Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen en NASK-lessen vormen de basis Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kiezen in het VMBO/MAVO!!
Advertisements

Informatieavond.
Etty Hillesum Lyceum, Deventer Locatie: Het Vlier
JordanExact Waarom, wat en hoe.
Kiezen in het VMBO!! Karin Nieuwenburg en Sjoerd Tolsma FarelCollege
Een “Beter Bèta School”?
Algemene inleiding over de overstap naar de middelbare school
DE LAURENTIUS PRAKTIJKSCHOOL IN DELFT
Presentatie van de 4 profielen in het regulier onderwijs
18 november 2008 Op weg naar de Tweede Fase. A6 A5 A4 A3H3 H4 H VWO HAVO VMBO 2e F A S E Brugklas 2 Brugklas 1 De verschillende leerjaren.
Voorlichting HAVO-3 en VWO-3. Leerjaar 2 leerling kiest leerroute resultaten leerling CSG Beilen adviseert.
Welkom op de Uilenhof Nieuwe Mavo en Havo Junior
Informatie voor nieuwe leerlingen (en hun ouders).
Symposium Differentiatie
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
OUDERAVOND 3 HAVO Dinsdag 9 december 2014.
Het Lyceum Blekerskade 11 – Alkmaar vwo-Xtra afdeling klas 1 t/m 3 instroomjaarlaag 3 e klas havo - vwo vwo-afdeling klas 4 t/m 6 havo-afdeling klas 4.
Ouderavond Profielkeuze 3 HAVO
Voortgezet onderwijs Peter Albersen.
OUDERAVOND 3 VWO 9 december
Keuzebegeleiding VWO VWO 3 gaat kiezen !!!
Profielkeuze voorlichting Presentatie : M. Speetjens (Coördinator in-uitstroom/decaan)
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
RGO Middelharnis Voorlichtingsavond mavo Dinsdag 4 maart 2014 Klas 2 mavo.
VOORLICHTINGSAVOND VMBO 3 3 maart 2014 RGO Middelharnis.
Voorlichtingsavond MAVO 3
RGO Middelharnis Voorlichtingsavond vmbo Woensdag 24 april 2013 Klas 2.
Lespakket Zoeken naar Leven Workshop Zoeken naar Leven Woudschotenconferentie 2009 Meie van Laar, science center NEMO.
RGO Middelharnis Voorlichtingsavond H3/A3 21 september 2015.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Quiz: Vraag 1 Hoeveel profielen zijn er voor het vmbo? b. 7 profielen
Basisonderwijs Voorbereidend Middelbaar Beroepsonderwijs HAVO VWO Praktijk- school.
. Ouderavond 2e klas schooljaar
VOORTGEZET ONDERWIJS: HAVO / VWO BS DE KWAKEL – 7 DECEMBER 2015.
Welkom! Ouderavond TK2+ project Donderdag 26 november 2015.
Sterrenkunde in de praktijk Lespakket Zoeken naar Leven Workshop Zoeken naar Leven Woudschotenconferentie 2010 Meie van Laar, science center NEMO.
Lesgeven aan hoogbegaafden Beta-didactiek binnen onze ace-klassen.
Voorlichting keuzes klas 2 Thilly Janssen, decaan onderbouw Dennis Snoeks, decaan bovenbouw.
OUDERAVOND 2TL dinsdag 19 januari AGENDA Keuzevakken Sectoren en verplichte vakken cambiumtl.dedecaan.net Keuzeweb.
Talentontwikkeling met keuzeopdrachten natuurkunde Ton van der Valk & Florine Meijer.
Welkom Op de informatieavond voor ouders/verzorgers van leerlingen die als ‘advies’ gaan krijgen: Theoretische Leerweg / MAVO 22 februari 2016.
Excellentie  Brugklas-traject  Tweede klas  Derde klas  Bovenbouw voor meer informatie:
Welkom op de 2 e algemene ouderavond van klas 3 Schooljaar Jorismavo.
“Van Wieg tot Werk” “Van Wieg tot Werk”. Basisscholen gemeente Brunssum Onder het schoolbestuur van Movare zijn er 9 scholen; m.n. Meander, Koningin Beatrix/Treebeek,
Welkom! Ouderavond 3 Havo / 3 Vwo 27 september 2016.
Vervolgadvies Wat is op dit moment de beste opleiding voor mijn kind?
Voorlichting 7 februari 2017 Montessori Vaklyceum
WELKOM OP ‘T ATRIUM mavo / havo / vwo
Studiekeuzes van uw kind
Welkom! Ouderavond 3 Havo / 3 Vwo 21 september 2017.
Kenmerken NLT Interdisciplinair keuzevak Tweede Fase
Welkom bij de aanvullende informatieavond
Wat staat er dit jaar op het programma?
AndréKuipers Ben Feringa Steve Jobs Excellentie programma
Decanaat klas 4 oktober 2017.
Overstap M4 - H4 25 oktober 2017.
Welkom bij de aanvullende informatieavond
BROKLEDE Ouderavond Profiel Keuze
BROKLEDE Ouderavond Profiel Keuze
Overstap M4 - H4 15 oktober 2018.
Studiekeuzes van uw kind
Voortgezet onderwijs in beeld
Kennismakingsavond brugklas 2B 2018 – 2019
Informatie-avond profielkeuze klas 3
Mavo Informatie Algemeen
Voorlichting vmbo-tl bovenbouw
Kiezen in klas 2.
Kiezen in klas 3.
Producten van TU Delft, SEC
Transcript van de presentatie:

Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen en NASK-lessen vormen de basis Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen, zagen, boren, vijlen, timmeren, afwerken – (NLT, constructies bij mechanica / natuurkunde) Vaardigheden betreft veiligheid Vaardigheden betreft samenwerken, plannen, leiderschap Bewustwording van integratie van vakken Uitgebreide basis (voor iedereen): 1e klas: Science Center op school (Nemo). Integratie van Nask en Techniek -> wordt mogelijk vervangen 2e klas: Veldstudiedagen (kennismaking met de natuurwetenschappelijke methode in de Biologie, Stichting Veldstudie Hei- en Boeicop); -> we zoeken een vervanging 1 e, 2 e en 3 e klas: onderzoekend leren, eenvoudig onderzoek doen en ‘wetenschappelijke’ verslaglegging -> uitbreiding naar niet- natuurwetenschappelijke vakken, met AK als ‘brug-vak’ (we zijn één school) 3 e klas: waterweek (integratie onderbouw bovenbouw, leerlingen voor leerlingen) 3 e klas: Itslab op de VU/UvA (4 x per jaar: Bi, Na, Sk, Ak of If). Excellentie 2 e en 3 e klas (kleine groep) naast ondersteuning naar gelang de behoefte v lln: – Ook hier o.a. leerlingen voor leerlingen, link met vervolgonderwijs Tutoren, ‘oud excellentie deelnemers’ Beta-PAL’s, AUC (nog te theoretisch), div. projecten o.a. Achtplus (lln. v. lln.) – ‘Excellence Programme’ leerstof 3e klas voor 2 e klassers Onderzoek doen via extra programma naast de versnelde reguliere stof (via moodle) Begeleiding en ondersteuning van andere lln. in de eigen klas – Olympiades Via keuzemodule “science-olympiade Zelfstandig met begeleiding: INESPO, ISWEEEP, ARTCADIA, Comenius uitisseling / samenwerking met scholen

Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen (‘technoscience’) en NASK-lessen vormen de basis Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen, zagen, boren, vijlen, timmeren, afwerken Vaardigheden betreft veiligheid Vaardigheden betreft samenwerken, plannen Bewustwording van integratie van vakken Aandacht voor Zelfstandig werken en (deels) vrije keuze Uitgebreide basis: 1e klas: Science Center op school (Nemo). Integratie van Nask en Techniek -> wordt vervangen 2e klas: Veldstudiedagen (kennismaking met de natuurwetenschappelijke methode in de Biologie, Stichting Veldstudie Hei- en Boeicop); 1 e, 2 e en 3 e klas: onderzoekend leren, onderzoek doen en ‘wetenschappelijke’ verslaglegging -> uitbreiding naar niet- natuurwetenschappelijke vakken, met AK als ‘brug-vak’ 3e klas: Itslab op de VU/UvA (4 x per jaar: Bi, Na, Sk, Ak of If). Excellentie 2 e en 3 e klas: – ‘Excellence Programme’ leerstof 3e klas voor 2 e klassers Onderzoek doen via extra programma naast de ingekorte reguliere stof Voorbereiden op versneld eindexamenprogramma in de bovenbouw Begeleiding en ondersteuning van andere lln. – voor technisch ontwerpen via Science Centre Delft. – Olympiades Via keuzemodule “science-olympiade Zelfstandig met begeleiding: INESPO, ISWEEEP, ARTCADIA

Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen en NASK-lessen vormen de basis Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen, zagen, boren, vijlen, timmeren, afwerken – (NLT, constructies bij mechanica / natuurkunde) Vaardigheden betreft veiligheid Vaardigheden betreft samenwerken, plannen, leiderschap Bewustwording van integratie van vakken Uitgebreide basis (voor iedereen): 1e klas: Science Center op school (Nemo). Integratie van Nask en Techniek -> wordt mogelijk vervangen 2e klas: Veldstudiedagen (kennismaking met de natuurwetenschappelijke methode in de Biologie, Stichting Veldstudie Hei- en Boeicop); -> we zoeken een vervanging 1 e, 2 e en 3 e klas: onderzoekend leren, eenvoudig onderzoek doen en ‘wetenschappelijke’ verslaglegging -> uitbreiding naar niet- natuurwetenschappelijke vakken, met AK als ‘brug-vak’ (we zijn één school) 3 e klas: waterweek (integratie onderbouw bovenbouw, leerlingen voor leerlingen) 3 e klas: Itslab op de VU/UvA (4 x per jaar: Bi, Na, Sk, Ak of If). Excellentie 2 e en 3 e klas (kleine groep) naast ondersteuning naar gelang de behoefte v lln: – Ook hier o.a. leerlingen voor leerlingen, link met vervolgonderwijs Tutoren, ‘oud excellentie deelnemers’ Beta-PAL’s, AUC (nog te theoretisch), div. projecten o.a. Achtplus (lln. v. lln.) – ‘Excellence Programme’ leerstof 3e klas voor 2 e klassers Onderzoek doen via extra programma naast de versnelde reguliere stof (via moodle) Begeleiding en ondersteuning van andere lln. in de eigen klas – Olympiades Via keuzemodule “science-olympiade Zelfstandig met begeleiding: INESPO, ISWEEEP, ARTCADIA, Comenius uitisseling / samenwerking met scholen

Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen (‘technoscience’ en NASK-lessen vormen de basis) Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen, zagen, boren, vijlen, timmeren, afwerken – (NLT, constructies bij mechanica / natuurkunde) Vaardigheden betreft veiligheid Vaardigheden betreft samenwerken, plannen, leiderschap Bewustwording van integratie van vakken Uitgebreide basis (voor iedereen): 1e klas: Science Center op school (Nemo). Integratie van Nask en Techniek -> wordt mogelijk vervangen (SCIENCE) 2e klas: Veldstudiedagen (kennismaking met de natuurwetenschappelijke methode in de Biologie, Stichting Veldstudie Hei- en Boeicop); -> we zoeken een vervanging 1 e, 2 e en 3 e klas: onderzoekend leren, eenvoudig onderzoek doen en ‘wetenschappelijke’ verslaglegging -> uitbreiding naar niet-natuurwetenschappelijke vakken, met AK als ‘brug-vak’ (we zijn één school) 3 e klas: waterweek (integratie onderbouw bovenbouw, leerlingen voor leerlingen) 3 e klas: Itslab op de VU/UvA (4 x per jaar: Bi, Na, Sk, Ak of If). Excellentie 2 e en 3 e klas (kleine groep) naast ondersteuning naar gelang de behoefte v lln: – Ook hier o.a. leerlingen voor leerlingen, link met vervolgonderwijs Tutoren, ‘oud excellentie deelnemers’ Beta-PAL’s, AUC (nog te theoretisch), div. projecten o.a. Achtplus (lln. v. lln.) – ‘Excellence Programme’ leerstof 3e klas voor 2 e klassers Onderzoek doen via extra programma naast de versnelde reguliere stof (via moodle) Begeleiding en ondersteuning van andere lln. in de eigen klas – Olympiades Via keuzemodule “science-olympiade Zelfstandig met begeleiding: INESPO, ISWEEEP, ARTCADIA, Comenius uitisseling / samenwerking met scholen

Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen en NASK-lessen vormen de basis Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen, zagen, boren, vijlen, timmeren, afwerken – (NLT, constructies bij mechanica / natuurkunde) Vaardigheden betreft veiligheid Vaardigheden betreft samenwerken, plannen, leiderschap Bewustwording van integratie van vakken Uitgebreide basis (voor iedereen): 1e klas: Science Center op school (Nemo). Integratie van Nask en Techniek -> wordt mogelijk vervangen 2e klas: Veldstudiedagen (kennismaking met de natuurwetenschappelijke methode in de Biologie, Stichting Veldstudie Hei- en Boeicop); -> we zoeken een vervanging 1 e, 2 e en 3 e klas: onderzoekend leren, eenvoudig onderzoek doen en ‘wetenschappelijke’ verslaglegging -> uitbreiding naar niet- natuurwetenschappelijke vakken, met AK als ‘brug-vak’ (we zijn één school) 3 e klas: waterweek (integratie onderbouw bovenbouw, leerlingen voor leerlingen) 3 e klas: Itslab op de VU/UvA (4 x per jaar: Bi, Na, Sk, Ak of If). Excellentie 2 e en 3 e klas (kleine groep) naast ondersteuning naar gelang de behoefte v lln: – Ook hier o.a. leerlingen voor leerlingen, link met vervolgonderwijs Tutoren, ‘oud excellentie deelnemers’ Beta-PAL’s, AUC (nog te theoretisch), div. projecten o.a. Achtplus (lln. v. lln.) – ‘Excellence Programme’ leerstof 3e klas voor 2 e klassers Onderzoek doen via extra programma naast de versnelde reguliere stof (via moodle) Begeleiding en ondersteuning van andere lln. in de eigen klas – Olympiades Via keuzemodule “science-olympiade Zelfstandig met begeleiding: INESPO, ISWEEEP, ARTCADIA, Comenius uitisseling / samenwerking met scholen