We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Edushock leerfestival
Advertisements

Welkom. Wat gaan we doen? • Data leren gebruiken als startpunt van verhalen • Naar de IATI set kijken van buitenlandse zaken.
De innovatie-matrix De veranderende rol van docenten
open, inspirerend en ambitieus
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Like! #Nt2: Aan de slag met nuttige toepassingen van sociale media in het NT2-onderwijs Yolande Spoelder.
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
UvAnalytics learning analytics voor de UvA Sijo Dijkstra
Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012.
Learning analytics: de docent
Studiedag: vernieuwing, ook in onderwijs vreemde talen via ICT Vrijdag 19 maart 2010.
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Aan de slag met de Flipped Classroom. Werken in groepen Vorm Groepen van 5/6 personen 4 vragen 25 minuten Resultaat: Inzicht krijgen in wat jullie belangrijk.
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Docent medmec = Wil Adolfs
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
ICT in het Onderwijs bij TBM
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Unieke kans voor het open online kennisdeling binnen Z&W MOOC Factory ontwikkelt MOOCs door een didactische bril en is kennisdrager in Nederland op het.
Natschool: uitwisseling en hergebruik van content
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennisnet Videodienstverlening Open source, open content Pieter Varekamp November 2008.
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
Student Advantage SLBdiensten & APS IT-diensten Charles Stork
Video in het onderwijs 9 maart Doel workshop Op weg helpen en ondersteunen bij gebruik van video in eigen onderwijs Nieuwe ideeën opdoen Inzicht.

Inrichten van een dienst Weblectures
moderniseren van het curriculum.
Opschaling weblectures: Eerste stappen Bas Bergervoet en Stijn van Laer Onderwijstechnologen bij LIMEL en DOO SURF SIG Media & Education
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
UvA-Q = [ DIF & SEF & DEF ] Wat?! En waarom?!
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
DigibordColleges Het maken van weblectures via het digibord.
Weblectures Inholland
Weblectures, Do it yourself Esther Breuker, TiU. Waarom ‘Do it yourself’ Snel-flexibel-onafhankelijk van anderen Meer weblecture producties; Toename (audio)
Sociale media in je les
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Rol van de UB Pitch 3: UvA. RDM Support2 Research data management - kennissessie directeuren UKB 17 september 2015 RDM-ondersteuning in de praktijk: Bibliotheek.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
In vijf stappen naar het accepteren van en werken met de uitkomsten van de Nationale Studentenenquête 5 November 2015.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Projectdomein Digitale Leeromgeving Meerjarenplan Upgrade Toledo (juli) Course-copy (augustus) Concrete projecten in het onderwijs: – Adaptieve opdrachten.
‘Digiborden zijn de duurste beamers die binnen Fontys gebruikt worden.’ (Pedro, gastdocent) AV-Roadmap Eerst het doel, dan de tool!
Hergebruik van onderwijsmateriaal ICTO-mjp innovatieproject 2008/2009 Jorien van de BeltFrits Salomons Bob SchoonbeekHenk van der Zijden Moniek DelfgouSiemen.
PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Presentatie ICT tools 9 april Interactief? Teach what you preach…
Jeroen Strijbosch Gebruikersdag
Digitale VDAB profielen
Personeelsmeeting 26 februari 2015
Portfolio voor eerstejaars geneeskunde studenten
Factsheet De kracht van een heldere WHY Kernboodschap
What will you do to change the
Digitale videofragmenten in het onderwijs
Center for e-Learning, RSM
E-learning in het onderwijs
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services

Studenten willen… Beleid faculteiten gelijk trekken: Alles opnemen en beschikbaar stellen Beleid faculteiten gelijk trekken: Alles opnemen en beschikbaar stellen

Elektronisch Leren

Tijd!! Collegezaal van de toekomst Studio’s Streaming Media Webcolleges UvA ClipMaker iTunesU ELO Kennisclips €€.€€€ MOOC’s E-learning Webinars Videoconferencing YouTube

uva.nl/video 3-lagen servicemodel: We do it for you Do it together Do it yourself Aanvraagformulieren Diensten Best practices

Webcollegedienst UvA Webcolleges aantal bestanden unieke kijkers Aantal vaste recorders: 36 (incl. AMC) Aantal mobiele recorders: 4 Totaal uur materiaal online Aantal unieke kijkers sinds 2006: Aantal FTE: 3

UvA ClipMaker DHZ webcolleges, software based, opnemen en knippen Kennisclips, Flipped Classroom, tentamenbesprekingen ed Maar… je kunt natuurlijk ook hele colleges opnemen… Videobeheer in Mediasite. Vraagt eigen investering! Presentatie UvA ClipMaker

Streaming Media

Videoconferencing, Webinars

UvA op iTunes en YouTube

Hier komt de footer tekst11 studio

Video als uitdaging De 15% grens: Simon Sinek in Ted Talk Start with Why: the law of diffusion of innovation

Onderzoek, learning analytics

Onderzoek! Heatmap

Onderzoek, learning analytics Naast Sociale Wetenschappen ook bij Rechten: Collegereeks volgen Collegekaarten scannen Weten wie aanwezig is en wie niet Kijkgedrag webcolleges in kaart brengen Regressie analyse: correleren kijkgedrag aan opkomst en aan behaalde cijfers Komen tot conclusies en adviezen

Samenvatting 1. Er is een breed aanbod aan diensten en ondersteuners, zowel centraal als in faculteiten 2. Meer docenten zouden gebruik moeten maken van de geboden mogelijkheden 3. Aanbieden van feedback aan docenten draagt bij aan docentprofessionalisering en kwaliteit 4. Onderzoek/Learning analytics leidt tot aanbevelingen voor het onderwijs 5. Best practices presenteren

Discussie Hoe bereiken we de niet front-runners onder de docenten? Welke middelen zetten we hiervoor in? Kunnen studenten een rol spelen? Werkt beloning? Zijn er elders webcollege-analytics projecten gaande of zijn er plannen in ontwikkeling waardoor de relevantie van de data stijgt?