Inlezen en uitlezen van txt bestanden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties

Advertisements

EVMINX4 Week 3 Algoritmen en Datastructuren (ALDAT)
Van domeinklasse tot implementatie
Objecten Hoofdstuk 6 Hoofdstuk 6 Hoofdstuk 6 1.
Hoofdstuk 10.2 Rekenmachine-casus.
Hoofdstuk 5: Bestanden.
Hoofdstuk 6: Controle structuren
Inleiding Informatica Prof. Dr. O. De Troyer Hoofdstuk 10: Omgaan met problemen.
Verdieping Programmeren in Java - deel 1 college 6 mei 2001.
DOV binnenstebuiten (deel 1) Praktische tips bij het gebruik van de geografische zoekfunctie Linsey Vanthournout Departement Leefmilieu, Natuur en Energie.
Exceptions Hoofdstuk 17 Hoofdstuk 17.
Bestanden Hoofdstuk 18 Hoofdstuk 18.
Algoritmen en Datastructuren (ALDAT) EVMINX4 Week 6.
Opg.1a: substring } String substring(int a) { int t; for (t=a; t
Array nDeclaratie nCreatie nOpvragen nWijzigen nLengte String [ ] a; a = new String[10]; ……a[5]…… a[5] = ……; …a.Length… …is eigenlijk overbodig! List a;
Bluetooth Communicatie tussen computer en Brick Computer zet de connectie op, Brick wacht Enkel communicatie van de Brick naar de computer Lejos API: NXTConnecion.
Het elektronische zorgplan Aanmeldprocedure
Opgave 2a nMet een InputStream lees je bytes uit een binare file nMet een Reader lees je characters uit een tekstfile.
Presenteert:.
Herhaling Java-programmatie en geautomatiseerd testen (vervolg)
Deel XIV Eerste echte e-commerce applicatie Implementatie (vervolg) 1 Internetapplicaties Deel 15: Herhaling Java-programmatie en geautomatiseerd testen.
1 Syntax JavaLogo. 2 Hoofdstuk 1 Tekenen in Java.
PO informatica SSD en Monitor
de ze me je te de wat moet ik doen ik stop de ze me je te de wat moet ik doen ik stop.
 De Loader Class wordt gebruikt om afbeeldingen (jpg, png, gifs) of swf’s tijdens het afspelen van het programma te laden. Ze staan dus niet in de Library.
Variabelen Part deux.. Variabelen week 3 0. Herhaling 1. De NullPointerException (p101) 2. Primitieven 3. Scope en levensduur van variabelen 4. Meerdere.
Datacommunicatie en netwerken
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 C programmeren voor niet-C programmeurs les 3 redirection,
Hoofdstuk 14.1 Algoritmen: Zoeken in een netwerk.
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag top-down decompositie Opdrachten:
Smartboard Robrecht Jacobs & Jeroen Moors Studenten informatica OF3.
Hoofdstuk 10.3 Tekst-editor: MDI-interface Dialogen Files lezen Abstracte klassen.
Encapsulatie: Every man is an island upon himself.
Tircms03-p les 1 C++ voor C-kenners Voor Technische Informatica.
Beslissingen. Inhoud: Booleaanse expressies: wat? Booleaanse expressies: wat? Relationele en logische operatoren Relationele en logische operatoren De.
wat moet ik doen ik stop voer een aap de baas een schat een schoon hok weg een schoon hok voer.
Java C++ nVeilig nMachine- onafhankelijk nVeel libraries, ook voor Internet-I/O Snel Native executables Libraries optimaal voor specifiek OS.
Programma zonder window commandline interface. Commandline programma public static void main (String [ ] params) { System. out. println (“Hoi allemaal!”);
1 PI1 week 9 Complexiteit Sorteren Zoeken. 2 Complexiteit van algoritmen Hoeveel werk kost het uitvoeren van een algoritme (efficiëntie)? –tel het aantal.
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Experiment.
INFITT01 - Internettechnologie WEEK 3. Programma Sessies JSP.
Reader en Writer Stream FileStream MemoryStream NetworkStream BufferedStream GZipStream CryptoStream TextWriter StreamWriter StringWriter BinaryWriter.
Variabelen. Wat zijn variabelen? Klassiek: een variabele houdt informatie bij. Klassiek: een variabele houdt informatie bij. bvb: int getal; getal = 5;
Aangepaste timing nTheorie (16 colleges + 2 deeltentamens) nPraktijk (16 keer, 2 inleveropdrachten) college Tent. 1 Tent. 2 college prakt. 1 prakt. 2 prakt.
Java & het Web Programma: Sessies JSP. Stateless vs. Stateful(1) HTTP is stateless WAT IS STATELESS?
Herhaling: He who does not learn from history, is doomed to repeat it.
Eigen klassen maken A new way of thinking.. Wat? Zie voorbeeld. Zie voorbeeld.
Loops en errors Array's Random try catch for loop while loop do while loop.
Bestanden Lezen Schrijven Afbeeldingen. Bestandstypen.txt.png eigen.
ISensorEventListener
Reader en Writer leest en schrijft bytes leest string en char
Presentatie System demo EPIC 5 en 10
Wat gaan we doen? Theorie (14 colleges + 3 deeltentamens)
Welkom bij de educatieve info!
vandaag èn vrijdag deadline maandag 12 dec.
Gameprogrammeren: Tiles in Tick Tick
Gameprogrammeren: Herhalingen
1. Een klasse is… Een groepje opdrachten Een groepje variabelen
OOS Object geOrienteerd Software-ontwerp - 5
Gameprogrammeren: Exceptions
Ervaringen Terneuzen Nog onbekendheid met proces
Voorbeeld: Krachtendiagrammen
Arjan Egges Paul Bergervoet Wouter van Toll
Gameprogrammeren: Tiles en File I/O in Tick Tick
Implementatie Zoekboom
Software Development fundamentals
Eerste deeltentamen Nagekeken werk ligt voor in de zaal
Software Development fundamentals
Software Development fundamentals
Gameprogrammeren: Arrays
Transcript van de presentatie:

Inlezen en uitlezen van txt bestanden

Inlezen van extern bestand

Hoe ? try { FileReader f = new FileReader ("knopbestand.txt"); BufferedReader br = new BufferedReader (f); String lijn = br.readLine(); for (int i=0; (! lijn.equals ("STOP")), i++) StringTokenizer token = new StringTokenizer(lijn,","); gegeven1 = token.nextToken(); gegeven2 = token.nextToken(); // mbv gegevens object initialiseren bv. lijn = br.readLine(); } invoer.close(); catch (Exception e) {toonBoodschap ("fout bij het inlezen");} Vergeet de import niet : java.io.Filereader & java.util.*

Wegschrijven naar een extern bestand

Hoe ? try { FileWriter fw = new FileWriter ("knopbestand.txt"); BufferedWriter uitvoer = new BufferedWriter (fw); for( int i=0; zolang tot er info is ; i++) uitvoer.write( //info die wenst weg te schrijven per lijn); uitvoer.newLine(); } uitvoer.close(); } catch (Exception e) {toonBoodschap (”fout bij uitlezen”;} Vergeet de import niet : java.io.FileWriter