L – Facture, bon de commande et PV à envoyer à BFA-L ►Betaling binnen de 50 kalenderdagen – Paiement endéans les 50 jours calendrier ►Gedeeltelijke BTW-vrijstelling – Exonération partielle de la TVA Bestek Par 13/15 – CSCh Par 13/15

Administratief & financieel deel volgens Bijl A (= model van offerte), volet administratif & financier selon l’Ann A (= modèle de l’offre)‏ De offerte – L’offre Technisch & logistiek deel volgens Bijl C (= model van offerte), - volet technique & logistique selon l’Ann C) (= modèle de l’offre)‏

Vak 2 – Rubrique 2: ►Identificatie van de inschrijver – Identification du soumissionnaire ►De ondertekenaar van de offerte moet gemachtigd zijn (zie ook vak 10) – La personne signant l’offre doit être mandatée (voir également rubrique 10)‏ Bestek Bijl A – CSCh Ann A

Vak 5 – Rubrique 5: ►Leveringstermijn volgens Bijl C – Délai de livraison selon l’Ann C ►Indien sluitingsperiode voorzien, in dit vak te vermelden – Si une période de fermeture est prévue, à mentionner dans cette rubrique Bestek Bijl A – CSCh Ann A

Vak 6 – Rubrique 6: ►Inlichtingen over personeel, onderaannemers en fabrikanten te vermelden – Renseignements à fournir sur le personnel, les sous-traitants et les fabricants Vak 7 – Rubrique 7: ►Benodigde gegevens voor de betaling van de facturen – Les données nécessaires pour le paiement des factures Bestek Bijl A – CSCh Ann A

Vak 10 – Rubrique 10: ►Gemachtigde ondertekenaar – Le signataire mandaté ○Ofwel hernomen in de statuten (Ref van de statuten verschenen in het Belgisch Staatsblad) – Ou bien repris dans les statuts (Ref des statuts publiés dans le Moniteur belge)‏ ○Ofwel gemachtigd (kopie akte van volmacht te leveren) – Ou bien mandaté (copie acte de procuration à livrer)‏ Bestek Bijl A – CSCh Ann A Ondertekening van de offerte door niet gemachtigde persoon = verwerping van de offerte – Signature de l’offre par une personne non mandatée = rejet de l’offre

Inhoudstafel – Tableau du contenu: ►Herhaling van de inventaris van de offerte (checklist om de volledigheid van de offerte na te gaan) – Rappel de la composition de l’offre (check-list pour vérifier si l’offre est complète)‏ Bestek Bijl A – CSCh Ann A

Type eis – Type d’exigence I1-I2: onontbeerlijk – indispensable: enkel een kruisje – seulement une croix Evaluatie – Evaluation: Offerte-Offre/Model-modèle Toelichting bij Bijl C – Explication de l’Ann C X hier NIETS schrijven – RIEN écrire ici

Type eis – Type d’exigence S: wenselijk – souhaitable: een kruisje – une croix Te verdienen punten – points à gagner Toelichting bij Bijl C – Explication de l’Ann C X

D: documentatie – documentation: een kruisje VOLSTAAT NIET – une croix NE SUFFIT PAS Toelichting bij Bijl C – Explication de l’Ann C Tekst, documenten, bijlagen … – du texte, des documents, des annexes … X Type eis – Type d’exigence

S-eisen van Bijl C – Exigences S de l’Ann C 4.a Aankruisen – Marquer d’une croix Invullen + Bijl A!! – Complèter + Ann A!! X

Aankruisen – Marquer d’une croix I-eisen van Bijl C – Exigences I de l’Ann C 5. b, c, d, e & f In de offerte aankruisen = engagement. Er moet aan voldaan worden NA afsluiten van het contract – A marquer d’une croix dans l’offre = engagement. Doit être satisfait APRES la notification du contrat. X

S-eisen van Bijl C – Exigences S de l’Ann C SYNTHESE 200 Gratis cataloog – Catalogue gratuite PUNTENTOTAAL – TOTAL DES POINTS 300 Leveringstermijn – Délai de livraison 350 Logistieke diensten tg betaling – Services logistiques par paiement S-eis / Exigence S Gratis logistieke diensten – Services logistiques gratuits Art Lijst C – Art Liste C Economische hoeveelheden – Quantités économiques Art Lijst B – Art Liste B Punten/Points

VRAGEN – QUESTIONS ?

Bedankt voor uw komst! Merci d’être venu! SUCCES!!!!