Mini-college Computer Graphics Erik Jansen Van abstractie tot realisme 1. het model 2. het algoritme 3. de wiskunde 4. het programma 5. de computer.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Volledige terugkaatsing
Advertisements

Laurens van der Maaten IKAT / ROB
Samenstelling van deze presentatie Erik VAN AS Automatisch afsluiten van uw PC Je kan je pc automatisch laten afsluiten door het Windows operatings- systeem.
Informatietechnologie (IT)
Wetenschap langs de Digitale Snelweg: Virtueel kan alles
B i g I m a g e s – Visuele Communicatie
Hoe kan ik naar zo’n ding kijken?
Videokaart en Blu-ray speler
Drieslag functioneel rekenen
ICT onderzoeksverkenning? Frank Linde primair vanuit een IC-technologie gebruikers perspectief.
Light models Waarom? Mockup Independent Mark up Analyse geometrie samenstellingen >100+ Downstream gebruik Exact/gefacetteerd.
Grootheden en elementen: inleiding
VR-DiGiDesign ‘Ontwerpen met je handen’
Media en Kennistechnologie 7 januari 2003Afdelingsvergadering1 Erik Jansen Media en Kennistechnologie Waar staan we?
Study Abroad! 13 november Study Abroad! Wat kan de IDEA-league voor je betekenen? Prof.dr.ir. F.W. Jansen onderwijsdirecteur TI/MKT Faculteit Informatietechnologie.
Najaarsvoorlichting TI Voorlichting Opleiding Technische Informatica TU Delft Faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica 17 en 21 oktober 2003.
Graphics & Virtual Reality Inf Keuzevak 2011/2012.
Afstuderen bij Natuurkundige Informatica Faculteit Exacte Wetenschappen 20 November 1998 vrije Universiteit Divisie Natuurkunde en Sterrenkunde.
Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 1: Introductie §Hoofdstuk 2: Kennissystemen in context §Hoofdstuk 3: Kennisacquisitie.
Functioneel Programmeren Daan Leijen. Wat gaan we doen? 3 fundamentele principes van computatie Equationeel redeneren IO-monad GUI's in Haskell (wxHaskell)
lichtschema’s portret
 Programma's die bepalen hoe pixels gerendered worden.
Gerard Koolstra, St. Michael College Zaandam
Arthur van Dam, Guus Stelling, Herman Kernkamp, Sander van der Pijl
Frank Haacke Rinske Stelwagen
Open Dag Informatica (28 nov 2003) 3D Graphics Workshop Dr. Erwin M. Bakker Ing. Ernst Lindoorn Leiden Institute of Advanced Computer Science Leiden University.
Virtual Reality Systems woensdag 23 april Virtual Reality Systems Wat is virtual reality? Het zo goed mogelijk nabootsen van de reële wereld met.
Basisbewerkingen rekenen
Rekenkundig begaafd… Ze zijn goed in het leggen van verbanden
Een Module over Model Checking voor het VWO Frits Vaandrager1, David Jansen1 & Els Koopmans2 1Radboud Universiteit Nijmegen 2Olympus College Arnhem.
INTERNATIONAL INSTITUTE FOR GEO-INFORMATION SCIENCE AND EARTH OBSERVATION Inwinning van 3D topografie Sander Oude Elberink George Vosselman 28 april 2006.
1 Geschiedenis van de Informatica 2011 – 2012 Bart Demoen, Luc De Raedt, Philip Dutré, Erik Duval, Bern Martens, Karl Meerbergen, Sien Moens, Pierre Verbaeten,
Materialen.
Technische Informatica
Games of Tomorrow Gidi van Liempd. Overzicht 1.Wie ben ik? 2.Wat zijn “games of tomorrow”? 3.UBASSERTIV – een case study Wat was het probleem? Hoe hebben.
Voorlichting Opleiding Technische Informatica TU Delft Faculteit Informatietechnologie en Systemen (ITS) 11 & 12 april 2003 Erik Jansen, opleidingsdirecteur.
Didier Collard en Simon Koolstra
 Wat is Augmented Reality?  Toepassingen van Augmented Reality  Augmented Reality mobiel  Augmented Reality in games  De toekomst van Augmented Reality.
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
Game Design in het (Informatica) Onderwijs
1 jaar livedijk 13 oktober 2010 Erik Langius - TNO Informatie- en Communicatietechnologie.
Computer Graphics (Project)
Modding Unreal Tournament Valentijn Geirnaert
CONTROLESTRUCTUREN (DEEL 1)
§ 5.3 Schaduw en Spiegelbeeld
schaduwvorming met 1 puntlichtbron
+ Speel 4 games uit verschillende genres Wat waren mijn verachtingen? Wat is mijn ervaring geweest? Wat was het verschil?
Didier Collard en Simon Koolstra. Inhoud  Wat is raytracing?  Waarom raytracing?  De scne  Rayintersectie  Licht  Reflectie en breking  Voorbeelden.
Leerlingen met reken- wiskunde problemen in klas 3 en 4 vmbo
Code compressie in Embedded Systems Onno Kievit ET4074 Kwantitatieve aspecten van computer architectuur.
Voorlichting oktober Voorlichting Opleidingen Technische Informatica en Media en Kennistechnologie TU Delft Faculteit Informatietechnologie en Systemen.
 Probleemstelling  Demonstratie  Realisaties  Niet-behaalde doelen  Toekomst  Kritische reflectie  Bedanking  Vragen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Computer Vision Technische Informatica
Studeren aan ons instituut Erik Barendsen lid onderwijsdirectie.
OCULUS RIFT JESSE MONTEYNE. Inhoud 1. Over Oculus Rift 2. Oculus producten 3. Voor- en nadelen 4. Gebruik 5. Competitie 6. Prijs.
Virtueel museumbezoek woensdag 16 december Virtueel museumbezoek Wat wordt bedoeld met virtueel museumbezoek? Achter de computer genieten van museumcollecties.
NMDC Workshop Visualisatie Behoeften van IenM op gebied van Verkeer en Vervoer Willem Homan.
Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy.
WII-opdracht  Nog niet bekend met deze werkplek  De module sportschool sluit aan bij profieldeel 1 en 4.
Media en Kennistechnologie 19 april 2002NIOC vision on e-mission Media en Kennistechnologie een nieuw ICT-curriculum Erik Jansen Faculteit.
Bij algoritmen horen datastructuren David N. Jansen 2 december 2015.
VOORLICHTINGSAVOND VAKKEN-/PROFIELKEUZE
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
‘T is te zeggen een snellere internet verbinding !!!
Games.
Supercomputers woensdag 18 januari 2017.
Directe belichting in ray tracing
En wat het kan betekenen voor senioren
Transcript van de presentatie:

Mini-college Computer Graphics Erik Jansen Van abstractie tot realisme 1. het model 2. het algoritme 3. de wiskunde 4. het programma 5. de computer

Computer graphics Real-time graphics (games, virtual reality) Data visualisatie (zie demo’s) Realistische visualisatie (ray tracing)

Matte belichting Glimmende belichting Spiegelende reflectie Omgevingslicht Schaduw Textuur

Algoritme -1 matte reflectieglimmende reflectie

Algoritme - 2 transparantie schaduw

Algoritme-3 spiegeling

Algoritme - 4

De wiskunde vector rekening

Wiskunde 2

Wiskunde - 2

wiskunde - 3

Het programma

grafisch systeem